• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Limpan 83 skrev 2011-03-10 13:45:43 följande:
    BabyW: vet inte om du minns det men strax efter att jag plussat skrev jag härinne att jag hade feber, 38,4 och var så orolig. Kände mig ju inte sjuk men var trött o lite hängig. Så det kan absolut vara något positivt :)

Bia: Låter ju toppen!! När har du BIM?
    Jo, nu när du säger det, så kommer jag ihåg det!  Skrattande  Ja, nåt positivt kanske det är trots allt!!  Drömmer

Du fick plus på BIM-4. Var det 10-11 dagar efter ÄL då..? Jag är idag på ÄL +16 idag (har ju en låååång lutealfas) och du bör väl ha varit runt samma tid som jag när du fick feber, eller?? Ja, matt och hängig är jag verkligen.  Flört

Usch, nu blev jag ju ÄNNU mer nervös...  Skäms  Mest nervös att jag ska bygg upp en massa hopp och att det sen rasar...  Fast det var supergulligt av dig att skriva och påminna mig!!  Hjärta  Nu kanske jag kan tro att det finns en chans att det är nåt roligare än att jag är på väg att bli sjuk.... Hihi!!  Tungan ute
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-10 14:20:11 följande:
    Bra, då tempar du dig som man ska Direkt på morgonen innan man stiget upp
    Spännande det här
    Åh, tack söta du!  Hjärta  Vilken lättnad att jag inte gått ovch gjort helt fel.  Ja, lite pirrigt och spännande känns det i min mage iaf! Fjärilarna fladdrar på för fullt!!  Flört
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-10 14:27:07 följande:
    Jag hade testat imorgon om tempen fortfarande var hög då, hade inte kunnat hålla mig
    Mmmm, det är väldigt lockande!!  Tungan ute  Om nu tempen håller sig uppe, vill säga, men jag vet inte om jag vill göra det än...   Skäms  Fegis, jag vet...

För det första så är barnen här och om det nu skulle vara plus vill jag först att min älskling och jag ska få njuta ensamma!  Hjärta  Ja, och om det är minus så vill jag helst få gråta och deppa i fred.  Skrikandes
    För det andra så "vet" jag ju att det brukar ta en faslig tid för mig innan, det visar sig ett plus... Mellan 1-2 veckor över tiden fick jag ju gå innan plusset kom, med båda barnen.  Obestämd

Blir nog test tidigast på söndag som jag först tänkt. Ja, om inte mensen dyker upp innan dess, vill säga. Men sedan jag fått både Pergo och sprutan så jag har inte gått en dag över tiden. Förra månaden var mensen till och med en dag tidig. Men OJ vad det kliar i fingrarna på mig nu då!!  Tungan ute
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-10 16:58:29 följande:
    Måste vara jobbigt att vara så pass låghormonare Man vill ju VETA så fort mensen är LITE sen
    Mmmm... Det är superjobbigt!!  Rynkar på näsan  Men jag är på god fot med min gyn, så misstänker jag nåt i början på nästa vecka, så kan hon säkert ta ett HCG-blodprov på mig.  Tungan ute
    Kitty 1982 skrev 2011-03-10 17:23:11 följande:
    Brrr imorgon ska jag till läkaren men jag är så orolig pga jag inte tagit dosen pergo som jag skule tagit och dessutom bommat också

Fan ta mig, känner mig så besviken på mig faktist.

Men jag brukar ju inte ha ÄL förrens dag 21-25 så KAN den verkligen komma tidigare med pergo?

Håll tummarna för mig!
    Tycker du ska försöka att INTE oroa dig i förskott (vet att det är lättare sagt än gjort!)... Ja, tar man Pergotime dag 5-9, så bör äggblåsan vara mogen runt dag 12-14, men det är ju inte kört även om den skulle vara lite liten. Då väntar man bara någon dag till. Äggblåsan växer till sig med 2 mm/dygn.  Glad

Detta lär även göra din cykel något kortare!!  Skrattande  Det brukar inte påverka din lutealfas dock, om du vet hur lång den är. Men tiden mellan mens och ÄL bör bli runt ca 13 dagar. Och sen din egen lutealfas på det. Kan väl vara skönt med kortare cykel?!  Flört

Jag håller tummarna blåa för dig!!!!!!  {#emotions_dlg.flower}  Lycka till och skriv när du varit där, så vi får veta hur det gått.

Kram!
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-10 18:09:53 följande:
    Tack gumman för ditt svar, men jag är ju på dag 11 nu och det syns inget ting alltså ingen stegring på gång på ÄL-testen Så ÄL är inte på G Brukar ju kunna se det innan men nada. Jo det är ett svagt streck brevid men iaf så för svagt

Ja med kortare cykel vore bara bra dock har jag ju kort Lutealfas på 10 dagar också så det kanske är en nackdel för mig jag menar ägget kanske inte hinner fästa

Har inga känningar heller att ÄL ska komma så derför är jag mycket neg inför morgondagen
    Jo, men om din äggblåsa är mogen runt dag 12-14 så har du ju ÄL nån dag efter det. Så hoppet är inte ute än!!!  Skrattande  Och du tog ju bara en halv dos denna gången, så har det inte hänt tillräckligt mycket imorgon, (på dag 12) så kanske du ska ta en hel tablett nästa gång. Man brukar få rätt okej gensvar på dom, speciellt som du (vad jag förstår) har lite egen aktivitet vad gäller ÄL.  Glad

Även om man har kort lutealfas, så måste ju klart ägget "hinna" fästa om det är nefruktat. Det är ju när kroppen slutar producera progesteron, som förberedelser för mensen börjar. Och progesteron bildas av den folickel som släppt ägget, och så länge kroppen inte säger åt folickeln att det  inte finns något befruktat ägg så bör den ju fortsätta att producera progesteron, tycker man. Men jag tycker verkligen att du ska fråga din läkare om det mot förmodan skulle kunna vara en nackdel med så kort lutealfas, så får du svart på vitt hur det ligger till. Så du slipper gå och oroa dig, menar jag.  Glad

Brukar du känna av din ÄL innan..? Jag känner inget särskilt förrän precis efter ägget släppt, nämligen, så dt var därför jag undrade.

Jag försöker skicka över lite positiva tankar till dig och håller som sagt tummarna för dig imorgon!!  {#emotions_dlg.flower}

Styrkekramar
  • BabyW
    ACJL skrev 2011-03-10 19:11:57 följande:

Nu håller jag tummar och tår för dig BabyW!!! Ska du testa i morgon?{#emotions_dlg.flower}

Själv tog min mens precis slut, så nu är jag i väntans tider!

Tack, snälla söta!!  {#emotions_dlg.flower}  Nej, jag tror jag ska vänta till söndag, då jag och mannen är barnfria. Så får vi deppa/glädjas ensamma lite.  Obestämd  Egentligen borde jag vänta till nästa fredag, så sannolikheten är större att jag får ett synligt plus (om det nu skulle vara så), eftersom jag är sån där låghormonare... Men ärligt talat kan jag inte vänta så länge som en vecka till. Lätt otålig!!  Flört

Men om inte mensen kommit till söndag morgon, så testar jag nog då.  Skrattande
    83Lovika skrev 2011-03-10 19:32:44 följande:
    *håller tummarna för er som ska testa - nu är det eran tur* {#emotions_dlg.flower}
    Tack snäll du!!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW

Den jä-la mensen dök upp i natt!!!!  Skrikandes  Fick lite rosa på pappret igår kväll, och sen idag var det igång för fullt...  Gråter

Jag som var så glad och nöjd över att jag hade lyckats att inte få upp några som helst förhoppningar under hela denna cykeln alls. Ja,  förrän igår när min temp sköt i höjden. Då kom lite hopp! Bara för att innan dagens slut helt raseras... 

Nu ger jag snart FAAAN i allt detta... Jag VET att vi ska få hjälp till våren/sommaren, men jag måste lik förbannat fortsätta med mina Pergo och mina sprutor varje cykel fram tills dess ändå, för att underhålla äggsläpp och stabila cykler.

Usch, idag är jag INGEN trevlig, rolig, underhållande person, ska jag säga...  Skäms

• BabyW
    Bia 80 skrev 2011-03-11 07:59:49 följande:
    Nej BabyW vad ledsen jag blir när du skriver detta!! Det som såg så lovande ut!!
    Var arg och besviken och allt därtill, det måste du får vara och jag lider verkligen med dig
    Hoppas ni kan finna styrkan snart igen att fortsätta och hålla modet uppe. För det är ju inte en fråga om "om" utan snarare "när" det lyckas!

*Strykekramar*
    Ja, det gjorde ju det!  Obestämd  Jag hoppas du har rätt - att det är en fråga om NÄR...  Glad

Tack för de värmande orden!!!  {#emotions_dlg.flower}  Jävlar anammat har faktiskt (som en blixt från en klart himmel) redan börjat återkomma!!  Tungan ute  Har redan bokat tid för VUL på dag 12 för att kolla nästa ÄL.  Flört

Kramar tillbaka 
    deeya skrev 2011-03-11 08:50:58 följande:
    Nej vad trist BabyW :/
    Med all rätt har du att vara arg och ledsen!
    De blir din tur snart!

Kramar
    Tack, snälla!!  {#emotions_dlg.flower}  Ja, och arg och ledsen har jag varit!!  Skrikandes  Men börjar faktiskt redan bli på g igen, sådär bara lite plötsligt.  Glad  Jag hoppas verkligen att det blir min tur snart!! Ja, och alla andra underbart goa, stöttande, glada, mysiga tjejer här inne!! Ni ska också snart få era plus.

Kramar

Gissar att detta kommer bli en evgihetstråd...  Tungan ute  Ingen lämnar förrän alla står under PLUS-listan!  Flört  Okej?!?  Skrattande

Måste erkänna att det känns sådär att lägga sig sist på listan igen, precis som det är jättepirrigt att stå överst...

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Swn  -  ÄL 28 feb / BIM 15 mars (9:e försöket, 2:a barnet)
    SoMa72  -  ÄL ?1 mars / BIM 15 mars (3:e försöket efter MF nov-10)
    Tiina84  - ÄL 27 feb / BIM 15-18 mars (7:e försöket, inga barn)
    Bia 80  -  ÄL 5 mars / BIM 21 mars (3:e försöket, 2:a barnet)

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)
    Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (5:e försöket)

Brooklyn  -  ÄL 15-18 mars / BIM 1-2 april  (5:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 19 mars / BIM 3 april (14:e försöket)
    Maajsi  -  ÄL 21 mars / BIM 5 april (5:e försöket)
    Lyckliglängtan - ÄL 21 mars / BIM 6 april (10:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)
    Kitty 1982  -  28-29 mars / BIM 7 april (3:e försöket med Äl-tester, 2:a försöket med Glandin25)
    BabyW  -  ÄL 22 mars / BIM 7 april (försökt i 21 månader)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta
  • BabyW
    Swn skrev 2011-03-10 21:12:18 följande:
    Va lite mera blod på pappret idag så det känns som att det drar igång på riktigt imorn :( har varit så i tre dagar nu...
    Vad konstigt...  Obestämd  Och jobbigt såklart!!   Rynkar på näsan  Lite skumt att få mens redan en hel vecka innan BIM. Ring gyn och kolla, för säkerhets skull. Håller tummarna för att du får en bra förklaring!!  Drömmer

Kram
  • BabyW
    skruttnorpan skrev 2011-03-11 09:05:33 följande:
    Så, lessen- vännen! Släpp ut all ilska och sorg nu och sedan är det bara upp på hästen igen! Glöm inte målet! När du väl sitter med liten i dina armar kommer det vara värt varenda spruta 1000ggr om!
    Stor kram och många tankar!

Många tankar till dig också, swn! Hoppas att den konstiga mensen är ett gott tecken, men känner du att det är kört så kan jag inte annat än ge dig en kram och skicka massa ork och styrka för att du ska orka igen!
    Tack, gumman!!  Hjärta  Jag känner faktiskt att jag är lite på g redan!! Hur nu det gick till...

Jo, visst kommer det vara värt varenda tablett, varenda spruta och varenda tår man fällt...  Flört

Många kramar tillbaka!!  Hjärta
    ACJL skrev 2011-03-11 09:18:45 följande:
    Nej va tråkigt BabyW! Massa styrkekramar till dig!!!
    Livet är bra orättvist!!!
    Tusen tack, söta du!!!  Hjärta  Ja, eller inte alltför rättvist alltid iaf...  Flört

Du och jag har ju både ÄL och BIM nästan samtidigt nästa gång!  Skrattande  Vi får följas åt då och peppa och stötta varandra extra mycket till våra plus.  Tungan ute

Kramar
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!