Inlägg från: hudosil |Visa alla inlägg
  • hudosil

Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods

Gud vilken bra tråd! Jag har hängt i dom andra hermods trådarna utan att få nå svar.
    Jag läser också på hermods för att få mitt slutbetyg, fick samlat betygsdokument när jag gick ut.
    Jag har hunnit läsa Psykologi B och naturkunskap A. Nu har jag skrivit in mig på Ma A + B samt religion A. Skulle vara superkul om nån ville dela med sig utav uppdragen så jag kan börja klura lite redan nu och läsa. Mina kursér börjar inte förrens i juni men det är ju alltid bra att ligga före. Sedan ska ja även läsa meritpoäng som hör till behörighet 5.

Någon som har uppdragen i Ma a + b samt religion a? Uppskattas enormt mkt isf om ni skulle vilja skicka de till mig.

Lycka till nu allihopa!

• hudosil
    Livaro skrev 2011-04-12 00:49:54 följande:
    Hej hudosil! Trevligt med lite nytt folk på tråden! Vill gärna hålla tråden levande. Jag fick oxå samlat betygsd. från gymnasiet har lite erfarenhet av hermods. Hur gick det med Naturkunskap A kursen och vad ska du söka vidare på? Har du fått frågorna till matten och religionen?

hälsning,
    livaro!
    Hej! Jag fick Vg i Na A o Mvg i Psyk B. Nu har jag skrivit in mig på Ma a samt b och religion a. Nej, jag har fortfarande inte fått uppdragen men väntar ivrigt på att någon vänlig själ kanske har dom =).
  • hudosil
    Livaro skrev 2011-05-17 02:37:01 följande:
    Grattis till dina betyg! roligt att det gick fint! Hur har det gått med resterande uppdragen inför dem nya kurserna?
    Har precis fått uppdraget till Ma a. Har skrivit in mig på följande kurser: Ma A + B, religion A, Sv B, Etik och livsfrågor, Arbetsmiljö och säkerhet. Mkt att göra men liten tid. Men det ska nog gå vägen. Hur går de själv?
  • hudosil

Hej alla! Kan någon vägleda mig lite inför muntan till Ma A. Jag är suuuuuuuuuuper nervös. Jag är urusel på matte och har alltid haft extrahjälp i skolan. Siktar på ett G och får jag det är jag världens gladaste =)

Så vad ska jag träna på extra och tänka på?

• hudosil
    Livaro skrev 2011-10-06 20:06:10 följande:
    Hej Hudosil!

Jag lovar dig, det är lugnt! Jag har oxå alltid haft problem med matematik och tyckt att det är som att vara i en komplicerad labyrint. Men Det är ändå så att du har ju kommit hit långt så låt inte rädslan vara i vägen och bara kör på! Om du vill ha ett G så är jag säker på att du kommer att få det.

Glöm inte att läsa igenom sutdieguiden och försök att ha en översikt om vad a-kursen går ut på. Vad äre som läraren tar upp ofta i uppdragsfrågorna? Och Det kommer gå bra.

Uppdatera sen om hur det gick, skulle vilja veta om du blir världens gladaste =)
    Tack för din uppmuntran. Vill så gärna bara lyckas och få mitt slutbetyg så jag kan söka till universitetet. Har Ma B efter a kursen också.  Är det någon som gjort sv b via hermods?
  • hudosil

Snart dags för muntan i matte a, känns superpirrigt. Känns som om man inte kan ett skit. Hoppas läraren är bra. Hur lång tid tar matten och hur många frågor får man? Lycka till på er allihopa!

• hudosil

Hej!

Ska ha muntliga i svenska b samt matte b om ca 1 vecka. Är det någon som kan tala om vad som är viktigt att träna på?

Har Anne Gloppestad i svenska b
    Senad Sveraka I matte B

Jättetacksam för hjälp!

• hudosil

Efterlyser en sista gång om råd till muntan i sv b. Har examination kl 10:30 imorgon och skulle uppskatta lite råd enormt mkt.

Jag hjälper gärna tillbaka om det finns nåt utav intresse.

Har läst; Psyk B, Ma A, Nak B, Religion B, Etik och livsfrågor

Pls giv mig lite råd =)

• hudosil

någon som kan rekomendera vilken kurs jag ska läsa
    saknar ytterligare 100 p

geografi a eller historia b ??

• hudosil
    Livaro skrev 2012-01-02 02:23:46 följande:
    tycker att alla A kurser generellt är lättare men Historia B verkar mer intressant liksom° Hur gick det med muntan?
    Funderar på att läsa geografi a, tror de liknar naturkunskapen och den gick ganska bra för mig.

Fick ett vg på muntan i svenska. Men det var mkt o kunna som jag trodde innan. Men ett vg är jag nöjd med =)
  • hudosil

Snälla hjälp mig har fått hjärnsläpp!

Vilken betydelse har olika fysiska och psykiska arbetsmiljöfaktorer för din hälsa?

• hudosil

Någon som har uppdragen till Geografi A? Tänkte förhansbörja lite om någon vänlig själ kan dela med sig??

• hudosil

Håller på med sista uppdraget i Ma B. Dags att boka in muntan snart.

Jag vet att flera personer läst Ma b. Jag vill gärna ha ett g och försöker frenetiskt att lära mig allt jag kan men det är riktigt svårt. Någon som haft muntan och vill dela med sig utav vad ni fick för frågor??

Skulle vara för evigt tacksam. Vill bara bli klar med denna jäkla kurs snart.

Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods