• Livaro

Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods

Heej allihopa!!!

Tänkte starta en ny tråd för hermodsstudenter!!

Jag har kommit i underfund med att det är svårt att läsa distans när det gäller självdiciplinen! Att bolla tankar och hjälpa varandra (ärligt!) kan faktiskt vara till fördel speciellt vi som har mycket annat med familjeliv, hehe!

Själv tänker jag söka till Läkarlinjen men har varit fruktansvärt sjuk (vet ej om ja e frisk helt ännu ) Men det är bara att se positivt på det hela!
    Så jag bor i Västerås och pluggar Kemi A, Engelska A, Matematik A. Jag kan svara på frågor som rör dessa ämnen och även Biologi A och Etik och Livsfrågor Skrattande Så hojta på!!

Om du läser liknande ämnen eller vill också söka samma kurser så kan ni få min msn adress då kontakten blir effektivare!

Nu vill jag veta hur ett Muntligt förhör på Kemi A och Ma A går till? Är det så att man blir förhörd på tidigare uppdrag eller kan läraren ställa frågor som han/hon hittat på fast som rör ämnet?

Hjärta peace!

• Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods
  • bäver

Är de nationellt prov i ma A om man gör den via hermods??? läste de nånstans och blev livrädd ;)

• Thaleya

Har glömt att uppdatera här, det gick strålande. Jag fick MVG i Kemi B och Biologi B :D

• Livaro
    85victoria skrev 2011-03-23 22:49:37 följande:
    Är de nationellt prov i ma A om man gör den via hermods??? läste de nånstans och blev livrädd ;)
    Victoria: jag har inte stött på det iallafall ;) Påminn dom inte bara så gåre nog bra!!
  • Livaro
    Thaleya skrev 2011-03-24 01:30:53 följande:
    Har glömt att uppdatera här, det gick strålande. Jag fick MVG i Kemi B och Biologi B :D
    Thaleya: GRATTIS!!! Vad roligt för dig! Dom kurserna väntar jag på att få göra men har massa andra kurser att ta tag i först. Skulle du kunna maila frågorna till uppdragen till mig? Vore toppen

Grattis igen!!!!
  • Thaleya
    Livaro skrev 2011-03-24 11:24:29 följande:
    Thaleya: GRATTIS!!! Vad roligt för dig! Dom kurserna väntar jag på att få göra men har massa andra kurser att ta tag i först. Skulle du kunna maila frågorna till uppdragen till mig? Vore toppen

Grattis igen!!!!
    Tack! :D
    Jag hade gjort de om jag hade samma uppgifter som dig jag gick ju inte på hermods :( sorry.

Lycka till ändå!
  • Livaro
    Thaleya skrev 2011-03-24 17:55:27 följande:
    Tack! :D
    Jag hade gjort de om jag hade samma uppgifter som dig jag gick ju inte på hermods :( sorry.

Lycka till ändå!
    haha oj då glömde bort det! Förvånad

hur många ämnen har du kvar då? Och när kommer du söka vidare? Fan vad kul att vara klar med Kemi B jag vågar typ inte ens börja!

Ska du inte börja med några kurser på Hermods?
  • Thaleya
    Livaro skrev 2011-03-24 18:17:59 följande:
    haha oj då glömde bort det! Förvånad

hur många ämnen har du kvar då? Och när kommer du söka vidare? Fan vad kul att vara klar med Kemi B jag vågar typ inte ens börja!

Ska du inte börja med några kurser på Hermods?
    nae inga kurser på hermods vad jag tror. Jag är klar med mina ämnen. Jag ska jobba i nått år nu sen ska jag kanske söka mig vidare om jag bestämt mig då. Det skulle vara om jag bestämde mig för att göra kemi och bilologi breddningarna, samt läste upp betyg i två-tre ämnen till men jag tror inte det behövs.

vad har du för ämnen kvar?
  • Livaro
    Thaleya skrev 2011-03-24 19:07:38 följande:
    nae inga kurser på hermods vad jag tror. Jag är klar med mina ämnen. Jag ska jobba i nått år nu sen ska jag kanske söka mig vidare om jag bestämt mig då. Det skulle vara om jag bestämde mig för att göra kemi och bilologi breddningarna, samt läste upp betyg i två-tre ämnen till men jag tror inte det behövs.

vad har du för ämnen kvar?
    Vad härligt för dig! Och vad skönt att jobba i ett år för att bara vila ut hjärnan. Jag har typ matte b-d kemi B fysik a+b som jag ser som utmaningar. Sen kanske måste ja ta breddningar i dessa för att komma in på läkarlinjen typ...

Det känns ganska tufftObestämd
  • Thaleya
    Livaro skrev 2011-03-24 19:35:05 följande:
    Vad härligt för dig! Och vad skönt att jobba i ett år för att bara vila ut hjärnan. Jag har typ matte b-d kemi B fysik a+b som jag ser som utmaningar. Sen kanske måste ja ta breddningar i dessa för att komma in på läkarlinjen typ...

Det känns ganska tufftObestämd
    mm det är ämnena jag precis gjort alltså som du håller på med :)
    jag tyckte också det kändes tufft innan, men det är rejält skönt när man är klar.
    Jag hade ig i matte b, men lyckades få mvd ända upp till matte d bara för att jag bestämde mig nu.
  • hudosil

Gud vilken bra tråd! Jag har hängt i dom andra hermods trådarna utan att få nå svar.
    Jag läser också på hermods för att få mitt slutbetyg, fick samlat betygsdokument när jag gick ut.
    Jag har hunnit läsa Psykologi B och naturkunskap A. Nu har jag skrivit in mig på Ma A + B samt religion A. Skulle vara superkul om nån ville dela med sig utav uppdragen så jag kan börja klura lite redan nu och läsa. Mina kursér börjar inte förrens i juni men det är ju alltid bra att ligga före. Sedan ska ja även läsa meritpoäng som hör till behörighet 5.

Någon som har uppdragen i Ma a + b samt religion a? Uppskattas enormt mkt isf om ni skulle vilja skicka de till mig.

Lycka till nu allihopa!

Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods