• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2012-10-12 14:57:55 följande:
    Jag har jätte goda nyheter. Jag är så sjukt glad :) Var på TUL idag. Trodde att han skulle ha tappat ännu mer så förväntade mig en vikt på ca. 1500 g. Läkaren fick vikten till 1900 g. Helt otroligt. en viktökning på 530 g sen sist. Nu räknas han inte som tillväxthämmad längre då han nu ligger på -21 %. Hoppas nu att det fortsätter såhär. Som det ser ut nu så får jag väl en normalstor bebis, precis som förväntat av mig. Får nog bara små barn på ca. 3 kg. Dottern vägde 1180. Hur som helst är jag så grymt glad. Vilken kämpe jag har. Skönt med goda nyheter mitt i allt detta då det idag är 1 år sedan vi fick veta att vår älskade lilla pojk hade somnat in i magen. <3

Åh vilka härliga nyheter! Är så glad och lättad för din skull!! Det är säkert pga att hans storebror vakar över honom och er som gör att han kämpar på därinne i magen Skönt att det inte bara blev en sorgens dag för er igår. Massa kramar!
  • DazHamster

hallå i stugan =) här lyser frånvaron stort ifrån mig :/ fullt upp hela dagarna ;)

Maajsi: skönt att höra att det börjar gå åt rätt håll =) hur långt gången är du nu? vilka har fått åh inte fått nu på senaste tiden åh hur långt är det kvar för alla som är preggo? jag har ju inte hängt med riktigt om sagt ;)

Lilltösen blir 4 månader nu den 26 oktober :) amningen funkar inge vidare för mig nu har typ tappat all mjölk åh min bvc sköterska tycker att jag kämpat på bra åh kan släppa de där nu då chansen är minimal att den kommer igång igen men skam den som ger sig! visst hon äter ersättning men det får hon då mjölken inte räcker till åh hon blir inte mätt på bara mjölk men har köpt en elektrisk pump plus att jag försöker amma oftare åh dricka mer vätska. Tror det har hjälpt lite iaf för hon äter längre på bröstet nu =) bättre än ingenting för min del iaf :) tycker ju att det är så himla mysigt att ligga åh amma åh bara rå om lilla Molly då det är min åh hennes riktiga gemensamma tid.

Hur är det annars med er tjejer?

Kram kram!

• Babydreamer

Jag har oxå besvär med amningen! Det började göra jätteont vid amning när han blev ca 2 veckor och det blev bara värre och värre. Bvc sa bara åt mig att ge honom ersättning för att avlasta bröstvårtor lite... Förra tisdagen fick jag äntligen hjälp av amningsmottagningen då läkaren skrev ut en tablett mot svamp och det blev sån skillnad! problemet är ju nu att jag tror att min mjölkproduktion blivit sämre pga att jag haft så ont vid amning i 6 veckors tid att jag inte jag inte kunnat amma fritt. Men försöker att amma så mycket jag kan nu när det inte gör lika ont längre

• DazHamster
    Babydreamer skrev 2012-10-15 14:50:03 följande:
    Jag har oxå besvär med amningen! Det började göra jätteont vid amning när han blev ca 2 veckor och det blev bara värre och värre. Bvc sa bara åt mig att ge honom ersättning för att avlasta bröstvårtor lite... Förra tisdagen fick jag äntligen hjälp av amningsmottagningen då läkaren skrev ut en tablett mot svamp och det blev sån skillnad! problemet är ju nu att jag tror att min mjölkproduktion blivit sämre pga att jag haft så ont vid amning i 6 veckors tid att jag inte jag inte kunnat amma fritt. Men försöker att amma så mycket jag kan nu när det inte gör lika ont längre
    jaha okej det visste jag inte att det fanns :O ja sa till min bvc sköterska att jag skulle kontakta amningsjouren men hon frågade "varför det?" hon menade på att ja kunde fråga dom åh få hjälp direkt av bvc men dom är väl ändå inte specialinriktad på amning??
    Vilket som så fick jag igång den lite bättre då hon åt alla mål endast amning förutom morgon åh kvällsmålet då hon krävde lite mer men sen jag kunnat amma igen så har hon fått mer knip åh varit en mer ledsen bebis så jag har nu beslutat mig för att sluta mer eller mindre :/ hon får snutta men hon vill inte ens det nu så jag tror det är flaskan som gäller hädanefter :/ visst är ersättning bra men fanken inte på natten xD hon har ju hunnit väcka hela grannskapet innan jag hunnit värma vatten åh hällt i pulvret! aja det löser sig nog =)

maajsi: hur går det för dig då? inte så fasligt långt nu till bebisen kommer =) när var du beräknad?

• Babydreamer

Förvara varmt vatten i termos och förbered ersättningspulvret i en vällingdoserare så är det bara att blanda och ge på natten tar inte ens ,1 minut

• HelenFr

Instämmer med babydreamer här, vi hade också vatten i termos och blandade snabbt och lätt... :)

• Maajsi

Det går jätte bra. Var på TUL idag och lillen har växt på fint. Han beräknades väga 2223 g, - 21 %, precis som sist. Helt normalt med andra ord. Känns så himla skönt att han har tagit igen sig. Nu har dessutom lagt sig med huvudet neråt så hoppas han håller sig på plats nu. V. 36+1 idag så högst 26 dagar kvar då jag inte behöver gå över bf. Längtar så.

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!