• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Limpan 83 skrev 2011-04-12 16:08:50 följande:
    Tack för tipset! Jag har testat Postafen och det fungerar inte :( Tog Lergigan ett tag med de hjälper inte längre. Ska börja med Pimperan som jag åt förra graviditeten. Det hjälpte mig då iaf. Men det kan ha varit för att det ändå var på väg att ge sig. Vi får se, jag ska göra ett försök. Blir så slut av att inte få behålla någon mat. Är rädd att hamna på sjukhuset med dropp igen!

Hur går det för dig? har mensen kommit igång? tagit något mer gravtest?

Kram
    Ja, just det, Primperan hade jag nog när jag väntade min dotter också. Hade jag glömt bort... Jag kräkte flera gånger dagligen i åtta hela månader med min dotter och gick bara upp 9 kilo under hela graviditeten. Fick heller inte behålla någon mat då... Men hon vägde ändå 4030 g och jag kom i mina vanliga jeans 2 timmar efter förlossningen!  Skrattande  Det var väl den enda bonusen man fick av åtta månaders tokkräkande...  Flört

Usch nej, hoppas du slipper sånt jobbigt. Håller tummarna för att det lättar! Snart!!!  Drömmer

Tja du... Hur har det gått..?  Obestämd  Nån vettig mens har jag inte haft... Har haft spottings från och till under lördag kväll/natt, i söndags och i måndag och nåt litet i förmiddags. Har klarat mig med bara trosskydd, så jag vet inte om jag vill kalla det mens direkt. Så jag tog faktiskt ett nytt test nyss och det var toknegativt så då kan jag med gott samvete börja med mina Pergo imorgon, som planerat.  Glad
    MiAmore skrev 2011-04-12 16:25:26 följande:
    BabyW: Åh då borde vi ju försöka se till att träffas en dag Ja, om du vill, vill säga Jag bor ca 2-2½ mil utanför Hbg, tar runt 20-30 min med bil från oss till Hbg.  

Det där med foglossning har jag hört båda delar. Å ena sidan har jag fått höra att "att man har det med första behöver inte betyda att man får det med nästa", och tvärtom då, som du sa att man får det tidigare och värre. Jag började få foglossning runt v.20 har jag för mig det var, men det var först några veckor senare som jag kände av det rätt rejält. Min stackars svägerska fick det redan i runt v.6 eller 7 med sitt första, undrar hur tidigt hon kommer få det med nästa då.. *ler*
    Jasså du bor så pass nära??  Glad  Höganäshållet eller söderöver? Ja, det får vi planera in nån dag.

Jag har faktiskt bara hört att man får det igen och oftast värre än tidigare, men det hade varit förträffligt om de andra indikationerna kan stämma. Jag slipper mer än gärna foglossning igen!! Fick det i v 16-17 med min dotter och som sagt så hann jag med att få problem förra våren igen. Det började då vid v 9-10...  Obestämd  Det är ju inte kul att ha!  Och det är inte heller kul att behöva bli sjuksriven för det. Nu har jag iaf turen att mina barn är stors så blir jag gravid igen och får foglossning, behöver jag iaf inte bära barn och sånt. Jag kan nog till och med få hjälp med att bära matkassar och annat.  Skrattande  LYX!!!  Tungan ute

Jo, din svägerska finns nog i riskzonen för att få problem vid nästa graviditet. Stackare...
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-04-13 11:41:36 följande:
    BabyW: Jag bor söderöver, mellan Ekeby och Landskrona skulle man kunna säga. Är du ledig något mitt i veckorna?

Jag behövde aldrig sjukskrivas för min foglossning, men å andra sidan började den inte bli riktigt jobbig förens lagom till att jag gick hem på havandeskapspenning *ler* Jobbar inom äldreomsorgen, så därför gick jag hem på hp. två månader innan bf. Lär jag nog göra denna gången också. Eventuellt att jag jobbar ett par veckor längre, så att jag bara går hem 1½ månad innan. Men får se, det beror ju på hur jag mår då och hur stor o otymplig jag är då *ler*
    Okej. Då vet jag på ett ungefär.  Skrattande  Ja, jag är ju tyvärr sjuksrkriven för mitt knä, så jag är för tillfället ledig hela tiden...  Rynkar på näsan

Jag hade stillasittande arbete då, men blev ändå sjuksriven för till slut visste jag inte hur jag skulle sitta, stå eller gå... Ja, är man stor och otymplig blir det säkert värre. Gick som sagt inte upp med än 9 kg med min dotter men hade ändå väldigt ont, och kände mig "orörlig" och "klumpig" iaf p g a smärtan. Det är ett elände det där med foglossning.  Rynkar på näsan  Gör SÅ ont men det syns liksom inte utanpå som förklaring till varför man går som en "pensionerad anka", trots att man inte kommit långt i sin graviditet.  Obestämd
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-04-13 12:06:09 följande:
    Kanske ska försöka ses en veckodag då? Tror att det blir enklast, för att jag jobbar var annan helg.

Skönt att du inte gick upp mer än så. En annan gick upp runt 19 kg, och allt kom i slutet i princip.
    Nej foglossning är inte att leka med. Har hört om dem som tom. blivet så dåliga att dem fått sitta i rullstol
    Ja absolut!!  Skrattande  Enda problemet är att jag inte har tillgång till bil...  Rynkar på näsan  Har du?

Ja, jag hade det rätt bra i min andra graviditrt. Gick dock upp 26 kg med min son (min första graviditet) men som tur var var det mesta vätska. Var nere på matchvikt igen efter 2 månader.  Tungan ute  Amningen gjorde susen på vikten också faktiskt!! Hoppas jag har tur att kunna amma vid en kommande graviditet också. Lyckades med det med båda mina barn. Skönt!!  Glad  Var iofs rätt ung när jag fick barnen också och då har man väl lättare för att tappa vikten efter en graviditet, tror jag...
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-04-13 21:40:14 följande:
    Jag ska in till Helsingborg på måndag, men jag tänkte ta tåget för att slippa betala dyr parkeringsplats. Men annars har jag tillgång till bil ja..

Jag kunde bara helamma sonen i ca 3 v. Han strulade jättemycket och jag mådde inte bra. Delammade sedan till han var ca 3 månader. Jag gick ner till min startvikt på bara 2-3 veckor. Hoppas man gör det nästa gång också, med eller utan amning
    Vi ska till BUP på måndag. Det kommer ta slut på all min energi...  Skäms  Vad synd! Du får säga till nästa gång du kommer till stan så kan vi träffas då!!  Skrattande

Vilken tur du hade som tappade din vikt ändå!! Jag har en väninna som gick ner ca 12 kilo efter förlossningen och ett år efter so släpade hon fortfarande på resterande 10 kilo efter graviditeten... Måste vara jobbigt! Då hade vi tur, du och jag.  Skrattande
  • BabyW
    Tiina84 skrev 2011-04-15 16:09:46 följande:
    Skulle någon vilja ändra mitt BIM datum. Har BIM 16-19april.

Sitter på mobilen kan inte klistra då. Tack snälla:)
    Klart vi ändrar till dig!  Skrattande  Spännande väntan nu i dagarana då?!  Tungan ute

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Tiina84  -  ÄL 29 mars / BIM 16-19 april (8:e försöket, inga barn)

SoMa72  -  ÄL 8 april / BIM 23 april (9:e försöket)
    ACJL  ÄL 8 april / BIM 25 april (6:e försöket)

Swn  ÄL 17 april / BIM 1 maj (12:e försöket, 2:a barnet)
    Brooklyn  -  ÄL 16-18 april / BIM 3 maj (6:e försöket, 2:a barnet)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 18 april / BIM 4 maj (11:e försöket)

DazHamster  -  ÄL 19 april / BIM 5 maj (15:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL ? / BIM ca 6 maj (10:e försöket, 2:a barnet)
    Maajsi  -  ÄL 22 april / BIM 7 maj (6:e försöket)
    BabyW  -  ÄL 21 april / BIM 7 maj (försökt i 22 månader)

AgnesGN  -  ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (?)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  -  plus på BIM ?
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på BIM ?
    T inne  -  plus på BIM -4
    Dellz  -  plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2
    Bia 80  -  plus på BIM -6
    Trollbusarna  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta
  • BabyW
    LilyRose skrev 2011-04-17 16:17:11 följande:

Hej på er!

Var ett tag sedan jag var inne här nu.... Hur går det för er?
    Har varit bortrest och börjat ett nytt jobb så det har varit fullt upp därför har jag inte varit här på ett tag.

Hade äl 2  - 3 april och BIM 12 april...och gissa vad! Jag är gravid!! Vågar dock inte helt jubla av glädje än, eftersom det inte gick så bra sist! Men jag känner mig väldigt lugn och harmonisk så jag hoppas att det tyder på att det kommer gå bra den här gången.
    Jag tror att eftersom jag har haft så fullt upp med det nya jobbet och varit så fokuserad på det och därmed slappnat av när det gäller bebisverkstaden så gick det nog vägen. Har inte alls stressat upp mig som jag gjorde det tidigare månaderna.
    Nu hoppas vi bara på att det går bra den här gången, känns jättespännande men man vågar inte riktigt tro på det än! 
    Känner av graviditeten iform av växtvärk som kommer och går under dagarna, känns mest när jag sitter ner, böjer mig fram, ligger ner och ändrar ställning. Har väldigt ömma bröst, gör mest ont på sidorna...känns ungefär som jag har stora blåmärken på sidorna av brösten och de har svullnat rejält. Går på toa oftare, dröjer inte länge efter att man har druckit något så behöver man gå på toa.
    Längtar tills vi kan berätta nyheten för våra familjer och vänner!

Hoppas på att alla här i denna tråden får sina efterlängtade plus!

Kram!

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Tiina... Hur går det för dig??  Drömmer

Lägger in dig under PLUS-listan, LilyRose!!  Skrattande  När fick du plus..?

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Tiina84  -  ÄL 29 mars / BIM 16-19 april (8:e försöket, inga barn)

SoMa72  -  ÄL 8 april / BIM 23 april (9:e försöket)

MiAmore  -  ÄL ? / BIM ca 6 maj (10:e försöket, 2:a barnet)
    BabyW  -  ÄL 21 april / BIM 7 maj (försökt i 22 månader)

Plus - listan

Laref  -  plus på BIM ?
    Baby88  -  plus på BIM ?
    Dellz  -  plus på BIM +2
    Deeya  -  plus på BIM -7
    LilyRose  -  plus på BIM ?

HjärtaHjärta
  • BabyW
    Limpan 83 skrev 2011-04-20 14:21:44 följande:
    Ja fy för när det inte går som det ska. Man trodde ju liksom att det skulle vara en dans på rosor såfort man fick ett plus på stickan! Men riktigt så lätt var det inte.

Jag har faktiskt gjort ett moderkaksprov som jag har fått svar på och allt såg fint ut. Så nu kan jag slappna av lite iaf och bara hoppas på att den vill stanna.

Ska du ta ett nytt test imorn? Tungan ute
    Skönt att allt ser bra ut!!  Skrattande  Klart du ska kunna slappna av lite. Det mår ni båda bra av!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW

Har inte haft tid att vara här inne på några dagar. Vi har varit borta i helgen, sen har vi målat om i några rum och igår fyllde min älskling år.

Nu har jag läst ikapp lite iaf. Låter som att det är bra saker på gång för felra stycken!  Skrattande  Håller tummar och tår!  Hjärta

Själv var jag hos gyn i morse och äggblåsan var inte tillröäckligt stor för att jag skulle kunna ta sprutan idag, utan det blir på fredag morgon istället. Lite drygt, för nu har vi inte haft sex sedan i lördags, för att vi ska "undvika" graviditet denna månaden (ja, det bär mig emot massor att medvetet låta bli att försöka) iom min kommande operation...  Obestämd  Men, men... På måndag kan vi mysa järnet igen och då är vi barnlediga en hel vecka!!  Tungan ute

Jag fick även reda på idag att det troligtvis inte blir några inseminationsförsök alls för vår del, utan att vi går direkt på IVF-försöken... Jag blev jättenervös, måste jag erkänna.  Skäms  För det första har man så få försök på sig plus att det är en sådan stor och omvälvande process. Jag hade nog hoppats lite att det skulle "räcka" med inseminationer någon eller några gånger för att det skulle ta sig. Men visst tar vi ändå tacksamt emot hjälpen!!! Självklart!! Vi vill ju så gärna ha en liten... Drömmer

Tar och ändrar mina datum på BIM-listan iaf, eftersom det blir ÄL senare för mig och då även BIM.

Hjärta Hjärta

BIM-LISTAN

SoMa72  -  ÄL 7 april / BIM 21 april (9:e försöket, inga barn)

MiAmore  -  ÄL 19 april / BIM ca 3 maj (10:e försöket, 2:a barnet)

BabyW  -  ÄL 23 april / BIM 9 maj (försökt i 22 månader)

Tiina84  -  ÄL 1 maj / BIM 18-21 maj (9:e försöket, inga barn)

Plus - listan

Laref  -  plus på BIM ?
    Baby88  -  plus på BIM ?
    Dellz  -  plus på BIM +2
    Deeya  -  plus på BIM -7
    LilyRose  -  plus på BIM +5

Hjärta Hjärta

• BabyW

Hej tjejer!! Jag har blivit opererad i mitt knä idag och påsken har varit trevlig men något hektisk. Tittar in imorgon och uppdaterar lite, men nu skriver jag på mobilen och då brukar inte hela inlägget komma med...
    Kul att man är saknad iaf!!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!