• joosefinea

Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?

• Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?
  • Valente

cigg
    piercing
    joggingbyxa

Fast jag var också en ung mamma, och var inte piercad och gick inte i joggingbrallor. Men det är iallafall det jag först tänker när jag hör "ung mamma". Fast jag hade velat lägga till  "svartfärgat långt hår med blond utväxt" också. :))

• Jordgubbarmeglass
    Valente skrev 2011-05-17 14:39:42 följande:
    cigg
    piercing
    joggingbyxa

Fast jag var också en ung mamma, och var inte piercad och gick inte i joggingbrallor. Men det är iallafall det jag först tänker när jag hör "ung mamma". Fast jag hade velat lägga till  "svartfärgat långt hår med blond utväxt" också. :))
    Precis det jag tänkte skriva jag med!

Jag har med varit en ung mamma men låg inte under dom tre orden.

Om man nu skulle få lägga till ett fjärde skulle det nog vara ordet "förort" också.
  • Furstinna

Stolt

Stort hjärta

Mycket energi

• frejalina

Orättvist behandlad
    Brådmogen
    Naiv, faktiskt.

Där har vi oss, alltså. 

• Stumpan88

Gud vad olika man kan tycka om "unga mammor". Själv är jag 23 år gammal och anser mig själv som en ung mamma. Jag och min sambo och vår fantastiska dotter har det bästa liv man kan tänka sig fast vi är unga.

Jag anser att man ska skaffa barn om man är redo för det. Är du 16 eller 36, spelar ingen som helst roll. Det finns 36 åringar som är helt ute och cyklar medan det finns yngre mammor som helt är på banan.

Min egen mening är alltså, ATT SKAFFA BARN NÄR MAN ÄR UNG ÄR ETT STORT +! Man orkar mer och har fortfarande förståelse när barnet blir lite större för vad dom vill. JAG RÖSTAR PÅ UNGA MAMMOR!!! ;)

• Grazzy

1. Modig
    2. Kämpande
    3. kärleksfull
    4. Viljestark

Listan kan göras oändligt lång     

Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?