• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • Adora1
    HelenFr skrev 2012-07-29 14:01:56 följande:
    Ja jag är helt slut... Med propp och allt så orkar jag ingenting... Men det är skönt att ha kommit till v12 då kanske det snart kan bli lite bättre...
    Kan tänka mig att krafterna är icke-existerande! Kan du vila nåt och så?
  • Maajsi

hej! var på tul idag i v24+0 å lillen beräknades väga 490 g vilket är -18%.dock följer han sin egen kurva bra. det dåliga var att flödet till livmodern var avvikande men vet ej vrf. det var tänkt om 2 v igen men läkaren ringde å bad mig komma redan nästs v då mkt kan hända på 2 v å de vill hålla koll. usch. som att man inte var nog orolig :/

• Babydreamer

Maajsi: Tänker jättemkt på dig! Ändå tur att de upptäckt det dåliga flödet så de kan hålla lite koll på det. Håller tummen hårt för att din graviditet ska få flyta på och att du får  en underbar frisk liten guldklimp i din famn!

HelenFr: Hur går det för dig? Blivit något bättre med blodproppen?

LängtarL: Massa grattis! Vad underbart att du oxå fick ditt efterlängtade plus!

Själv hade jag BF igår men ingen bebis ännu... Var på läkarbesök i måndags och fick en hinnsvepning. Hade efter det rejäla sammandragningar i ca 5 timmar med 4-7 min mellanrum. Har haft lite små sammandragningar igår och idag men väldigt sällan och oregelbundet. Hoppas dock att förlossingen sätter igång snart för jag håller på att längta ihjäl mig efter min son!

• AngelandDevil

Maajsi: Ja, hur går det för dig vännen? Glad Hoppas verkligen allt är bra med er allihopa!

LängtarL: STORT GRATTIS!!

Babydreamer: Men åh, har du redan passerat BF! Drömmer Hoppas liten snart väljer att titta ut! Så spännande, det är en sådan fantastisk tid som väntar. Hjärta

• Maajsi

Tull idag. Allt såg ut som sist så de var ju positivt. Hade de blivit värre hade jag fått kortison å blivit igåsatt. Vill inte ha ut han ä.nu så varje veckas passerar e superbra. Minsta lilla och jag skulle åka in. Det är stenkoll nu. Känns så skönt att man har koll. Annars är det väl psykiskt jobbigt nu då det närmar sig dom jobbiga dagarna dpa det fruktansvärd hände med Tor. 25+0 idag å lille väger nästan lika mkt som Tor då han föddes i v 26+4.

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2012-08-09 17:11:49 följande:
    Tull idag. Allt såg ut som sist så de var ju positivt. Hade de blivit värre hade jag fått kortison å blivit igåsatt. Vill inte ha ut han ä.nu så varje veckas passerar e superbra. Minsta lilla och jag skulle åka in. Det är stenkoll nu. Känns så skönt att man har koll. Annars är det väl psykiskt jobbigt nu då det närmar sig dom jobbiga dagarna dpa det fruktansvärd hände med Tor. 25+0 idag å lille väger nästan lika mkt som Tor då han föddes i v 26+4.

Tänker massor på dig!
  • Maajsi

i lördags åkte jag in på förlossningen pga värkar och ond tapp. Mycket riktigt så var tappen påverkad å minskad till 2,5 cm. Fick ligga inne till i måndags med bricanyl dropp och även kortisonspruta för å påskynda lungmognaden, Som tur var fick man stopp på det. Vill inte ha ut honom ännu. Dock så passande att detta händer då det denna vecka är samma tidpunkt som när jag tappade lillen och födde honom. Huvva, hur mycket ska man orka? Jag ska banne mig ha igångsättning för mitt psyke klarar inte av att inte veta hur länge som helst. Läkaren sa att det troligtvis var pga av mitt psyke som detta hände i helgen och att jag måste ta det lugnt, Tur man planerade att plugga istället för att jobba för det fick jag absolut inte, Och jag orkar inte tjorva med fk heller. Ska även höra med läkaren om det är nå på gång då jag känt av en extrem mensvärk ända bak i ryggen sen jag kom hem i princip. För övrigt hoppas jag att allt fortfarande ser bra ut imorgon, flöde vikt osv.

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2012-08-15 21:57:37 följande:
    i lördags åkte jag in på förlossningen pga värkar och ond tapp. Mycket riktigt så var tappen påverkad å minskad till 2,5 cm. Fick ligga inne till i måndags med bricanyl dropp och även kortisonspruta för å påskynda lungmognaden, Som tur var fick man stopp på det. Vill inte ha ut honom ännu. Dock så passande att detta händer då det denna vecka är samma tidpunkt som när jag tappade lillen och födde honom. Huvva, hur mycket ska man orka? Jag ska banne mig ha igångsättning för mitt psyke klarar inte av att inte veta hur länge som helst. Läkaren sa att det troligtvis var pga av mitt psyke som detta hände i helgen och att jag måste ta det lugnt, Tur man planerade att plugga istället för att jobba för det fick jag absolut inte, Och jag orkar inte tjorva med fk heller. Ska även höra med läkaren om det är nå på gång då jag känt av en extrem mensvärk ända bak i ryggen sen jag kom hem i princip. För övrigt hoppas jag att allt fortfarande ser bra ut imorgon, flöde vikt osv.

Usch vad jobbigt för dig Maajsi. Hoppas bebis stannar i magen iaf lite till så han orkar med världen utanför sen. Tänker massor på dig,! Den 14 augusti kom min son till världen på BF+7. Han vägde 3855g och var hela 53 cm lång. Det var en väldigt lång och delvis jobbig förlossning. Kommer skriva mer senare. Just nu mår vi under omständigheterna bra
  • DazHamster
    Babydreamer skrev 2012-08-16 01:59:24 följande:

Usch vad jobbigt för dig Maajsi. Hoppas bebis stannar i magen iaf lite till så han orkar med världen utanför sen. Tänker massor på dig,! Den 14 augusti kom min son till världen på BF+7. Han vägde 3855g och var hela 53 cm lång. Det var en väldigt lång och delvis jobbig förlossning. Kommer skriva mer senare. Just nu mår vi under omständigheterna bra
    ååååååååååååh stort grattis :D:D  väntar med spänning på en bild sen vid något bra tillfälle =)
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!