Inlägg från: Thaleya |Visa alla inlägg
  • Thaleya

Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods

Jag pluggar inte på hermods, men jag läser på komvux, på halvdistans kan man kalla det. Jag får vara där när jag behöver hjälp, samt när jag ska ha labb eller speciella prover/möten.

Jag har läst Matte B-D, Fysik A-B, Kemi A och Biologi A

Håller på med Kemi B och Biologi B nu och ska vara klar med kurserna om två dagar. Sitter uppe nu och gör sista minuten plugg för att jag jobbar två jobb så jag har knappt tid till att plugga, vilket inte är så bra när man läser heltakt :P

Efter dessa två klasser är över tar jag det nog lugnt i 1-2 veckor och återvänder för Kemi och Biologi breddningar, naturkunskap A och B, samt Matematik A som jag bara fått G i sen tidigare :P

• Thaleya

Någon som är vaken och har lust att motivera mig :P eller vad är bäst: Sova några timmar sedan kliva upp innan jobbet börjar och plugga. Eller tvinga mig igenom att plugga nu fast jag suttit sen 7 imorse och inte kan fokusera.

• Thaleya
    Livaro skrev 2011-03-14 00:39:21 följande:
    hmm jag skulle nog försöka dricka (koffeinfritt) thé och varva ner lite för att få en lugnare morgon bitti. Måste du få MVG på dina kurser eller räcker det med ett G? Tänk på vad som är dina brister och vad som är dina styrkor i kurserna. Det låter som om du inte har fått mkt gjort trots att du började sedan 7, så kan det vara för mig med ibland, och då är det nog bäst att acceptera det och natta gott så man får något bra gjort under dagen...

Hör av dig sen och berätta hur det har gått =)

Lycka till!
    nee det har gått jätte segt, läst samma saker igen och igen och igen men det har inte riktigt gått in idag.
    Synd eftersom jag mer eller mindre måste lämna in uppgifterna imorgon (eller ja, det är mitt eget mål iaf).

jag vill ha MVG, men nu ikväll så tror jag faktiskt inte att jag orkar fixa klart. Jag får satsa på att kliva upp om några timmar istället och se om jag är piggare då.

En uppsats hann jag iaf skriva :D
  • Thaleya

Godnatt, jag skriver imorgon! :)

• Thaleya

Har glömt att uppdatera här, det gick strålande. Jag fick MVG i Kemi B och Biologi B :D

• Thaleya
    Livaro skrev 2011-03-24 11:24:29 följande:
    Thaleya: GRATTIS!!! Vad roligt för dig! Dom kurserna väntar jag på att få göra men har massa andra kurser att ta tag i först. Skulle du kunna maila frågorna till uppdragen till mig? Vore toppen

Grattis igen!!!!
    Tack! :D
    Jag hade gjort de om jag hade samma uppgifter som dig jag gick ju inte på hermods :( sorry.

Lycka till ändå!
  • Thaleya
    Livaro skrev 2011-03-24 18:17:59 följande:
    haha oj då glömde bort det! Förvånad

hur många ämnen har du kvar då? Och när kommer du söka vidare? Fan vad kul att vara klar med Kemi B jag vågar typ inte ens börja!

Ska du inte börja med några kurser på Hermods?
    nae inga kurser på hermods vad jag tror. Jag är klar med mina ämnen. Jag ska jobba i nått år nu sen ska jag kanske söka mig vidare om jag bestämt mig då. Det skulle vara om jag bestämde mig för att göra kemi och bilologi breddningarna, samt läste upp betyg i två-tre ämnen till men jag tror inte det behövs.

vad har du för ämnen kvar?
  • Thaleya
    Livaro skrev 2011-03-24 19:35:05 följande:
    Vad härligt för dig! Och vad skönt att jobba i ett år för att bara vila ut hjärnan. Jag har typ matte b-d kemi B fysik a+b som jag ser som utmaningar. Sen kanske måste ja ta breddningar i dessa för att komma in på läkarlinjen typ...

Det känns ganska tufftObestämd
    mm det är ämnena jag precis gjort alltså som du håller på med :)
    jag tyckte också det kändes tufft innan, men det är rejält skönt när man är klar.
    Jag hade ig i matte b, men lyckades få mvd ända upp till matte d bara för att jag bestämde mig nu.
Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods