MiAmore skrev 2011-04-08 13:03:52 följande:
DazHamster: Oj, jag får nästan lite dåligt samvete över hur lite jag rör på mig i jämförelse, när jag ser ditt motionsschema
Men klarar du/ni av att hålla det schemat, så kommer du/ni utan tvekan rasa i vikt! Hejja hejja!
Kommer inte mensen tillbaka inom ett par dagar hade jag nog testat mig. Om inte annat så för att kunna sluta tänka på det. Sedan har jag hört att om man inte har äl en månad, så den månaden har man även ovanligt sparsam mens. Jag har haft ovanligt sparsam mens nu dem två sista månaderna, så jag misstänker att jag inte haft någon äl nu dem två sista månaderna.
BabyW: Jag känner igen mig SÅ väl i det du skriver. Jag är likadan varenda jäkla månad. Försöker intala mig att jag INTE ska hoppas och känna efter så mycket. Och det funkar bra. Fram till äl. Sedan är det kört. Efter äl är det bara "när bör vi ha sex för att ha störst chans att lyckas" som står i min hjärna, och sedan så fort äl är över, så dröjer det inte många dagar innan först ett symptom dyker upp, sedan ett till.. Och sedan börjar man hoppas och tro en massa TROTS att man sagt åt sig själv att HOPPAS INTE FÖR MYCKET!!! Blir så ARG på mig själv som inte kan sluta tänka på det och hoppas en massa varenda månad. Hade varit mycket bättre om man klarat av att tänka negativt enda in i det sista. Då hade man nog inte blivet fullt lika besviken när sedan mensen kommer. Så jag förstår som sagt precis hur du känner och vad du menar. Men du.. VI FINNS HÄR för varandra! Håller tummarna stenhårt för dig!
SoMa: Vad skönt att du äntligen fått pos äl-test!
Kör på nu!!
Skönt att nån annan känner likadant!!
Det värsta är att jag verkligen är övertygad att vi inte lyckats denna gången, med tanke på att vi inte hade sex mer än en gång 4 dagar innan ÄL. Vi tänkte nämligen att vi skulle undvika att ha sex under de fertila dagarna denna gången, för att vi inte skulle tro att vi kunnat lyckas bli gravida nu. Det har nämligen varit så jobbigt med min dotter och vi vill kunna och orka ha all fokus bara på det.
Jag letar verkligen inte symptom längre för jag vet att dom inte finns på riktigt ändå...
Och jag har ju faktiskt aldrig PMS-symptom och får inte ens en timmes förvarning innan mensen dyker upp. Helt plötsligt är den bara där! Jag fattar ingenting av denna jobbiga cykel...
MEN... Denna gången
har jag faktiskt haft en del symptom.
På riktigt! Dom har bara slängt sig över mig!
- Grym halsbränna från och till i styvt en vecka, som till och med går över mot lätt illamående.
- Brösten har blivit ett par cm större och när jag ändrar läge (typ lägger mig ner eller böjer mig fram), så spränger det i dem - också detta i över en vecka
- Molvärken kom redan 4-5 dagar efter ÄL (liiite tidigt för att vara PMS-symptom, tycker jag) och den har känts av hela dagarna. Ibland mer och ibland lite mindre. Jag är så svullen nederst om magen att jeansen gör ont och knappt går att knäppa (jag har turen att i vanliga fall ha en helt platt mage annars)
- Min temp håller sig hög ännu (i dag var den 37.4 och min normaltemp är 36.4-36.6)
- Och sen får jag jag sådana värmeattacker där jag blir helt blossig i ansiktet och bara måste slänga av mig min tröja på direkten...
Det är ju "tyvärr" ganska konreta symptom som inte bara går att inbilla sig, men jag är ändå säker på att mensen kommer komma ikväll, för trots detta tror jag inte en sekund på att vi lyckades nu heller. Jag HATAR att ha några symptom om man ändå inte får vara gravid. Jag känner inte efter. Jag letar inte. Jag VILL inte att det ska vara nåt där. Vet ju ändå att jag inte är gravid... Känner det liksom på mig. Kan bara inte förklara varför...
Att jag sedan har huvudvärk, är trött som ett ålderdomshem och är gråtig och irriterad om vartannat kan ha tusen andra förklaringar så det räknar jag inte in som symptom...
Tack för att du påminner mig om att ni finns!! Känns
så bra att veta!
Utan er här inne hade jag inte klarat av detta!!!!!!
Och tack för tummarna!! Lovar att skriva direkt när mensen kommit, så du kan släppa dem då...
Jag försöker finnas där för er andra så mycket jag kan. Tyvärr har jag kanske inte varit så stöttande de senaste veckorna, och jag ber om ursäkt för det.
Ska verkligen ta mig i kragen och försöka vara en bra stöttepelare (igen), så snart jag bara är mig själv igen. Troligtvis inom det närmsta dygnet när mensen dykt upp...
Bamsekramar till alla underbara goa tjejer