• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Nej inte negativt...!! Men du är väl på BIM-2 och det är INTE kört än!
    Fråga en som vet att få sena plus!!
    / Kram från fröken låghormonare

• BabyW
    SoMa72 skrev 2011-04-01 13:41:51 följande:
    Tycker det låter som väldigt bra symptom det där och håller tummarna för ett Plus på BIM, gumman! När jag plussade senast så hade jag såna symptom minst en vecka innan också, så vem vet?
    Det verkar visst vara rätt vanliga symptom, vad jag förstår.  Glad  Har kollat runt i en flock trådar här på FL och det verkar som att det flesta som haft detta som symptom i dryga veckan innan BIM, har fått sina plus... Litar bara inte riktigt på något alls just nut... Rädd att bli besviken - igen. Men den som väntar får se!  Flört 

Tycker bara att det vore lite väl tidigt att känna av mensen 9-10 dagar innan BIM när jag aldrig kännt av den ens någon timme i fröväg förut.  Obestämd

Dessutom var jag EXTREMT yr i morse, när jag skulle ur sängen! Helt sanslöst!! Inte så att jag höll på att svimma, men rummet snurrade och jag kunde inte få det att sluta... Det har lättat lite men jag är rätt yr från och till ännu. Och jag har druckit och ätit bra idag, så det är inte bara mitt blodsocker.

Min temp är hög ännu och idag var den väldigt mycket högre, så jag kanske bara håller på att bli dålig..? Fattas bara!!  Rynkar på näsan
    MiAmore skrev 2011-04-01 13:53:21 följande:
    Jo jag vet att jag bara är på bim-2, men med 2 neg gravtest o låg temp, så känns hoppet rätt bra ute tyvärr..   Men tack för tummar o pepping Hjärta Med sonen fick jag dessutom plus just på denna dag så..
    Kan inte tänka att två graviditeter är exakt lika heller, gumman...  Hoppas av hela mitt hjärta att du får ett fint PLUS på söndag istället för mens!!  Flört

Kramar  Hjärta
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-04-01 13:58:45 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-1-159/m58188598.html 
    Välkomna ni som är i samma sits..
    Nej, men gumman du får inte lämna oss!!!!!!!  Gråter  Vi ÄR många i liknande sits här inne och vi har alla FULL förståelse för din besvikelse. Kan bara peppa och stötta, så gott det går.

Du MÅSTE stanna kvar!!!  Hjärta
  • BabyW

Ja, gumman, jag förstår precis!!! Jag är också ledsen, besviken, frustrerad och förbannad mellan varven här hemma... Vi har försökt i snart två år (med 2 MF dessutom) och man tappar tron mer och mer för varje misslyckande. Tron på att man någonsin ska få sin efterlängtade bebis.
    Jag förstår precis vad du menar, med förståelse från dem som lyckas snabbt. Jag missunnar verkligen inte NÅGON att få ett plus så fort det bara går, men lite som du säger - de som inte behöver kämpa nån längre period utan lyckas jättesnabbt, kan inte sätta sig in i vår sits, på samma sätt som någon som blir besviken månad efter månad efter månad... Menar INTE att deras barn inte är efterlängtade på samma sätt som våra, för det är väl självklart att de är, men jag tror du förstår hur jag tänker...
    Jag har en väninna, som i sin tur har en bekant, som gjort abort fyra eller fem gånger med motiveringen att "nej, nu vill vi inte ha barn, men det känns inte lönt att börja med p-piller och sånt, för rätt vad det är så vill vi kanske ha en liten"... Hör till saken att hon har tre barn med tre olika män och hennes nuvarande har två barn. Där tror jag (med risk för att bli halshuggen av någon nu), INTE att hon värdesätter "förmånen" att få bli gravid. För det är f-n inte en fråga om ATT få barn, utan snarare OM...
    Men det är bara MIN åsikt!!

• BabyW
    MiAmore skrev 2011-04-01 15:41:22 följande:
    Jag förstår PRECIS hur du menar och håller med dig till fullo. Jag försöker tänka så, och gjorde det när vi kämpade för att få sonen också, att "ju längre man får kämpa, ju gladare blir man och ju mer efterlängtat är barnet". Som du sa, självklart är barnet MINST lika efterlängtat även för dem som lyckas direkt, men även dem som lyckats direkt, kan nog erkänna att barnet hade varit ÄNNU mer efterlängtat, om dem fått kämpa lite. Men jag skulle ändå ge nästan vad som helst för att få vara en av dem som lyckas direkt..
    Visst blir man ledsen när man hör sådant som du berättade, om din väninnas bekanta? Blir så ledsen också när någon säger "det är bara att skaffa barn". Vad då BARA??!
    Jaa du, gumman... Vem skulle inte vilja vara en av dom som lyckas på studs?!?!  Flört  Det vill vi nog alla här inne!!!  Skrattande

Jag önskade att jag kunde säga att vi SKA ha en bebis och önskade att jag kunde säga NÄR!!! Men ÖNSKA sig riktigt intensivt - DET får man iaf!!!  Tungan ute
  • BabyW
    LängtarL skrev 2011-04-02 09:46:17 följande:
    Hej tjejer! Hur har det gått idag MiAmore?

BabyW, låter ju väldigt lovande dina tecken! Hoppas hoppas! håller mina tummar!=)

själv var jag ju hos gyn i förrgår, och gjorde en undersökning med vul och så. och allt såg normalt ut, så det var ju jätte skönt Glad men nu har jag en undran, jag har ju bim den 6april och om jag hade varit gravid nu så hade väl hon sett det på vul eller? så nu har jag tappat hoppet helt för denna månad. försökte fråga lite om utredning och så eftersom vi går in på 11.e försöket snart. men hon var inte så villig att förklara så mycket. men men. är väl bara att kämpa på.

Många kramar till er goa tjejer! kul att ni är så peppande! {#emotions_dlg.flower} man blir så glad när man är inne och läser!
    Jag är också nyfiken på dig, MiAmore!!  Skrattande

Ja det sägs att det verkar lovande... Får väl hoppas att det indikerar rätt!  Drömmer

Nej vännen, det syns ingenting på ett VUL, så tidigt som du var då (BIM-6 om jag räknade rätt). Det är alldeles för tidigt att se nåt! Så du får ABSOLUT inte ge upp hoppet än!!  Skrattande

Om någon vecka kan man se en "skugga" eller en fostersäck men inget mer...  Rynkar på näsan  Tyvärr! För man är ju rätt bra sugen på att få se allt direkt när man plussat!!  Tungan ute

Vad gäller dina frågor om utredning, beror det lite på var i landet man befinner dig, din ålder i förhållande till hur länge man försökt (här är det om man är över 35 så gör man utredning efter ett års försök men är man yngre än 35 så får man försöka p egen hand i två år) osv. Men var påstridig och ge dig inte med dina frågor, så får du nog ett vettigt svar om hur det funkar där du bor!  Glad  Håller tummarna!!!  {#emotions_dlg.flower} Ja, både för att du inte behöver hjälp utan att ni lyckats redan, men även för att hjälpen är nära om den verkligen behövs.

Kram
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-04-02 14:56:21 följande:
    Surfar via mobilen så svarar bara kort. Tempade aldrig mig i morse, men ingen mens ännu iaf. Inte så mkt menskänningar iheller. Bara vita krämiga flytningar o ömma bröst. Ska tempa mig imorgon. Är tempen hög då kommer jag ta ett gravtest
    Spännande!! Håller tummarna och förutsätter att du håller oss underrättade imorgon!  Flört

Lyckokramar
  • BabyW
    LängtarL skrev 2011-04-02 16:08:49 följande:
    Okej. Då ska jag hålla hoppet uppe ett tag till=) tack för svaret! Jag frågade henne om hon kunde se några spår efter ägglossningen, och hon sa att hon kunde se en antydan till att det var äl. men hon sa att det var för lång tid emellan, har ju en lutefas på 16dagar, så det kanske inte är så konstigt. men men. Hur mår du idag? Glad fortfarande känningar hoppas jag? =)

MiAmore håller mina tummar!! du måste skriva så fort du testat! =)

Själv är jag på bim -4, och har kommit på att jag månad efter månad inte ens tror att det kommer att lyckas, så blir inte lika besviken längre, för jag tror inte att det har lyckas. Låter det knäppt?

Många kramar Hjärta
    Jo, visst känns det precis som innan!!  Skrattande  Molvärken, halsbrännan, yrseln och den något mer svullna magen... Hmm?! Och idag är mina bröst dessutom väääldigt känsliga!! Räknar FAKTISKT ner dagarna till jag kan testa!  Tungan ute  Blir nog på BIM-dagen, tror jag...  Flört

Jag förstår din försvarstaktik till hundra procent!! Så nej, gumman!! Det låter inte knäppt alls!!!!!  {#emotions_dlg.flower}  Det är nog det mest sunda för ditt eget hjärtas skull.  Hjärta  Jag tänker precis likadant, numera!  Allt för att inte bli fullt så sårad, när mensen ändå kommer...  Obestämd

Tja, förutom denna gången då kanske, när symptomen faktiskst bara finns där. HELT utan att jag ens letat eller kännt efter!! Dom gör sig faktiskt till och med påminda även när jag verkligen försöker ignorera dem.  Drömmer  Skumt...
  • BabyW

Ja, vi får väl se!
    Jag har tänkt på dig jättemycket hela morgonen, MiAmore, och hoppas verkligen INTE mensen kommer utan att du får ditt plus istället!!! Fortsätter hålla tummarna!!!

• BabyW
    AgnesGN skrev 2011-04-03 11:40:25 följande:
    Nu verkar det vara massa spännande dagar här i tråden för er! Håller alla tummar och tår jag kan för att ni ska få era fina plus!!

Nu börjar omgivningen här i byn undra om vi inte ska skaffa barn snart då vi köpt hus och har fasta jobb och varit tillsammans så länge... Jag skriker inombords att:  Det är klart vi vill!! Men det tar ju sig inte!!!

Jaja, bara vänta och vänta nu... Började med RR i torsdags, hoppas det ger resultat i och med kortare menscykel och att mensen kommer igång!! Inne på dag 58 nu utan mens, så den har itne ens kommit den "andra månaden" om ni förstår vad jag menar... Alltså, 56 delat på 2 är 28... Om man nu har en cykel på 28 dagar så har jag gått över denna månad oxå... Kändes surt, för hade litet hopp om att den bara hoppade över förra månaden, men icket... Inga menskänningar alls tyvärr... Bara massa finnar... =P Typiskt...

Men fortsätt uppdatera hur det går för er tjejer! Väntar spänt!
    Gud vad drygt att ha så lång cykel... Lider verkligen med dig!!  {#emotions_dlg.flower}

Det är så jobbigt när omgivningen frågar om man inte vill säga att man kämpar på men att inget händer..., En vacker dag exploderar man och vräker ur sig nåt argt! Det gjorde jag...

Håller tummarna för att RR funkar bra för dig och att din eländiga mens dyker upp snart, så du kan få börja på en ny cykel med världens möjligheter att få bli gravid!  Skrattande
    LängtarL skrev 2011-04-02 16:08:49 följande:
    Okej. Då ska jag hålla hoppet uppe ett tag till=) tack för svaret! Jag frågade henne om hon kunde se några spår efter ägglossningen, och hon sa att hon kunde se en antydan till att det var äl. men hon sa att det var för lång tid emellan, har ju en lutefas på 16dagar, så det kanske inte är så konstigt. men men. Hur mår du idag? Glad fortfarande känningar hoppas jag? =)

MiAmore håller mina tummar!! du måste skriva så fort du testat! =)

Själv är jag på bim -4, och har kommit på att jag månad efter månad inte ens tror att det kommer att lyckas, så blir inte lika besviken längre, för jag tror inte att det har lyckas. Låter det knäppt?

Många kramar Hjärta
    Hur går dt för dig, vännen..? Något nytt under solen?  Tungan ute  När har du tänkt testa? På BIM..?

Keep us posted!!  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!