Inlägg från: jaja1 |Visa alla inlägg
  • jaja1

Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods

Jag läser Kemi B nu, och har tänkt läsa Bi A och B och Fy A också. MVG satsar jag på då jag redan har VG. Folk med samma mål som läst eller ska läsa kursen får gärna kontakta mig ;)

• jaja1
    85victoria skrev 2011-07-25 09:53:41 följande:
    Hej!
    läser kemi B och fysik A just nu. Hur långt har du kommit i kemi B? Ska börja på 3:e uppdraget nu...
    Tjena-. Jag är snart klar med uppdrag ett. Jag gör labbarna. Jag lägger ner lite mer tid på dem eftersom uppdragsfrågorna var så lätta. 

När började du ? Hur går fysiken? 
  • jaja1

Grymt att du fått MVG på allt hittils ! Vilken lärare har du? 

Jag vill komma in på läkarprogrammet. Själv? 

• jaja1

Roligt! Okej så du har 22.5 när du är klar med dessa ämnen? Jag ska inte läsa Fy B för jag fick MVG på gymnasiet. Jag tänkte att jag tar ett ämne i taget och har börjat med Kemi B . Sen ska jag läsa Fy A och Bi A och B:

Jag har Johan Hernäs. Hur utförligt skriver du på labbrapporterna?

• jaja1

Ok hoppas han är snäll mot mig med :) 

• jaja1
    Livaro skrev 2011-08-23 01:41:15 följande:
    hej!

har du fått mvg i alla andra ämnen eller ska du läsa upp dem oxå för att uppnå 22.5 i snitt? Har du tagit meritpoängskurserna oxå då till läkarprogrammet? Jag är på Kemi B nu precis som bäver men det verkar vara assvårt... vad äre du tycker är lätt med Kemin? Jag är nyfiken =)
    Jag har fått MVG i alla andra ämnen. Så jag har bara Ke B, Fy A, Bi A och B kvar.  Dock har jag läst upp några mattekurser genom att göra prövningar och engelska på komvux. 

Har sökt till komvux nu med men det är typ omöjligt att komma in när man redan har ett betyg. Speciellt om man redan har VG som jag. Om jag inte kommer in, ska jag läsa alla kurser på Hermods.

Vill så gärna bli klar till våren men det ser svårt ut. 

Läser du alla ämnen för första gången? Då har du också större chans att komma in på läkarprogrammet sen än med oupptentade betyg.
  • jaja1
    Livaro skrev 2011-08-24 18:09:48 följande:
    Hur gåre med Kemi B-kursen lalala1? jag håller på med första kapitlen i boken nu... Glad har du B.S i den kursen?
    är snart klar med kapitel 5 men jag har latat mig den senaste tiden :S näpp har J.H
  • jaja1

Hej! 

Någon som gjort examination i Biologi B? Har B.S. 

Satsar på MVG, men har fått VG+ på 2 av 3 uppdrag. Det sista ska jag 
    snart skicka in men vågar typ inte, för det känns som jag måste ha MVG.
    Och det känns som jag skriver hur mycket som helst och ändå lyckas jag inte
    komma upp i MVG på uppdragen? 

Hur ser examinationen ut? Är det svårt? Måste hinna till hösten :( 

Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods