• joosefinea

Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?

• Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?
  • Nissa

Mina tre ord får bli:

Inget för mig!

En eloge till alla som kan hantera att vara ung mamma, jag hade inte klarat det.
    Jag är alldeles för omogen (är nu 37 och börjar känna mig redo) hade alldeles för fullt upp med att jobba, besöka krogen, resa, lata mig och bara njuta av livet på egen hand!

• My Girls

Identitetssökande
    Lågutbildad
    Statustörstande

Ignorance is a bliss
  • Kiah76

Hm svårt Skrattande:

glad
    orolig
    envis

De tre orden är min egen erfarenhet av när jag var ung mamma;) Jag var 18år när jag blev gravid. Givetvis blev jag glad och även min man ( vi är gifta). Som väldigt många mammor oavsett ålder var jag orolig som nybliven mamma och inget var konstigt me de. Skrev envis och det var väl egentligen det största med att vara ung mamma. Jag kände ända från det att jag blev gravid och fortfarande 16år senare att jag var tvungen att bevisa att jag dög lika bra som en mamma som var 30år.

Men som många andra redan har påpekat så är det inte åldern som spelar roll utan hur du som person är. Min man och jag hade varit tillsammans i tre år när sonen kom. Vi bodde tillsammans och min man jobbade(vill ändå poängtera att sonen inte var planerad men VÄLKOMMEN!!!) Idag har vi tre barn sonen som fyller 16 i nov och hans lillebror 13 i september och lillasyster 6 år i mars...:)

• MammatillAlva
    Tonx skrev 2011-02-08 11:11:20 följande:
    Eller hur. Förhållanden spricker, så är det. I vårat fall tror jag säkert att åldern hade betydelse, vi växte ifrån varandra, men den största orsaken till vår separation är ändå att han pippade runt och råkade skaffa sig ett par ungar på sidan.
    Precis, min dotters pappa dumpade mig för en annan tjej som han var otrogen med medan jag satt hemma och väntade hans barn. Efter det har han hunnit med att träffa en ny tjej, få ett nytt barn, göra slut och bli tillsammans med den första tjejen igen.
  • MammatillAlva
    Kiah76 skrev 2011-02-08 12:16:36 följande:
    Hm svårt Skrattande:

glad
    orolig
    envis

De tre orden är min egen erfarenhet av när jag var ung mamma;) Jag var 18år när jag blev gravid. Givetvis blev jag glad och även min man ( vi är gifta). Som väldigt många mammor oavsett ålder var jag orolig som nybliven mamma och inget var konstigt me de. Skrev envis och det var väl egentligen det största med att vara ung mamma. Jag kände ända från det att jag blev gravid och fortfarande 16år senare att jag var tvungen att bevisa att jag dög lika bra som en mamma som var 30år.

Men som många andra redan har påpekat så är det inte åldern som spelar roll utan hur du som person är. Min man och jag hade varit tillsammans i tre år när sonen kom. Vi bodde tillsammans och min man jobbade(vill ändå poängtera att sonen inte var planerad men VÄLKOMMEN!!!) Idag har vi tre barn sonen som fyller 16 i nov och hans lillebror 13 i september och lillasyster 6 år i mars...:)
    Roligt att höra en lite äldre mamma, som en gång varit ung förälder. Tänk att ni hade samma problem med fördomar på den tiden och att det fortfarande inte har skett någon förbättring.
  • Kokomo

Bloggare
    Ensamstående
    Identitetssökande

• kickan89

Mina första tankar är ensamstående, bidragstagare och lågutbildad. Är dock fullt medveten om att det inte alls behöver vara så :)

Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?