• joosefinea

Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?

• Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?
  • Den allsmäktige

White
    Trailer
    Trash

Haha, var bara tvungen

• CecAl
    frulilja skrev 2011-02-02 18:21:31 följande:
    Vilket
    Jävla
    tjat....

Gillar
  • Youngmother

Mogen, sprallig och lycklig

Ja, jag tänker på mig själv, fast jag tänker aldrig mig själv som en UNG mamma Jag ser mig själv, en människa, som väldigt mogen, sprallig med mycket energi och otroligt lycklig tillsammans med familjen jag och min sambo skapat.

Jag tycker att jag är bra på att ta ansvar, jag är väldigt lugn och trygg i mig själv, smart, snäll och omtänksam.

Inser också att jag har brister, som alla andra människor. Men det kommer jag alltid att ha, oavsett ålder

Dock kan jag nog vara ganska barnslig, men det tycker jag nog är en bra och rolig egenskap

• Kokomo
    Youngmother skrev 2011-03-21 19:18:24 följande:

Ja, jag tänker på mig själv, fast jag tänker aldrig mig själv som en UNG mamma

Å trots detta har du valt nicknamet "youngmother"...
  • Youngmother
    Kokomo skrev 2011-03-21 19:59:13 följande:
    Å trots detta har du valt nicknamet "youngmother"...
    Japp, har noll fantasi när det gäller namn, men bara därför så går jag inte runt o tänker "jag är en UNG mamma!", nä i dom flesta situationer känner jag mig som en MAMMA

Ha en fin kväll
  • MrsElvisPresley

Bidrag
    Barnvakt
    Rökare

Erkänner att jag är en sådan som folk kan komma att kalla för "Ung mamma" då jag blev gravid när jag var 19, och sonen föddes när jag precis fyllt 20.

Men jag hann dock jobba innan min son föddes, så att jag får en vettig (rätt hög, faktiskt!) föräldrapenning istället för lägstanivå.
    Jag röker inte (aldrig ens smakat på en cigg),
    har haft barnvakt till min son 2 gånger under hans 13 månader (då för att jag och hans pappa firade tre år tillsammans, och sedan en gång när vi gick på bio),
    jag och hans pappa har haft ett stabilt förhållande i tre och ett halvt år,
    jag är inte och har aldrig varit "festar-typen" och kan aldrig tänka mig att lämna bort min son bara för att jag vill ut på krogen.

Jag anser att de som är unga mammaor, är sådana som ej gått ut gymnasiet, blivit gravida under skoltiden och därför varit tvungna att hoppa av skolan.

Mina tre ord jag valt baserar jag på de personer i min närhet jag träffat som varit just "unga mammor".

• MammatillAlva
    MrsElvisPresley skrev 2011-05-10 17:54:51 följande:
    Bidrag
    Barnvakt
    Rökare

Erkänner att jag är en sådan som folk kan komma att kalla för "Ung mamma" då jag blev gravid när jag var 19, och sonen föddes när jag precis fyllt 20.

Men jag hann dock jobba innan min son föddes, så att jag får en vettig (rätt hög, faktiskt!) föräldrapenning istället för lägstanivå.
    Jag röker inte (aldrig ens smakat på en cigg),
    har haft barnvakt till min son 2 gånger under hans 13 månader (då för att jag och hans pappa firade tre år tillsammans, och sedan en gång när vi gick på bio),
    jag och hans pappa har haft ett stabilt förhållande i tre och ett halvt år,
    jag är inte och har aldrig varit "festar-typen" och kan aldrig tänka mig att lämna bort min son bara för att jag vill ut på krogen.

Jag anser att de som är unga mammaor, är sådana som ej gått ut gymnasiet, blivit gravida under skoltiden och därför varit tvungna att hoppa av skolan.

Mina tre ord jag valt baserar jag på de personer i min närhet jag träffat som varit just "unga mammor".
    Med andra ord är jag en ungmamma för dig? Var 16 år när min dotter föddes och pappan lämnade mig i fjärde graviditetesmånaden. Gick ut grundskolan med behöriga betyg till gymnasiet och fick där efter sommarjobb som senare ledde till fast anställning. Jobbade upp min SGI nivå och sedan blev jag föräldraledig tills jag återgick till att jobba några månader, innan mitt första år på gymnasiet började.

I år fyller jag 20 år, medan min dotter blir 4 år. Går ut mitt andra år nu i sommar och börjar mitt tredje och avslutande år i höst samtidigt som jag jobbar extra som krönikör för Norrköpings Tidningar samt är ambassadör för sajten www.loppi.se.
Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?