Inlägg från: bäver |Visa alla inlägg
  • bäver

Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods

ska precis som du du ta mig in på läkarlinjen med hjälp av Hermods :) Men undrar nu hur fungerar det att läsa Ma C på distans? Hur ser uppdragen ut och framförallt hur ser den MUNTLIGA delen ut? har jätte svårt för matte från början men att prata matte känns mest omöjligt... :( 

• bäver

Okey, då förstår ja :) Tack!
    Har Ma A, B, C, Na, Kemi och fysik kvar så är helt klart en del : ) men börjar med övriga kurser nästa vecka, gick samhäll så saknar ju en del för behörighet.. :) men det ska gå :) 
    Började på läkar linjen i Slovakien men trivdes inte alls med landet så fick bli den långa vägen istället =P Fördelen är ju att vi hade otroliga mängder fysik och kemi så det känns ganska okey nu :)
    Hade varit jätte skönt å ha nån å plugga lite me man känner sig ju lätt lite omotiverad när man sitter å läser hemma själv hela tiden : )
    Vilka ämnen läser du nu? 

• bäver

när du säger att läraren ger förslag när du ska upp i de muntliga, förslag på vilket sätt? :)

• bäver

Är de nationellt prov i ma A om man gör den via hermods??? läste de nånstans och blev livrädd ;)

• bäver
    jaja1 skrev 2011-07-22 15:32:25 följande:
    Jag läser Kemi B nu, och har tänkt läsa Bi A och B och Fy A också. MVG satsar jag på då jag redan har VG. Folk med samma mål som läst eller ska läsa kursen får gärna kontakta mig ;)
    Hej!
    läser kemi B och fysik A just nu. Hur långt har du kommit i kemi B? Ska börja på 3:e uppdraget nu...
  • bäver

va skönt att du tycker dom var lätta, jo fysiken går fint men kräver väldigt mycket.. ska skicka in sista uppdraget nu å sen blir det tok plugg för att fixa muntan. Har fått till mvg på alla uppdragen så håller tummarna för att det ska gå :) Vad är det du vill komma in på sen då? 

• bäver

Va kul! de är det jag ska också :) har kemi B, Hi A och Ma C kvar..råkade läsa ke A+B samtidigt men blev precis färdig med Ke A förra veckan = ) 
    ja de känns skönt men de har varit sjukt jobbigt är inte helt mina ämnen :) har någon som heter Håkan i fysiken och Bengt Söderberg i kemi..Du då? Men då ska du läsa Fy B också eller?  

• bäver

beror på vilken lärare man har :) men har haft Johan i matte och ke A han är väldigt snäll och trevlig! har varit ganska kort i labbrapporterna faktiskt och det har fungerat fint. Bengt sa att det var viktigare att göra utförliga förklaringar i uppdragen...så har följt det :) De vill mest se att du förstår principen i labbarna hur man skriver dem och så :) 

• bäver
    Shaun the sheep skrev 2011-08-24 20:15:15 följande:
    Hej allihop

Jag ska snart börja läsa grundläggande matte via Hermods (på distans). Efter det kommer jag behöva läsa upp grundämnen på gymnasiet för att få högskolebehörighet. Ungefär hur lång tid kan det tänkas ta? Någon som vet?  
    hänger lite på hur mycket du orkar själv och vilka betygsmål du har :) Ma A är 4 uppdrag går att ta ett uppdrag i veckan och sen en vecka att förbereda dig inför muntan på. Ma B är bara 2 uppdrag så den kan gå ganska fort :) räkna med att en 100 p kurs är 4 uppdrag och en 50 p är 2 uppdrag generellt...
  • bäver
    Jille skrev 2012-01-02 13:25:05 följande:
    Hej jag undrar vad hermods är för något, jag har aldrig hört talas om det förut
    är ett distansgymnasium :) du kan köpa gymnasiekurser alt läsa upp kurser du inte läst tidigare via din komun :) www.hermods.se
  • bäver
    Jille skrev 2012-01-03 13:05:07 följande:
    aha som komvux fast man får betala nu?
    ja:) du kan betala för kurser du redan har betyg i men du kan även få läsa kurser gratis om du inte läst de förr:) men exakt som distans komvux:)
  • bäver
    Jille skrev 2012-01-03 13:42:02 följande:
    jaha, spelar det någon roll ifall man redan har studerat ett par kurser på universitet? Är det ändå gratis med nya distans kurser? Vore ju bra om man kunde läsa språk :)
    ska inte spela någon roll:) har några högskolepoäng men det har aldrig ens blivit nämnt
  • bäver
    tandy skrev 2012-01-13 23:58:59 följande:
    Jag läser Matte D på Hermods. Är det någon som kan berätta hur den muntliga examinationen går till i mattekurserna? 

Brukar man få samma betyg som i uppdragen eller kan man få lägre? Är orolig.

Tacksam för hjälp!! 
    du träffar läraren på skärmen och han ställer några frågor hur många beror på vem du har. Frågorna är enklare än i uppdragen, i alla fall har de varit de för mig. Lärarna är väldigt snälla och lugna än så länge har jag fått de betyg jag fått på uppdragen och i matte b hade jag mvg och vg på uppdragen men fick mvg i slutbetyg ändå. Oroa dig inte :)
  • bäver
    tandy skrev 2012-01-15 09:52:24 följande:
    Åhh känns bra att höra. Jag har j.h
    har haft honom i ma b och har honom nu i ma c. väldigt trevlig :) 
  • bäver

Jag ska också söka, fyra kurser kvar :) Du också eller?

• bäver
    tandy skrev 2012-01-16 10:31:16 följande:
    Matte C har jag tänkt göra prövning i efter att jag gjort D på hermods...
    Fysik B tänkte jag göra på Hermods.. 
    Har gjort Fy A på hermods var helt okey :) men då har du ju inte mycket kvar skönt! Sitter å pluggar till muntan i ma C nu parallelt med munta ke B. Alltid lika nervöst att veta att man bara har 10 minuter på sig att bevisa sig själv, men brukar gå bra :)  
  • bäver

hej hej!
    tänkte bara höra om någon haft JH på muntan i Ma C och behövt lösa något om kurvor och derivator??? hatar kurvor ;) 

Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods