• Livaro

Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods

Heej allihopa!!!

Tänkte starta en ny tråd för hermodsstudenter!!

Jag har kommit i underfund med att det är svårt att läsa distans när det gäller självdiciplinen! Att bolla tankar och hjälpa varandra (ärligt!) kan faktiskt vara till fördel speciellt vi som har mycket annat med familjeliv, hehe!

Själv tänker jag söka till Läkarlinjen men har varit fruktansvärt sjuk (vet ej om ja e frisk helt ännu ) Men det är bara att se positivt på det hela!
    Så jag bor i Västerås och pluggar Kemi A, Engelska A, Matematik A. Jag kan svara på frågor som rör dessa ämnen och även Biologi A och Etik och Livsfrågor Skrattande Så hojta på!!

Om du läser liknande ämnen eller vill också söka samma kurser så kan ni få min msn adress då kontakten blir effektivare!

Nu vill jag veta hur ett Muntligt förhör på Kemi A och Ma A går till? Är det så att man blir förhörd på tidigare uppdrag eller kan läraren ställa frågor som han/hon hittat på fast som rör ämnet?

Hjärta peace!

• Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods
  • jaja1

Grymt att du fått MVG på allt hittils ! Vilken lärare har du? 

Jag vill komma in på läkarprogrammet. Själv? 

• bäver

Va kul! de är det jag ska också :) har kemi B, Hi A och Ma C kvar..råkade läsa ke A+B samtidigt men blev precis färdig med Ke A förra veckan = ) 
    ja de känns skönt men de har varit sjukt jobbigt är inte helt mina ämnen :) har någon som heter Håkan i fysiken och Bengt Söderberg i kemi..Du då? Men då ska du läsa Fy B också eller?  

• jaja1

Roligt! Okej så du har 22.5 när du är klar med dessa ämnen? Jag ska inte läsa Fy B för jag fick MVG på gymnasiet. Jag tänkte att jag tar ett ämne i taget och har börjat med Kemi B . Sen ska jag läsa Fy A och Bi A och B:

Jag har Johan Hernäs. Hur utförligt skriver du på labbrapporterna?

• bäver

beror på vilken lärare man har :) men har haft Johan i matte och ke A han är väldigt snäll och trevlig! har varit ganska kort i labbrapporterna faktiskt och det har fungerat fint. Bengt sa att det var viktigare att göra utförliga förklaringar i uppdragen...så har följt det :) De vill mest se att du förstår principen i labbarna hur man skriver dem och så :) 

• jaja1

Ok hoppas han är snäll mot mig med :) 

• Serenity8

någon här som har läst samhällskunskap b via hermods?=)

• Livaro
    Serenity8 skrev 2011-08-08 20:53:57 följande:
    någon här som har läst samhällskunskap b via hermods?=)
    tyvärr så läser ja samhällskunskap a nu... men du kan få bra tips via knotans blogg tror hon har läst sam.b.
  • Serenity8
    Livaro skrev 2011-08-08 21:33:16 följande:
    tyvärr så läser ja samhällskunskap a nu... men du kan få bra tips via knotans blogg tror hon har läst sam.b.

jo jag har varit inne där en hon har inte uppdaterat sen april :S
  • Livaro

Okey då har man börjat med Kemi B... hoppas ni som oxå läser den kursen kan hoppa in här och berätta lite om vad ni tyckte om den... gärna oxå ifall någon har haft Ingemar på hermods som lärare?

Flört

Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods