• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Kitty 1982 skrev 2011-03-11 10:28:52 följande:

Jag hatar min läkare

Får fan inte ut ett ljud av idioten mer än idag fick jag som svar "Inget ägg som är moget".

Pga jag har socialfobi och är rädd att snacka med folk så vågade jag inte fråga vad det innebar.

Utan kom hem ledsen och allt känns bara som allt går emot mig nu.

Jaha är denna månaden förbrukad nu? Jag har ju inte haft ÄL iaf (Testar med stickor också).

Kan dom mogna senare i månaden?

FÅR man byta läkare?

Man kanske ska ta fler tabletter nu idag också av pergon?

Detta känns riktigt tungt och hopplöst.

Usch vad jobbigt!!!  Rynkar på näsan

Fler Pergo ska du inte nu, för de ska man bara ta dag 5-9. Men ta en hel tablett nästa gång.  Glad

Det behöver inte vara kört för dig denna månaden!! Det KAN komma en ÄL senare. Äggblåsan mognar med 2 mm/dygn, så testa i upp till en vecka till, så kanske det kommer.  Jag hade inte nån mogen äggblåsa på dag 12 denna cykeln, men på dag 14 var där en! Försök att inte ge upp, vännen...  {#emotions_dlg.flower}

JA!!! Man FÅR byta läkare!! Tycker absolut att du SKA göra det omgående!! Deras jobb är inte bara att kunna medicin. Det krävs en massa empati, särskilt av en gynekolog, där man som patient känner sig väldigt utlämnad.

Ring idag och be att få komma till en ny snarast!!  Glad  Går du på lasarettet, eller privat? Privat är verkligen värt att rekommendera.  Glad  Säg att din gamla inte är tillmötesgående alls och han/hon saknar förståelse och att du aldrig får några vettiga svar, så får du säkert komma till någon bra.

Håller tummarna för att du får en riktigt bra läkare, som jag har turen att ha.  {#emotions_dlg.flower}

Skickar en massa styrkekramar så länge!!!
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-11 10:41:21 följande:
    Detta är INTE privat men kansek borde ta det iaf för dett känns så jäkla jobbigt och inte blir det bättre med en person som inte säjer något heller eller förklarar så man VET om det är totalt kört eller om det kanske kommer ske en ÄL senare.
    Jag tycker absolut att du ska söka upp nån privat!! Har du nån väninna som kan tipsa om någon bra, kanske..? Får jag fråga var i landet du bor..?

Du som patient, ska inte behöva ställa tusen frågor, utan få den informationen ändå. Plus att har man en privat, så brukar det vara lättare att få en snabb extratid om man behöver det nån gång.  Glad
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-11 11:15:25 följande:
    Jag bor i Skåne men vet eller rättare sagt inte spanatpå privata här och vet inga här.

Kanske man kan få upp på eniro eller hitta.se?

Går du privat? Är din läkare bra?
    Jag bor också i Skåne!  Glad  Vet att det finns bra både i de stora städerna som Lund, Helsingborg och Malmö. Ja kolla på hitta.se eller kanske på eniro.se på gula sidorna.

Jag går privat och min nya gyn är underbar!!!  {#emotions_dlg.flower}  Jag hade också en fåordig, stel gyn innan, men han ska snart gå i pension, så han har kanske tröttnat på yrket..?  Obestämd Bestämde mig för att byta när han blev mer och mer nonchalant och aldrig svarade vettigt på våra frågor. Min nya tog tag i allt möjligt direkt när jag kom dit första gången så hon har ju remitterat oss till RMC för att vi ska få gjort insemination/IVF. Men det är ju lite väntetid, men fram mot senvåren/sommaren ska vi nog få komma dit.  Skrattande

Sök annars på google efter privat gyn i din stad, så ska du se att du får tag på nån bra. Håller tummarna!!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Limpan 83 skrev 2011-03-11 11:37:17 följande:
    ne nej nej BabyW- vad är detta??? Jaghade ju en bra känsla i kroppen!
    Underbar du är som redan är laddad inför nästa ÄL, helt fantastisk! Måste ändå kännas skönt att i vår så får ni hjälp och då VET du att du kommer bli gravid. Om det nu sker innan dess så är det ju bara ett stort plus!!!

Njut av helgen nu alla tjejer och försök att ta hand om varandra och släpp tankarna för en stund. Ta en långpromenad i det fina vädret :) Det skulle jag gärna göra men jag ligger inne och mår illa.. kommer knappt ur sängen.

Stor kram
    Åh tack, söta du!!  Hjärta

Ja, jag började faktiskt tro lite igår, men de positiva tankarna varade inte så länge. Jag tror, ärligt talat att anledningen till att jag redan är på g, beror nog till stor del på att jag inte alls haft några förhoppningar denna månaden (innan igår, alltså). Allt för att skydda sig själv från besvikelse... 

Jo, visst ska det bli skönt med all hjälp till våren!! Absolut!!!  Skrattande  Det är bara det "mekaniska" som skrämmer mig lite... Vill inte mista myset och både om man gör insemination och IVF får man ju inte ha sex i vissa perioder.  Obestämd  "Vet" att jag blir gravid då, det vågar jag inte tro, men man kan ju hoppas!!  Tungan ute

Ja, vi ska passa på att njuta av våren i helgen, här hemma iaf!!  Glad  Du får väl "njuta" av ditt illamående, på ditt lilla vis. Jag hade gärna bytt ut min ömma mens-mage mot ditt graviditetsillamående vilken sekund som helst. Bara jag fick vara gravid...  Flört  Hoppas du mår bättre snart!!  {#emotions_dlg.flower}

Bamsekramar tillbaka
    Babydreamer skrev 2011-03-11 11:39:00 följande:
    BabyW: Den där förgrymmade mensen.... Men skönt att du redan hittat hoppet igen!! Snart ska vi fasen stå under plus listan allihopa!!!
    Mmmm... Den är inte kul!!

Jag ger inte upp om denna tråden eller alla er goa tjejer, förrän ALLA står under plus-listan!! Inte en chans!!
    VI SKA DIT!!!!!!  {#emotions_dlg.djavulsk}  Skrattande
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-03-11 11:54:02 följande:
    har letat litegranna iaf men här är några nr vet dock inte om dom är bra men har fått goda rescensioner =)

Jelena Blidovic på Citykliniken i Malmö 040-383634

Schmidt Günther
    Stortorget 13, 252 20 HELSINGBORG 042 - 18 29 00

Gynhälsan i Svedala
    040 - 623 90 00 Toftav. 5
    233 35 SVEDALA

040 - 751 75 Kaptensg. 8
    211 41 MALMÖ 
    040 - 92 80 40 Lorensborgsg. 4 A
    217 61 MALMÖ 
    Kvinnohälsan i Höllviken www.kvinnohalsan.se
    040 - 45 92 90 Falsterbov. 43
    236 51 HÖLLVIKEN

Bányai Jolán
    040 - 13 51 30 Kolbäcksg. 7
    216 20 MALMÖ 

Peters Lingman Eva | www.slottsstadenslakarhus.se
    040 - 98 50 76 Fågelbacksg. 11
    217 44 MALMÖ

Barnard Ilona | www.slottsstadenslakarhus.se
    040 - 98 50 22 Fågelbacksg. 11
    217 44 MALMÖ 

Wulff Marianne www.slottsstadenslakarhus.se
    040 - 98 50 47 Fågelbacksg. 11
    217 44 MALMÖ

Nielsen Jörgen P
    040 - 20 80 25

Snapperupsg. 12
    211 35 MALMÖ

Gå ut på eniro och skriv in på företag "privat gynekolog" i orten "malmö" så dyker de upp jättemånga men kolla runt lite först åh se så att dom har högkostnadskortet så de inte blir jättedyrt! Lycka till nu :)

BabyW: Du får inte säga så där blev ju ledsen nu :/ hade ju lagt allt hopp till dig! Hoppas det tar sig nu och de rejält den kommande månaden kanske med tvillingar :D
    Hihi skulle ja bli gravid åh vänta tvillingar då skulle ja få storpanik då ja inte har någon kunskap om barn sen tidigare åh inga barn heller har ja :S
    Vi måste ju hinna få in några plus i mars iaf =) Sen varför du kanske tar de lättare den här månaden tror jag har med att göra att våren är på g ;) många glada spralliga känslor då plus att ni pysslar om och njuter av ert nya boende =) Man blir helt enkelt gladare på våren =D

Vill inte verka negativ, men jag måste få göra en lite rättning...

Jag vill INTE rekommendera dr Günter Schmidt i Helsingborg!! Han HAR varit mycket bra, men är inte det längre...  Rynkar på näsan   Och har man lite socialfobi, är inte han rätt man. Alltså, han är fortfaranade kunnig som läkare, men har tappat sin sociala förmåga, sin förståelse och sin empati. Tyvärr...

En mycket bra rekommendation i Helsingborg är dr Catharina Hofte eller Ewakliniken!! De har båda mycket bra vistord, vad jag hört. Har inte hört/läst något negativt om någon av dem.

Tja, du... Hade själv önskat att jag inte behövde skriva att jag fått mens heller...  Obestämd  Men jag försöker som sagt ta nya tag!!   Skrattande  Ja, både våren och flytten har nog gjort sitt till. Jag är nog lite gladare än för nån månad sedan. Och så vet jag ju att hjälpen är nära.  Tungan ute  Får jag "välja" (vilket man naturligtvis inte får) så hade jag tyckt att en bebis hade räckt, iom att jag har två tonåringar redan. Sex pers i en familj blir liiite många, kanske. Tänker bara på att man inte kan ha en vanlig personbil och sånt.

Men hellre tvillingar än ingen alls, om du förstår vadf jag menar!!  Flört

Vårkramar
  • BabyW

Förresten - DazHamster... Skulle bara säga att du är urgullig som letat fram alla dessa tips till Kitty!!  Hjärta 

Så långt tänkte ju inte tröga jag...  Rynkar på näsan  Jag är strax på väg ut genom dörren och har haft lite att pyssla med här hemma i fm så jag tänkte inte så. Sorry!  Skäms

• BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-11 12:31:21 följande:
    Va?!?! Din temp som såg så bra ut?! Är verkligen ärligt chockerad. Beklagar stort och sänder en stor *styrkekram*
    Ja, något skumt är det... Tempen hade sjunkit till 37,1 imorse.  Rynkar på näsan  Tack så mycket, söta du!!!  Hjärta

Jag är faktiskt rätt mycket på gå inför nästa ÄL igen (fråga mig inte hur bara)!! Tror jag fick gråtit färdigt igår, i natt och i morse... Och sen när jag fick skrivit av mig här inne i morse och fick idel underbat varma, söttande kommentarer av alla er underbara tjejer här inne - tja, då måste man ju bli glad igen!  Skrattande

Kramar tillbaka
    DazHamster skrev 2011-03-11 12:57:05 följande:
    hehe ja hade liksom inget för mig så tänkte ja kunde kolla upp lite men de e bra att bor där nere åh kan hjälpa till du med =) själv så vet ja ingenting om dom, har suttit åh läst lite på fl åh google bara =) Jo ja säger väl detsamma hellre tvillingar än ingenting alls taskigt läge bara om de skulle bli som "första" barn för då vill man ju helst ha ett barn och få lära sig att sätta sig in i rollen men lika taskigt om man redan har 2 eller 3 barn åh tänker att man vill ha ett till åh så blir de tvillingar xD blev en stor familj istället för lagom då liksom ;) själv så vill ja ha en stor familj gärna fyra barn åh karln vill ha max två så han tyckte om vi gick halva vägen var så skulle de bli två :P förstår inte hur han tänkte men hade lust att sätta han i skolbänken igen åh plugga matte :P (han är dock ironisk :P)
    Här skiner solen åh ja måste skälla lite på AgnesGN som skickade hit snön ;P fick typ över en decimeter snö :S hehe men varmt är de iaf så den försvinner nog snart =) Ha en superduper kanonhelg tjejer!
    Ja, vi måste ju hjälpas åt så mycket vi kan, vare sig man bor i Skåen eller Norrland!!  Flört  Sitter trots allt i samma båt!  Skrattande

Haha! Jag har pluggat en massa matte, bara för att det är kul! Behövde inte de sista två kurserna jag gick, men jag gjorde dem när jag andå var i farten liksom... Jag vet - helknäpp!!  Tungan ute

Solen, sken här innan idag, men nu kommer det där tråkiga regnet igen...  Rynkar på näsan  Men skit i det!! Nu är det fredag och ikväll ska jag mysa med mina tre älsklingar!  Hjärta
  • BabyW
    LängtarL skrev 2011-03-11 16:37:32 följande:
    Är verkligen ledsen för din skull babyW. Men skönt att du är på G igen=)

Nu kör vi på tjejer för nångång är det alla vårans tur=)

Själv är mensen precis slut., så nu är det bara att köra på för 10.onde gången!

Hoppas att vi alla lyckas denna månad, för så många är vi ju inte kvar! Flört

Håller tummarna så dom blir blå, *ler* Många kramar till alla goa tjejer här! Hjärta
    Tack söta du!!  {#emotions_dlg.flower}

Kan bara hålla med!!!!  Tungan ute  Det är allas tur SNAAART!!!! Med så få kvar borde det ju inte dröja länge innan BIM-listan är helt tom och PLUS-listan är helt full!  Drömmer

Då har du snart ÄL-mys framför dig! Nice!!  Flört

Många kramar till dig med  Hjärta
  • BabyW
    AgnesGN skrev 2011-03-11 19:38:29 följande:
    Baby W- skickar en Stooor kram till dig... Inge roligt alls för dín del... Men glad att du är så positiv nu och peppad att hoppa upp på hästen igen...

Daz Hamzter - snöade flera dm i natt, blåste och snöade på morgonen, men nu på eftermiddagen när jag åkte hem från jobbet sken solen, så jag hoppas snöandet är över....

Själv väntar jag mensen. Är arg för att den inte kommer. Har haft några småblödningar och trott att den kommit, men då blir det som inge mer... MEN?!?! Minus när jag testade förra veckan och eftersom mensen kom på dag 48 förra månaden, alltså tre veckor sen, så har jag inget hopp om att det är en bebis där inne, helst då jag är helt symptomfri... =P Hoppas bara inte den är lika sen denna månad oxå.... Inne på dag 35 i menscykeln nu.... och jag fortsätter vänta...
    Tack snälla du!!  {#emotions_dlg.flower}  Ja, det är bara att försöka hämta ork igen. För en bebis "SKA" vi ha här hemma - så är det bara!!!  Tungan ute

Angående dina småblödningar och så... Jag tycker nog du ska ta ett gravv-test till imorgon bitti, för att försäkra dig. Även om du inte har några symptom alls!! Nu har du ju gått en vecka över tiden och jag fick plus senare än så, med båda mina barn. Det finns nån på PLUS-listan här inne, som fick plus på BIM+8, har jag för mig...  Flört
     Det kan mycket väl vara en liten bebis där inne!!!  Skrattande 

Jag har en  väninna som endast hade lite ont i magen (hon har tarmproblem så hon var säker på att det var det som spökade), men upptäckte att hon var gravid och var då i v 7-8. Då hade hon ändå fått ett barn 10 månader tidigare och visste mycket väl hur det "skulle kännas" att vara gravid.  Flört

Testa och berätta hur det gick sen!!  Drömmer
  • BabyW
    AgnesGN skrev 2011-03-12 12:18:41 följande:
    Jadu, mitt hopp om att det skulle vara något plus är obefintligt eftersom mensen var tre veckor sen förra mensen, så räknar jag med att den är det nu oxå... Men längtan är så jäkla stor, men jag vågar inte ens skriva in mig i "listan" här för att jag tar det som ett dåligt omen... Nojjig som sjutton, jag vet...=)

Här vill jag oxå att det ska bli en bebis, men verkar som om mensen ska spöka med mig... Så vi får vänta ut att dne blir mer regelbunden...

ni Kommer få en bebis till till skåne. Det är jag säker på! Det är er tur snart! Stor kram!
    Ja, hoppet kanske inte finns där, men ett liiiitet test kan du kanske ta...?  Flört

Japp, en Skåne-bebis är beställd!!!  Tungan ute
    AgnesGN skrev 2011-03-12 12:23:04 följande:
    Glömde säga: TACK snälla du för att du tror på mig och uppmuntrar mig... =)
    Klart jag stöttar!!! Det är ju därför vi finns här!  {#emotions_dlg.flower}  Alla stöttar ju mig också, så det går på ett ut.
    Swn skrev 2011-03-12 12:38:41 följande:
    Ja då kom mensen igång igår:( på dag 23 i cykeln, fattar ingenting!! Men men det kanske blir en december bebis istället... Vill någon skriva in mig på Äl 22.mars och bim 5.april nu tar vi nya tag. BabyW: jag trodde verkligen det va din tur denna månaden!! Blev så ledsen för din skuld!! Nu kör vi så det ryker! :) kram
    Ja, jag hade själv inget hopp nästan förrän samma dag som min mens kom på kvällen, iom att min temp gick upp samma morgon. Annars vågar jag generellt sett inte hoppas längre.  Obestämd  Faller för högt varje gång mensen dyker upp då...

Japp!! NU KÖR VI!!!!  Tungan ute

Förlåt mig om jag är lite petig igen... Ändrar bara om så att vi alla står efter BIM-datum.  Skäms

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

SoMa72  -  ÄL ?1 mars / BIM 15 mars (3:e försöket efter MF nov-10)
    Tiina84  - ÄL 27 feb / BIM 15-18 mars (7:e försöket, inga barn)
    Bia 80  -  ÄL 5 mars / BIM 21 mars (3:e försöket, 2:a barnet)

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)
    Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (5:e försöket)

Brooklyn  -  ÄL 15-18 mars / BIM 1-2 april  (5:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 19 mars / BIM 3 april (14:e försöket)
    Maajsi  -  ÄL 21 mars / BIM 5 april (5:e försöket)
    Swn  -  ÄL 22 mars / BIM 5 april (10:e försöket, 2:a barnet)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 21 mars / BIM 6 april (10:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)
    Kitty 1982  -  28-29 mars / BIM 7 april (3:e försöket med Äl-tester, 2:a försöket med Glandin25)
    BabyW
      -  ÄL 22 mars / BIM 7 april (försökt i 21 månader)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!