• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2012-09-14 22:09:24 följande:
    Jo verkligen! Var på TUL idag (30+1) och lillen beräknades väga 1190 g (-27 %) och följer sin kurva hur bra som helst. Hur är det med er andra? Idag är det även en tung dag då det idag är 11 mån sedan jag födde min ängel. Tänk att det snart gått ett år. Tiden går så himla fort.

Härligt att han följer sin kurva sen är det ju många barn som väger bra mkt mer än den vikt dom fått fram på tul så förhoppningsvis är det även så med din prins och det är ju inte många veckor kvar tills du äntligen får hålla honom i din famn
  • AngelandDevil

Maajsi: Du verkar ha haft det kämpigt och det är skönt att höra att lillen ändå följer sin kurva och att du fått dina extrakontroller! Det måste vara jätte tungt för dig/er att ni miste er lilla ängel men försök att hålla fokus på det som är bra just nu, i denna stund. Sorgen kommer alltid finnas där men den blir lättare att hantera med tiden tror jag. Och ja, tiden har inget slut vilket har både sin fördelar och nackdelar! Hjärta

• Maajsi
    Babydreamer skrev 2012-09-15 03:00:25 följande:

Härligt att han följer sin kurva sen är det ju många barn som väger bra mkt mer än den vikt dom fått fram på tul så förhoppningsvis är det även så med din prins och det är ju inte många veckor kvar tills du äntligen får hålla honom i din famn
    Ja, jag hoppas nästan dom mätt otroligt fel. Det skulle kännas mycket bättre. Jag längtar så efter honom nu. Det är ju på onsdag, högst 9 veckor kvar tills jag får honom i famnen. Jag kommer inte
    att få gå över bf då han är så liten. Hoppas dock att jag får igångsättning tidigare än så.
    AngelandDevil skrev 2012-09-15 09:09:39 följande:
    Maajsi: Du verkar ha haft det kämpigt och det är skönt att höra att lillen ändå följer sin kurva och att du fått dina extrakontroller! Det måste vara jätte tungt för dig/er att ni miste er lilla ängel men försök att hålla fokus på det som är bra just nu, i denna stund. Sorgen kommer alltid finnas där men den blir lättare att hantera med tiden tror jag. Och ja, tiden har inget slut vilket har både sin fördelar och nackdelar! Hjärta
    Jo, det är precis det jag försöker göra, men det kommer de stunder då ingenting känns bra. Lyckligt nog har dessa stunder minskat och hoppet har på senare tid infunnit sig mer och mer. Antagligen för att de har så bra koll på mig och att det nu börjar närma sig.

• HelenFr

Nu har vi varit på RUL och allt såg jättebra ut och jag hade rätt i att det är en lillebror som ligger i magen... :)
  • Maajsi

Åh så skönt att allt såg bra ut :) vad fort tiden går! :) å grattis till pojken!

• Babydreamer

Härligt med en liten kille skönt att allt såg bra ut!

• Maajsi

Var på TUL igår. Lillen har tappat i vikt och beräknades nu väga 1370 g vilket är -31 %. Tidigare låg han på -27 %. Har han tappat mer till nästa tul så överväger dom att ta ut honom. Jag hoppas att han har tagit igen sig och att allt är bra. Man blir ju så orolig.

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2012-09-28 13:52:17 följande:
    Var på TUL igår. Lillen har tappat i vikt och beräknades nu väga 1370 g vilket är -31 %. Tidigare låg han på -27 %. Har han tappat mer till nästa tul så överväger dom att ta ut honom. Jag hoppas att han har tagit igen sig och att allt är bra. Man blir ju så orolig.

Nej vad tråkigt hoppas verkligen att han tjockar på sig lite till nästa tul så att han får ligga kvar en stund till i magen! Skickar en massa styrkekramar!!
  • Babydreamer

Hur går det Maajsi? Min lilla prins blir hela 2 månader på söndag! Vart tar tiden vägen? Dagarna springer förbi alldeles för fort nu när vi har 2 barn i familjen

• Maajsi

Jag har jätte goda nyheter. Jag är så sjukt glad :) Var på TUL idag. Trodde att han skulle ha tappat ännu mer så förväntade mig en vikt på ca. 1500 g. Läkaren fick vikten till 1900 g. Helt otroligt. en viktökning på 530 g sen sist. Nu räknas han inte som tillväxthämmad längre då han nu ligger på -21 %. Hoppas nu att det fortsätter såhär. Som det ser ut nu så får jag väl en normalstor bebis, precis som förväntat av mig. Får nog bara små barn på ca. 3 kg. Dottern vägde 1180. Hur som helst är jag så grymt glad. Vilken kämpe jag har.

Skönt med goda nyheter mitt i allt detta då det idag är 1 år sedan vi fick veta att vår älskade lilla pojk hade somnat in i magen. <3

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!