• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

MiAmore skrev 2011-03-21 13:27:07 följande:
    BabyW: Vad tråkigt att ni har problem med er dotter. Är det trots eller? Här är sonen inne i värsta trotsåldern, så här prövas också tålamodet och känslan huruvida man egentligen orkar med ett barn till eller inte, rejält.

SoMa: Nej men fy vad tråkigt!! Lider verkligen med er Hoppas att ni får en tid snart så att ni kan få hjälp att bli gravida och få behålla barnet också. *styrkekramar*

Kitty: BRA gumman!! hihi
    Nej, hon är inte trotsig. Hon är snart 12 år gammal och vi gör en utredning för att hon har någon typ av diagnos... Gråter  Det lutar åt att hon har Aspergers. Så det är lite kämpigt med henne. Det är värre än någonsin nu.  Skäms

Jo, visst prövas tålamodet med de barn man redan har. Absolut!! Men mina är så stora att vi kommer nog ha mer glädje av deras engagemang! De längtar SÅÅ efter ett litet syskon.  Skrattande
    Kitty 1982 skrev 2011-03-21 14:06:56 följande:
    Känns som min mens kommer komma snart Gråter
    Har iaf känns som mensvärk och ont i svaken precis som innan mens
    Oj då!! Det låter ju lite tidigt.  Rynkar på näsan  Hoppas att det inte är något särskilt och att du snart mår bra igen!  Solig
    MiAmore skrev 2011-03-21 14:10:03 följande:
    Nu när jag faktiskt tänkt lägga till mig i Bim listan denna månaden fungerar det inte att kopiera o klistra in för mig av någon anledning Skrikandes  Någon som vill lägga till mig?

MiAmore: Äl 20 mars Bim 3 april (9:onde försöket)

Tack!
    Jag fixar det till dig, gumman!!!  {#emotions_dlg.flower}  Gott att se att du vill varva med igen!!  Skrattande

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)
    Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (5:e försöket)

Kitty 1982  -  17-18 mars / BIM 28-29 mars (3:e försöket med Äl-tester, 2:a försöket med Glandin25)

DazHamster  -  ÄL 17 mars / BIM 1 april (14:e försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 15-18 mars / BIM 1-2 april  (5:e försöket, 2:a barnet)
    MiAmore  -  ÄL 20 mars / 3 april (9:e försöket)
    Maajsi  -  ÄL 21 mars / BIM 5 april (5:e försöket)
    Swn  -  ÄL 22 mars / BIM 5 april (11:e försöket, 2:a barnet)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 21 mars / BIM 6 april (10:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)

BabyW
      -  ÄL 23 mars / BIM 8 april (försökt i 21 månader)
    Tiina84  - ÄL 29 mars / BIM 15 april (8:e försöket, inga barn)

SoMa72  -  ÄL 2 april / BIM 17 april (? försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2
    Bia 80  -  plus på BIM -6

HjärtaHjärta
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW

Oj där kom inte alla med på min. Vi lade upp nästan samtidigt!  Flört

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)
    Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (5:e försöket)

Kitty 1982  -  17-18 mars / BIM 28-29 mars (3:e försöket med Äl-tester, 2:a försöket med Glandin25)

DazHamster  -  ÄL 17 mars / BIM 1 april (14:e försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 15-18 mars / BIM 1-2 april  (5:e försöket, 2:a barnet)
    MiAmore  -  ÄL 20 mars / BIM 3 april (9:e försöket)
    Maajsi  -  ÄL 21 mars / BIM 5 april (5:e försöket)
    Swn  -  ÄL 22 mars / BIM 5 april (11:e försöket, 2:a barnet)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 21 mars / BIM 6 april (10:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)

BabyW
      -  ÄL 23 mars / BIM 8 april (försökt i 21 månader)
    Tiina84  - ÄL 29 mars / BIM 15 april (8:e försöket, inga barn)

SoMa72  -  ÄL 2 april / BIM 17 april (? försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2
    Bia 80  -  plus på BIM -6

HjärtaHjärta
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-21 16:45:09 följande:
    BabyW: Uj, ja det måste vara kämpigt då. Vet inte så jättemycket om aspergers, men alla sådana sorters diagnoser (kallas dem för sjukdomar eller "bara" diagnos?) måste vara väldigt jobbiga för hela familjen innan man kommer på rätsida med det sas.

Ja jag kände att nu har jag ändå hållit mig ifrån alla bim listor i ett par månader, och jag blir ju uppenbarligen inte gravid ändå, även om jag håller mig ifrån dem. *ler* Kanske rentav betyder lite tur att joina igen nu efter två månaders uppehåll?   *ler*
    Det kallas diagnoser, för det går under  "autismspektrumstörning" och klassas inte som en sjukdom utan ett milt förståndshandikapp.
    Asperbergers är en blandning mellan diagnoserna högfungerande autism och ADHD. Hon har svårt att läsa av folks känslor, klä sina egna känslor i ord, samt att hon har mycket aggresioner att ge utlopp för när hon inte kan förklara vad hon känner. Sen är det en massa andra saker som påverkar henne, men personer med Aspergers är väldigt intelligenta, men har vissa områden som den intresserar sig speciellt för och då kan det mesta om sina specialområden, medan andra områden som intresse saknas för, bryr hon sig helt enkelt inte om. Personer (då framför allt barn/ungdomar) med denna diagnosen kan ibland framstå som burdusa, ohyfsade, nonchalanta och ouppfostrade...  Gråter

Vi går hos BUP (Barn- och UngdomsPsyk) och får hjälp där, men som du säger - det tar lite tid för oss andra i familjen att anpassa oss och förstå. Både alla vi fyra föräldrar (vi två biologiska samt två bonusföräldrar), men framför allt för min son, som tyvärr ofta är måltavla för hennes utbrott. Detta här blir inte bättre på en gång, men det kan hjälpa både med beteendeterapi för henne, så att hon får lära sig sådan saker som vi andra har i oss naturligt, och sen finns det även medicinering om det behövs. Det blir säkert lättare att hantera med tiden...  Skäms Obestämd

Skönt att du är tillbaka igen!!!  Skrattande 
    Bia 80 skrev 2011-03-21 19:20:38 följande:
    SoMa: Neeeej! Fy vad ledsen jag blev att läsa detta Unna dig massa onyttigheter och var ledsen så får du snart mer kraft att frösöka igen *styrkekramar*

Jag är iaf hemma nu, tog ett gravtest direkt och det är starkare än innan vi åkte. Inga mer blödningar så jag tror faktiskt det gått bra. 

Nu ska jag natta lillen som jag saknat ihjäl mig efter och sen läsa ikapp
    Gud vad skönt att höra att du slutat blöda och att det är starkare!! Då är väl allt som det ska!!  Skrattande
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-21 20:54:09 följande:
    Ok, ja det låter ju rätt jobbigt både för henne o för er. Men måste vara skönt att ha fått en diagnos på hennes beteende iaf?
    Ja, det är lite jobbigt just nu, faktiskt... Vi har inte fått en slutgiltig diagnos än, men det mesta pekar åt Aspbergers, och det varkar vara det som det tyder på att hon har.

Tack för att du frågade!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-22 10:14:05 följande:
    Alltså just nu vet jag varken ut eller in. Var säker på att jag hade äl i söndags. Tempen var ju 0,1 grad högre än den brukar ligga på, igår. Och det kändes verkligen som att kroppen skrek "ÄL!!" i söndags. Men idag hade tempen sjunkit till normal temp, och jag känner mig konstigt "mensig" idag (har jag dock gjort fram och tillbaka sedan i söndags). Vet inte vad jag ska tro? Har äl varit eller har jag den typ nu?? Nu tempade jag mig visserligen en timme o 10 min tidigare idag än igår, men om nu äl varit så ska väl tempen vara ovanligt hög oavsett vilken tid jag tempar? Och normal temp brukar ligga på runt 36,6-36,7 även vid 08:00 som jag tempade mig idag. Den låg på 36.7 runt 07:50. Någon som kan bringa klarhet i detta? Fasen också, ångrar att jag inte köpte hem äl-test ändå!! Blir för tusan mer nojjig av att INTE äl-testa mig
    Försöker tänka att vi lyckades få till det både igår kväll och i förrigår, så även om det nu är så att jag har äl idag, så har vi ju täckt upp det rätt bra ändå, även om vi inte får till det idag. Men det är ändå väldigt frustrerande känner jag, att inte ha koll. Ett tag tyckte jag det var SKÖNT att inte ha så bra koll. Men det var också några dagar INNAN äl började spöka.. *ler smått*

BabyW: Behövs det många utredningar för att få en diagnos?
    Ja du, det där med temp vet du mer än jag. Sorry, men jag kan inte hjälpa dig med nåt bra svar...  Skäms

Nej, man gör en utredning, men det ska till många olika delar i en utredning. Tester, intervjuer, samtal med psykolog, kurator och läkare samt en sammantsällning av samtliga resultat för att få hundra klarhet i vad som indikeras. Vi började med detta i början av december, så sånt här tar alldeles för lång tid. Det tar på psyket på oss allihopa, innan man vet, kan acceptera och anpassa sig och att förstå...
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-22 18:33:45 följande:
    *Kram!*

Har själv kommit på svaret på mitt bekymmer. Tror att jag har äl IDAG. Man kan  ha en tillfällig temp höjning precis innan ägget släpper. Så isf borde ju dippen idag innebära äl idag? Har dessutom ont vid äggstockarna nu ikväll, så jo.. Jag är nästan helt 100 på att äl är idag. *ler* Ska bli spännande att se på tempen imorgon om jag har rätt denna gången Tungan ute Vi fick ju till det igår kväll och i söndags kväll, och jag har sagt till guben att jag tror att äl är idag. Så nu lämnar jag över det till maken, det får bli hans val om vi ska ha sex ikväll också eller inte. Blir det inte, så har vi ju täckt upp rätt bra ändå. Jag låter mitt bim vara samma ändå, har haft en lutealfas på 12 dagar förut
    Oohh det låter ju verkligen lovande!!!  Tungan ute  Fortsätt mys på bara, för säkerhets skull!! Tror att det är din tur nu!  Skrattande
    Babydreamer skrev 2011-03-22 19:04:00 följande:
    Usch... Idag känner jag mig totalt nere.... Bebislängtan är återigen på topp, och alla postitiva känslor är som bortblåsta gällande precis allt... Plus dessa negativa känslor så såg jag även att jag kommer bli återbetalningsskyldig vid deklarationen :'( ingen stor summa men ändå... Känner mig så fruktansvärt ledsen och trött på allt... Vill att något positivt ska hända snart!!!!!!
    Usch, jag lider med dig...  Rynkar på näsan  Ibland tycker man bara att ALLT går emot en, men rätt vad det är så händer nåt rikitgt positivt, och man ser plötsligt lite mer positivt på det mesta och man har plöstligt ork med även motgångar. Hoppas att din positiva vändning är nära nu!!!  Drömmer

Skickar en massa styrkekramar till dig!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-22 18:43:56 följande:
    Kan spökstreck bli starkare?!?

Jag tog grav test idag ju och anade en super svag skugga/antydan då jag tog testet mitt på dagen, jag tänkte hålla mi o tog nytt test några timmar senare och då var strecket starkare. SÅ nu undrar jag KAN spökstreck bli så?!?

Jag e ju känd att få spökstreck så det räcker o blir över
    Har du inte möjlighet att ta en bild och lägga upp?? Blev ju lite nyfiken på hur det ser ut nu!  Skrattande
    MiAmore skrev 2011-03-22 19:57:23 följande:
    Blir inget ikväll kan jag säga Frågade maken rakt ut om han tror att han skulle orka med en runda ikväll också. Fick ett rakt och ärligt svar "nej älskling, det tror jag faktiskt inte". Så, det är bara att hoppas att någon av spermierna från i söndags och/eller igår fortfarande lever och hittar rätt idag
    Trist när man inte har riktigt ork/lust, men som du säger - det är inte kul om det blir bara för att man ska... Man vill ju såklart att båda ska ha riktig lust!!  Skrattande  Måste ju ändå på nåt sätt uppskatta hans ärlighet, hellre än att han sa "jo det blir det nog" och att det sen inte blivit nåt. Eller..?  Skäms

Men jag tror säkerligen att ni täckt upp tillräckligt som det är!  Tungan ute

Håller tummarna flr dig, gumman!!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Limpan 83 skrev 2011-03-23 11:09:12 följande:
    Jag är också lite nyfiken på er som har barn tidigare när ni hade sex, var det innan ÄL eller på själva ÄL och fick ni pojke eller flicka? Jag hittade nämligen en tråd här inne (typ) gender selection) där de diskuterar massa olika metoder och teorier om när man ska bli befruktad för att få ett visst kön. Tror väl inte riktigt på det men det är ju väldigt intressant och kul att spekulera om inte annat :)

SåMiAmore: om man ska tro deras teori så har du störst chns för att få en flicka nu :) Ville man få en tjej skulle man sexa 3-4 dagar innan ÄL och sen inget mer :P Men som sagt, ta det med en nypa salt. Tyckte bara det var lite skoj
    Ja, man kan ju göra så om man vill försöka välja kön.  Glad  Flickspermierna lever längre, men simmar långsammare, medan pojkspermierna är snabba men lever inte så länge. Så siktar man på en flicka, ska man, precis som du säger Limpan, ha sex 3-4 dagar innan ÄL, medan om man siktar på en pojke så ska man bara ha sex på ÄL eller dagen efter.

Jag vet iaf att det blev så med båda mina barn, dock inte något vi aktivt valde. Med min pojke hade vi bara sex på ÄL-dagen (min dåvarande man var bortrest i jobbet mycket så vi hann bara en gång). Med min flicka blev det, av samma anledning, bara sex en gång några dagar innan ÄL och sen inte mer. Vi trodde inte ens att det tagit sig den gången.  Skrattande

Fast som du skriver, MiAmore - har man inte väldigt lätt för att bli gravid (som de flesta av oss här inne tyvärr inte verkar ha), så ska man nog strunta i att försöka välja kön och bara köra på. Det är ju roligare med sex ofta, om inte annat!!  Tungan ute  Jag personligen bryr mig inte vad det blir bara det blir! Men å andra sidan har jag ju haft turen att redan få en av varje.  Flört 
    Hoppas hur som att det för oss här inne blir många små pojk- och flickbebisar under nästa år!!  Baby

Själv har jag ÄL ikväll och känner VERKLIGEN av det i heeela mig, så det går inte att undgå vad som händer. Vi har säkert inte lyckats denna gången heller för vi hade sex i söndags, men tyvärr inte lyckats få till det sedan dess (mycket pga av allt som händer med min dotter just nu)... Och som det känns i mina äggstockar nu, tvivlar jag på att det blir nåt av det idag heller...  Obestämd  Men vi har inga enorma förhoppningar om att det ska bli nåt nu heller, utan jag tror att vi omedvetet hoppas på att det blir nåt när vi får hjälp på RMC. Drömma kan man ju!!  Drömmer
  • BabyW
    Limpan 83 skrev 2011-03-23 13:14:00 följande:
    Ja bara det blir en bebis så är jag nöjd, kön spelar absolut ingen roll för mig. Jag har ju inga barn sen tidigare.

BabyW: Förstår att ni har en tuff tid nu, hela familjen. Hoppas att de kommer fram till en diagnos så att ni får rätt hjälp. Jag är utbildad arbetsterapeut så jag vet lite om vad du pratar om iaf :) Ni kommer säker få en arbetsterapeut om ni inte redan har en. Hoppas att ni blir väl bemötta!!

Kul att så många har ÄL nu eller nyss haft... ska bli spännande att förlja er!
    Åh söta du... Tack för de värmande orden!!!  Hjärta  Vi har fått en jättebra terapeut och vi är mitt i utredningen, så vi får hoppas att vi får klarhet i en diagnos snart.  Glad
    Adora1 skrev 2011-03-23 15:07:47 följande:
    BabyW: Jag är ledsen för alla svårigheter din familj går igenom nu. Skickar en Kram!
    Tack, gumman!! Kramen värmer mycket, ska du veta...  Hjärta

Kram tillbaka!
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-23 20:26:07 följande:
    Jag minns knappt hur vi hade sex när jag blev gravid med sonen. Minns att vi hade sex när jag fick pos äl test, men hur vi hade sex innan och efter det minns jag faktiskt inte. Men en pojke blev det iaf.

Jag önskar mig en flicka, men samtidigt så känns det som att det kvittar, bara det blir. Även om jag önskar en flicka allra mest, så kommer jag bli minst lika glad om det blir en pojke. Kan ju pojkar nu o har ju pojkkläder, så det vore ju mest praktiskt..
    Jo, ur den praktiska aspekten fölrstår jag precis hur du menar.  Skrattande  Så tänkte jag också när jag väntade min andra. Men vi tog reda på att det var en flicka. Det gjorde vi inte första gången, med min son. Om jag och mannen blir gravida vill vi ta reda på vad det är! Man är ju sååå nyfiken!!  Tungan ute 
    Jag är bara lite glad för att jag fick en son först och sen en dotter, för jag har själv alltid önskat mig att ha en storebror, så det kändes kul att få i den ordningen. Men som du säger - det kvittar ju i det stora hela. Bara man får en bebis över huvud taget och att dn är välskapt!!  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!