Hej alla goa tjejer!
Underbart att läsa om alla nya plus. Ett stort GRATTIS!!!!!!
Känns även jättegulligt att läsa att ni märker att jag varit borta. Det har sina förklaringar...
Det har varit två MYCKET turbulenta veckor här hemma och jag har varit så nedstämd att jag bara tittat in här lite då och då och läst ikapp, men inte haft ork att skriva något själv... Knät är opererat sedan två veckor och jag har fortfarande väldigt ont men har iaf kunnat börja med lite längre promenader. Får iofs betala dyrt senare på em/kvällen när jag har ännu ondare, men det blir säkert bättre efter hand. Ska förhoppningsvis få börja med sjukgymnastik också inom en månad när jag varit på efterkontroll hos min ortoped. Så det känns lite positivt iaf!
Allt med min dotter har dessvärre eskalerat till en nu nästan outhärdlig nivå och detta har lett till att vi många sömnlösa nätter och floder av tårar. Mikn dotter har inte varit hos oss på snart sju veckor och det känns rentav för jävligt... Just nu orkar jag knappt ens vara social mot maken och sonen stundtals...
Jag och maken har diskuterat och funderat och vänt och vridit på allt som händer och vi kan ändå inte få fram varken upp eller ner eller fram eller bak. Vi har just nu täta besök med BUP och det hjälper mycket. Min dotter har egna samtal med en psykolog och vi föräldrar har med en egen kurator. Min son har precis också fått komma till en egen kurator. Så på sikt kommer väl situationen bli mer hanterbar och det ska väl ljusna nån gång.
Jag har blivit mer och mer nervös/rädd för allt med IVF-karusellen, som enligt planerna ska starta nu i augusti. Man har ju så få försök på sig och jag bör ju vara mer tillfreds med mig själv och vara mer lugn och harmonisk för att vi ens ska ha en chans att lyckas. Det är jag definitivt inte nu. Tyvärr...
Med anledning av allt som händer här hemma och hur vi mår just nu har vi tyvärr fått ta det tunga beslutet att lägga ner bebisverkstaden. Det är nig det jobbigaste beslut jag tvingats fatta på väldigt länge. Men vi är väldigt överens att det är det bästa för oss!
Jag har kollat med RMC och SKULLE vi ändra oss om nåt år så får vi komma dit och få hjälp fram tills den dagen jag fyller 40. Sen får man inte göra IVF. Så vi har lite över 3 år på oss OM vi nu känner att allt lagt sig.
Just nu känns det bara som att det inte kommer bli bättre på många, många år...
Jag kommer titta in här lite titt som tätt och se hur det går för er alla, men jag kanske inte skriver vå mycket eftersom jag ändå inte har något kul att tillägga...
Ett jättestort lycka till, till er alla som väntar på era efterlängtade plus!! Håller tummarna blåa för er!!!
Tar bort mig från listan också.
BIM-LISTAN
Babydreamer- ÄL 25 april/ BIM 12 maj (6 försöket, inga barn)
Tiina84 - ÄL 1 maj / BIM 18-21 maj (9:e försöket, inga barn)
AnniM84 - ÄL 4 Maj / BIM ca 18 maj ( 2 försöket, inga barn)
SoMa72 - ÄL 9 maj/ BIM 23 maj (10:e försöket, inga barn)
ACJL - ÄL 10 maj / BIM 24 maj (försökt sen nov -10)
Swn - ÄL ?maj / BIM ? maj (13:e försöket, 2:a barnet)
Lyckliglängtan - ÄL ? maj / BIM ? (12:e försöket)
AgnesGN - ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)
DazHamster - ÄL 18-19 maj / BIM 4-5 juni (16:e försöket)
Babydreamer - ÄL 29 maj? BIM 13 juni (7:e försöket, inga barn)
- listan
Myrran81 - plus på BIM -7
Laref - plus på BIM ?
Systertillknorr - plus på BIM+3
Elle1984 - plus på BiIM -?
Lovika83 - plus på BIM +3/4
Matematik - plus på BIM -1
AngelandDevil - plus på BIM -1
HelenFr - plus på BIM -1
Babymoon - plus på BIM -3
AngelandDevil - plus på BIM -1/ +1
Skruttnorpan - plus på BIM +/- (?)