![joosefinea](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
-
Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?
-
Danskt, rökande gnällpucko. Pga tvserien. ;)
-
Lite olika tankar/svar:
Allmännt...för mig är "ung mamma" inget mer är någon form av kategori här på FL. Ung eller gammal...du är förälder, mamma eller pappa.
Ang trådar jag sett här...vissa som vill titulera sig med ung mamma....vill inte prata med "andra"...många gånger de som är över 30...utan håller sig till "sin ålders grupp". De vill prata med andra i samma situation.
MEN. Är verkligen alla som har samma siffra i sin ålder "likadana"? Inte vad jag läst här eller "i verkliga livet"...så för mig är det inte ett argument...mer..."vill inte prata med andra".
En del av de "unga mammor" som snackar i trådarna här...drar till med "klyschor" som; "det är då mitt liv börjar", "man har mer ork"..."plugga kan jag göra sen" (för det är bättre att dra på sig studielån än att gå gymnasiet- för man hellre vill vara hemma och byta blöjor på nätterna...).
Även att de ibland anser att man kanske inte bör få första barnet efter 30...men "mamma är ingen ålder"...så det är ju logiskt.
Kom med mothugg nu. -
Tv-program (unga mödrar, teen mom)
Ensamstående
Dålig ekonomi
Detta är det första jag kommer att tänka på. Jag är dock medveten om att det inte är så för alla unga mödrar. -
tre ord var det va? inte fyra.MalinEddie skrev 2011-02-02 17:50:54 följande:Tv-program (unga mödrar, teen mom)
Ensamstående
Dålig ekonomi
Detta är det första jag kommer att tänka på. Jag är dock medveten om att det inte är så för alla unga mödrar. -
Vilket
Jävla
tjat....
Jag fick min första vid 18 år så jag har hört det många ggr,
jag har aldrig varit ekonomiskt beroende av någon!
-
Stark
Modig
Orädd
-
Nu är jag ung mamma själv men jag pratar lika gärna med äldre mammor som med unga mammor. Men jag kan hålla med dig om att många yngre pratar just med yngre. Tror det beror på att många äldre vill trampa ner de yngre i skorna och då vill de yngre "hålla ihop" och hålla sig starka tillsammans (visa att vi klarar oss även om vi fick barn tidigt). Vet inte om det är så men en tanke som slog mig.Levia skrev 2011-02-02 17:43:28 följande:Lite olika tankar/svar:
Allmännt...för mig är "ung mamma" inget mer är någon form av kategori här på FL. Ung eller gammal...du är förälder, mamma eller pappa.
Ang trådar jag sett här...vissa som vill titulera sig med ung mamma....vill inte prata med "andra"...många gånger de som är över 30...utan håller sig till "sin ålders grupp". De vill prata med andra i samma situation.
MEN. Är verkligen alla som har samma siffra i sin ålder "likadana"? Inte vad jag läst här eller "i verkliga livet"...så för mig är det inte ett argument...mer..."vill inte prata med andra".
En del av de "unga mammor" som snackar i trådarna här...drar till med "klyschor" som; "det är då mitt liv börjar", "man har mer ork"..."plugga kan jag göra sen" (för det är bättre att dra på sig studielån än att gå gymnasiet- för man hellre vill vara hemma och byta blöjor på nätterna...).
Även att de ibland anser att man kanske inte bör få första barnet efter 30...men "mamma är ingen ålder"...så det är ju logiskt.
Kom med mothugg nu.
Tråkigt det ska vara med den här "fajten" hela tiden mellan äldre och yngre mammor, kan inte alla bara hålla sams, lära av varandra, hjälpa varandra och bara vara MAMMOR !!?? -
Det va bra ord!Malwa skrev 2011-02-02 18:22:46 följande:Stark
Modig
Orädd -
mina föräldrar
att det kan gå bra (då mina föräldrar fortfarande är gifta)
fyllesex
-
Modig Viljestark Uppoffrande