• joosefinea

Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?

• Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?
  • Toddes mamma
    cocos87 skrev 2011-05-11 10:25:19 följande:
    Klart du får, blev bara väldigt nyfiken hur du tänkte
    Nu är det ju så att det var ju inte det som var frågan, utan vilka som var orden,,de tre orden är dom som först dyker upp när jag tänker ung mamma,,men hade frågan varit att man skulle lista tio ord hade de kanske inte varit på samma sätt..
  • Rosahjärta
    cocos87 skrev 2011-05-11 13:09:16 följande:
    Arbetslös
    festgalna
    överviktiga
    det där var en FET fördom 
  • Tre små grodor

Omyndig
    Ekonomiskt beroende av föräldrarna
    Naiv

• MammatillAlva
    MrsElvisPresley skrev 2011-05-11 09:00:00 följande:
    Jättebra kämpat!! Skrattande
    Och jag bör tillägga att jag inte ser ner på "unga mammaor" öht, då jag umgåtts med en del
    Tack Skrattande

Men du svarade inte på om jag var en ungmamma i dina ögon?
  • MrsElvisPresley
    MammatillAlva skrev 2011-05-12 19:33:47 följande:
    Tack Skrattande

Men du svarade inte på om jag var en ungmamma i dina ögon?
    Enligt mig så

Men även jag kan ju räknas in i den kategorin av olika människor som inte vet om att jag jobbat innan jag födde, eller som ser det på ett annat sätt att vara ung mamma! För vissa människor (har man sett här på FL i alla fall), så är man ju en ung mamma tills man fyller 30 Flört

Men jag är jätteglad att se att du klarat allt så bra, och kämpat på! Skrattande Skrattande (blir jätteglad inombords då det går bra för andra!)
    Vet många s.k unga mammor  i min närhet som bara går och slappar hemma, och festar hela helgerna - lämnar bort barnen till morföräldrar/farföräldrar, och vill leva på soc o inte gör ett dugg för att förändra sin situation.
  • MammatillAlva
    MrsElvisPresley skrev 2011-05-12 19:53:28 följande:
    Enligt mig så

Men även jag kan ju räknas in i den kategorin av olika människor som inte vet om att jag jobbat innan jag födde, eller som ser det på ett annat sätt att vara ung mamma! För vissa människor (har man sett här på FL i alla fall), så är man ju en ung mamma tills man fyller 30 Flört

Men jag är jätteglad att se att du klarat allt så bra, och kämpat på! Skrattande Skrattande (blir jätteglad inombords då det går bra för andra!)
    Vet många s.k unga mammor  i min närhet som bara går och slappar hemma, och festar hela helgerna - lämnar bort barnen till morföräldrar/farföräldrar, och vill leva på soc o inte gör ett dugg för att förändra sin situation.
    Nej, jag känner många sådana också. Men de jag inte riktigt förstod var hur du menar? När är man ungmamma enligt dig? Räknar du på åldern? Erfarenheten med jobb ect. ? Eller vad räknar du på?

Jag själv ser mig som ung förälder, men de är inget som är negativt. Utan jag är helt enkelt rätt ung och sen förälder. Men hur länge jag kommer räkna mig själv som ung förälder har jag ingen anning, men allmänheten ser mig som ung t o m jag är ca 25 år. Så troligtvis kommer jag känna mig som ung tills dess åtminstone i och med att min dotter kommer vara 9 år då.
Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?