• Livaro

Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods

Heej allihopa!!!

Tänkte starta en ny tråd för hermodsstudenter!!

Jag har kommit i underfund med att det är svårt att läsa distans när det gäller självdiciplinen! Att bolla tankar och hjälpa varandra (ärligt!) kan faktiskt vara till fördel speciellt vi som har mycket annat med familjeliv, hehe!

Själv tänker jag söka till Läkarlinjen men har varit fruktansvärt sjuk (vet ej om ja e frisk helt ännu ) Men det är bara att se positivt på det hela!
    Så jag bor i Västerås och pluggar Kemi A, Engelska A, Matematik A. Jag kan svara på frågor som rör dessa ämnen och även Biologi A och Etik och Livsfrågor Skrattande Så hojta på!!

Om du läser liknande ämnen eller vill också söka samma kurser så kan ni få min msn adress då kontakten blir effektivare!

Nu vill jag veta hur ett Muntligt förhör på Kemi A och Ma A går till? Är det så att man blir förhörd på tidigare uppdrag eller kan läraren ställa frågor som han/hon hittat på fast som rör ämnet?

Hjärta peace!

• Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods
  • Livaro
    hudosil skrev 2011-04-07 17:17:47 följande:
    Gud vilken bra tråd! Jag har hängt i dom andra hermods trådarna utan att få nå svar.
    Jag läser också på hermods för att få mitt slutbetyg, fick samlat betygsdokument när jag gick ut.
    Jag har hunnit läsa Psykologi B och naturkunskap A. Nu har jag skrivit in mig på Ma A + B samt religion A. Skulle vara superkul om nån ville dela med sig utav uppdragen så jag kan börja klura lite redan nu och läsa. Mina kursér börjar inte förrens i juni men det är ju alltid bra att ligga före. Sedan ska ja även läsa meritpoäng som hör till behörighet 5.

Någon som har uppdragen i Ma a + b samt religion a? Uppskattas enormt mkt isf om ni skulle vilja skicka de till mig.

Lycka till nu allihopa!
    Hej hudosil! Trevligt med lite nytt folk på tråden! Vill gärna hålla tråden levande. Jag fick oxå samlat betygsd. från gymnasiet har lite erfarenhet av hermods. Hur gick det med Naturkunskap A kursen och vad ska du söka vidare på? Har du fått frågorna till matten och religionen?

hälsning,
    livaro!
  • hudosil
    Livaro skrev 2011-04-12 00:49:54 följande:
    Hej hudosil! Trevligt med lite nytt folk på tråden! Vill gärna hålla tråden levande. Jag fick oxå samlat betygsd. från gymnasiet har lite erfarenhet av hermods. Hur gick det med Naturkunskap A kursen och vad ska du söka vidare på? Har du fått frågorna till matten och religionen?

hälsning,
    livaro!
    Hej! Jag fick Vg i Na A o Mvg i Psyk B. Nu har jag skrivit in mig på Ma a samt b och religion a. Nej, jag har fortfarande inte fått uppdragen men väntar ivrigt på att någon vänlig själ kanske har dom =).
  • Livaro
    hudosil skrev 2011-04-12 18:50:19 följande:
    Hej! Jag fick Vg i Na A o Mvg i Psyk B. Nu har jag skrivit in mig på Ma a samt b och religion a. Nej, jag har fortfarande inte fått uppdragen men väntar ivrigt på att någon vänlig själ kanske har dom =).
    Grattis till dina betyg! roligt att det gick fint! Hur har det gått med resterande uppdragen inför dem nya kurserna?
  • hudosil
    Livaro skrev 2011-05-17 02:37:01 följande:
    Grattis till dina betyg! roligt att det gick fint! Hur har det gått med resterande uppdragen inför dem nya kurserna?
    Har precis fått uppdraget till Ma a. Har skrivit in mig på följande kurser: Ma A + B, religion A, Sv B, Etik och livsfrågor, Arbetsmiljö och säkerhet. Mkt att göra men liten tid. Men det ska nog gå vägen. Hur går de själv?
  • Serenity8

hej

jag undrar om någon har gjort det muntliga i engelska b? ska man kunna dem ljudfilerna man har skickat in också?

• Novaliesmamma

Favoritar!! Jag pluggar spanska steg 3, 4 och 5 på Hermods. Vill gärna få så många mvg som möjligt för att öka mina chanser att komma in i socionom eller psykologprogrammet på lunds universitet. Att plugga spanska är en liten genväg för mig eftersom att jag har spanska som modersmål och har pratat spanska hela mitt liv.

Ska plugga matte b när jag känner mig redo för det.. Jag vet inte riktigt om jag kommer att fixa det på distans.. Det verkar så himla svårt.

• jaja1

Jag läser Kemi B nu, och har tänkt läsa Bi A och B och Fy A också. MVG satsar jag på då jag redan har VG. Folk med samma mål som läst eller ska läsa kursen får gärna kontakta mig ;)

• bäver
    jaja1 skrev 2011-07-22 15:32:25 följande:
    Jag läser Kemi B nu, och har tänkt läsa Bi A och B och Fy A också. MVG satsar jag på då jag redan har VG. Folk med samma mål som läst eller ska läsa kursen får gärna kontakta mig ;)
    Hej!
    läser kemi B och fysik A just nu. Hur långt har du kommit i kemi B? Ska börja på 3:e uppdraget nu...
  • jaja1
    85victoria skrev 2011-07-25 09:53:41 följande:
    Hej!
    läser kemi B och fysik A just nu. Hur långt har du kommit i kemi B? Ska börja på 3:e uppdraget nu...
    Tjena-. Jag är snart klar med uppdrag ett. Jag gör labbarna. Jag lägger ner lite mer tid på dem eftersom uppdragsfrågorna var så lätta. 

När började du ? Hur går fysiken? 
  • bäver

va skönt att du tycker dom var lätta, jo fysiken går fint men kräver väldigt mycket.. ska skicka in sista uppdraget nu å sen blir det tok plugg för att fixa muntan. Har fått till mvg på alla uppdragen så håller tummarna för att det ska gå :) Vad är det du vill komma in på sen då? 

Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods