-
-
Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?
-
Mina tre ord:
Kämparglöd
Målmedveten
Stark -
Bekräftelsebehov
Uppmärksamhetsbehov
...Ung?
-
låg utbildad
låg inkomsttagare
stark -
Måste bara få skriva: Varför har ni så starka och negativa ord om unga föräldrar? Beror det på att ni stött på unga föräldrar med dessa egenskaper eller är det baserade på tv program som Unga mödrar mfl.? Vart kommer tankarna och åsikterna ni har ifrån?
-
Forum som FL, samhället och bekanta präglar min syn.MammatillAlva skrev 2011-02-04 19:01:58 följande:Måste bara få skriva: Varför har ni så starka och negativa ord om unga föräldrar? Beror det på att ni stött på unga föräldrar med dessa egenskaper eller är det baserade på tv program som Unga mödrar mfl.? Vart kommer tankarna och åsikterna ni har ifrån?
-
Vad tråkigt att du har fått den synen, det är absolut inte den synen jag har på unga föräldrar. Men kan bero på att jag själv är en och ser det på ett helt annat sätt.Cloudy skrev 2011-02-04 19:14:02 följande:Forum som FL, samhället och bekanta präglar min syn.
Men jag förmodar att du är medveten om att alla unga föräldrar inte är barnvaktsbesatt, socialfall eller ensamstående och inte heller använder modermjölksersättning? -
Socfall
Har barnvakt varje helg
ensamstående
-
Ensamstående
Modermjölksersättning
Rökare -
OK, dags att vädra fördomar?
barnvagnsregistreringsskylt
rökare
mjukisbrallor
-