• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

AgnesGN skrev 2011-03-09 17:54:56 följande:
    Man FÅR gnälla, det är det vi är här för... =) Feber är inge roligt, men vi får hålla tummarna att det är ett bra tecken som Limpan...

Fortsätt vänta så ska du se att det blir fint detta!
    Tack söta du!!  {#emotions_dlg.flower}  Skönt att ha er att "gnälla av sig til", så att mannen inte tycker jag är alltför jobbig.  Flört

Ja, vi får väl se vad som händer. Febern ger iNTE med sig med Panodil, av nån anledning, utan den sjönk bara till 38 grader. Skumt! Det brukar alltid räcka med ett par Panodil för mig annars, när jag är sjuk.

Ja, vänta är ju det enda man kan göra!!  Tungan ute 
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    Swn skrev 2011-03-09 20:22:47 följande:
    Blod på pappret igår (Äl +9) och idag (Äl +10) känns i hela kroppen att mensen e på väg. Men det e alldeles för tidligt! Förstår mig inte på min cykel... Vill inte ha mens vill ha bebis!
    Usch vad jobbigt med extrablödningar. Kaaaan ju kanske vara en nidblödning, även om det inte är så vanigt..? Eller så kansek du är skör i slemhinnorna för att du kanske är tidigt gravid..?  Skrattande

Håller tummarna för bebis iaf!!!  Drömmer
    LängtarL skrev 2011-03-09 21:14:19 följande:
    Jag hoppas på att det är en bebis som spökar  Glad men ät inte panodil, ifall du skulle vara gravid så är det ju bättre med alvedon. Jag tror verkligen att det är din tur nu, är därför jag är lite orolig.hihi{#emotions_dlg.flower} 

Håller mina tummar! Kram Hjärta
    OM det nu skulle vara en bebis, så får den mer än GÄRNA spöka hur mycket den vill!!  Flört  Gulligt att du är orolig för mig.  {#emotions_dlg.flower}  Ja, det hade varit fantastiskt och helt underbart om det var min tur nu!!!  Drömmer

Fast nu blev jag liiiite nervös... Jag har ALLTID tagit Panodil (lättare att svälja än Alvedon tycker jag), även när jag varit gravid, och ingen läkare/gyn/BM har sagt till mig att det inte ska vara bra om man är gravid... Var har du hört det att det inte skulle vara bra med Panodil, om jag får fråga?  Skäms  På fass står det "inga ogynnsamma effekter på fostret", nämligen...

Tack för tummarna, gumman!!!  Hjärta
  • BabyW
    Babydreamer skrev 2011-03-09 23:17:05 följande:
    Vill bara tillägga att Panodil och Alvedon är typ samma läkemedel fast med olika namn Skiljer lite i ytskiktet bara, dvs att Panodil är glattare yta på :) Man kan äta Panodil som gravid...
    Ja, det var liksom prevcis det jag hade för mig..!!! Skrattande  Blev lite nervös nu, eftersom jag alltid tar Panodil. Tack för att du gjorde mig lugn!!  {#emotions_dlg.flower}
    Babydreamer skrev 2011-03-10 00:13:47 följande:
    Har ju glömt att skriva om mitt nya tankesätt... Kom på mig själv häromdagen när jag passerade en pappa med sin son som var runt 2 år så kände jag inte bara den där enorma lägntan som jag alltid känner när jag ser barn. Jag fick en enorm våg av lyckliga känslor och jag kände bara "en dag blir det min tur"
    Vilken enorm skillnad det var att få den känslan och inte bara negativt att det händer aldrig mig... Så nu känner jag mig för tillfället inte lika stressad lver att skaffa barn, för att en dag så är det min tur men de negativa tankarna kommer väl som vanligt med mensen sen
    Gud vilken lycka att få känna så!!  Solig  Så säger mannen till mig när vi ser en liten "ska vi ha en sån snart??"  Tungan ute 

Och det är klart att det är DIN tur snart också!! Hoppas verkligen att du får behålla alla de positiva tankarna fram tills ditt plus dyker upp (vilket säkert blir snart)!!  Drömmer
    DazHamster skrev 2011-03-10 01:55:48 följande:
    hehe ja håller fullständigt med dig hela jag har tvärvänt i psyket åh ja mår så mycket bättre min karl är jäätteglad för att ja inte är down som ja va förut utan nu är ja en glad sprallig tjej som tar livet med en klackspark :D

BabyW: Vi hoppas på bebis nudå ;) men du får inte lämna oss om de skulle bli plus :P ingen får göra de ;)
    Skönt att du också fått ditt "lugn" över det hela med bebisverkstaden!!  Solig

Ja, hoppas gör man ju alltid!!!  Flört  Men jag vågar inte riktigt tro...  Skäms  Hahaha!! Nej jag lämnar inte! Det har vi ju bestämt att ingen bara får dra!  Tungan ute
  • BabyW
    skruttnorpan skrev 2011-03-10 08:44:56 följande:
    Hej Vänner!
    Har varit väldigt inaktiv i tråden på sista tiden pga 2v fyllda med jobb, men NU hoppas jag kunna vara mer med i vått och torrt igen!
    Blir aldeles rörd av att höra alla tappra tjejer med känslan av hopp som aldrig sviker- ni har rätt! Snart är det dags, livet väntar bara på att precis RÄTT liten ska börja växa där inne!

BabyW-nu hoppas vi på att febern är en bebisindikator, vore så himla fint =)
    Hej gumman!!

Ta inte ut dig för mycket på jobbet bara.  Flört  Ja, här är många tappra "krigare" inne.  {#emotions_dlg.flower}

Ja, vi får väl se vad som händer med febern och allt! Får inte ner den under 37,3 en enda gång sedan i lördags. Helskumt!!  Obestämd Men jag "brukar" ju bara få plus så seeeent, och jag vill bara det ska vara helg nu så jag vet om mensen är sen ett par dagar eller inte. Vågar bara inte riktigt hoppas här.....  Skäms

Sköt om dig och din mage så länge!

Kram  Hjärta
  • BabyW
    Adora1 skrev 2011-03-10 09:11:20 följande:
    Baby W: Det har diskuterats om paracetamol möjligen skulle kunna påverka fertiliteten hos pojkfoster, en ganska liten studie har gjort som  lite pekade åt det hållet. Men underlaget är inte stort nog för att dra några slutsatser än enligt min barnmorska (detta blåstes som vanligt upp i media där man vinklade det som man ville också), så rekommendationen är fortfarande att ta Panodil när man har ont/feber som gravid.
    Jag håller alla tummar för dig nu!!!!!!! 
    Åh, tack för den infon, söta du!!  Hjärta  Tack för tummarna!! Det värmer sååå!!  Drömmer

Kram
  • BabyW

Tänkte bara hämta fram BIM-listan. Den låg rätt många sidor bak nu...  Skrattande  Flitigt använd tråd!!  Flört

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Annakohler  -   ÄL 16 feb / BIM 2 mars

BabyW  -  ÄL 22 feb / BIM 11 mars (försökt i 20 månader)

Swn  -  ÄL 28 feb / BIM 15 mars (9:e försöket, 2:a barnet)
    SoMa72  -  ÄL ?1 mars / BIM 15 mars (3:e försöket efter MF nov-10)
    Tiina84  - ÄL 27 feb / BIM 15-18 mars (7:e försöket, inga barn)
    Bia 80  -  ÄL 5 mars / BIM 21 mars (3:e försöket, 2:a barnet)

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)
    Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (5:e försöket)

Brooklyn  -  ÄL 15-18 mars / BIM 1-2 april  (5:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 19 mars / BIM 3 april (14:e försöket)
    Maajsi  -  ÄL 21 mars / BIM 5 april (5:e försöket)
    Lyckliglängtan - ÄL 21 mars / BIM 6 april (10:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)
    Kitty 1982  -  28-29 mars / BIM 7 april (3:e försöket med Äl-tester, 2:a försöket med Glandin25)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta

• BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-10 09:43:32 följande:
    BabyW: Man får lov att gnälla! Det gör vi alla ibland, och det är därför vi är här! Jag fortsätter iaf att hålla tummarna för att din temphöjning beror på graviditet och inte feber

Babydreamer: Vilket bra tankesätt! Jag försöker också tänka så. Ibland funkar det, ibland inte *ler*

EGO: Mensen är nästan slut nu. Har bara haft lite spottings sedan igår. Guben visade rätt tydligt igårkväll att han var kåt, så jag vet ju vad som kommer hända i helgen iaf... *flinar* Tungan ute  Hela denna månaden har jag som sagt bestämt mig för att guben får ta alla initiativ till sex. Ja, så vidare jag själv inte känner mig väldigt kåt en dag.. Känns som att jag kan behöva en sådan månad. "Initiativ fri månad" helt enkelt *ler*
    Tack!!  Skrattande  Ja, ni här inne är de enda som på riktigt kan förstå att "gnället" inte är p g a att man ÄR en gnällig person, utan mest på grund av att situationen är pressad och att nerverna inte alltid är av stål...  Flört

Jag har inte temopat mig så mycket förut, men vet att du gör det... Vilken är din standardmorgontemp? Hur mycket brukar din temp höjas mellan ÄL och BIM..? Jag är lite nyfiken om det kan tala om med de olika temperaturförändringarna, nämligen...  Drömmer
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-10 12:43:07 följande:
    Min standardmorgontemp brukar ligga på runt 36,5-36,6. Efter äl höjs den oftast rätt sakta till 36,7 i ett par dagar efter äl, till 36,8-37,1 runt 3-4 dagar efter äl. Sedan går den ner till normal temp allt från 4-1 dag innan mensen kommer
    Okej. Tack för infon!!  Skrattande

Tyvärr vet jag inte exkt hur min morgontemp såg ut mellan mens och ÄL, men jag vet att jag har 36,4 som standardtemp. Efter denna månadens ÄL har den stigit till 37,2 och håller sig ganska exakt på 37,3 hela dagarna. Förutom nu de senaste dagarna då jag haft mer feber från och till, från 37,3 och ända upp till 38,5... Men den går upp och ner lite av sig själv vare sig jag tar Panodil eller inte...  Obestämd  Och varje morgon har den ändå varit exakt på 37,2 igen!! Vet inte om det måste vara nåt jättepositivt i sig, men det är konstigt att det är samma varje morgon...
    Förutom i morse (varknade lite tidigare och behövde gå och kissa), dåvar den på 37,5!  Förvånad  Jag är som sagt inte riktigt van på detta med temperaturer, men det verkar ju skumt att jag inte har "min egen" normala kroppstemp alls sedan ÄL och att den dessutom är så pass långt över!

Jag är liksom inte sjuk (ÄN!), men känner mig helmatt och slut i kroppen. Ingen förkylning, inga ömma muskler eller leder, ingen hosta. Bara feber och matthet/trötthet...  Rynkar på näsan

Ja ja, nu har man provat att tempa sig... Blir mest fundersam av det iofs! Men man kanske måste hålla på några månader för att få grepp om det, antar jag...
  • BabyW
    Limpan 83 skrev 2011-03-10 11:43:49 följande:
    Det är konstigt det där, att en del plussar tidigt och en del sent. Svårt att hålla sig så lämge som 1-2 veckor efter BIM!! Men då får man leva liiite längre på hoppet också. Fast denna gången har det tagit sig ska du se! Jag tycker att det känns så :)
    Ja, jag har varit en riktig låghormonare varje gång!!  Glad  Har plussat på BIM-2 en gång (svagt men synbart) och det slutade i MF, så jag försöker fokusera på mina två fullgångna gravditeter och ha dem som riktmärke. Fast jag vet inte om jag orkar leva på enbart hoppet i ett par veckor till...  Obestämd  Bättre och få svar vare sig det är bra eller dåligt! Så kan man utgå från det och annars kämpa vidare sen.  Tungan ute
    MiAmore skrev 2011-03-10 13:21:24 följande:
    Måste ju säga att det låter positivt för dig! Särskilt om du har bim imorgon o din temp fortfarande är hög
    Menar du allvar..?!?  Förvånad  Nu flög mitt hopp upp i taket ju!!!!!  Drömmer  Om tempen ska sjunka flera dagar innan BIM så får väl tempen imorgon säga hur det ser ut... Hjälp, nu blev jag ju TOKNERVÖS!!! Och ögonen blev glansiga på mig...  Skäms

Men jag vet som sagt inte, för jag är ju temp-nybörjare!  Flört
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-10 13:41:16 följande:
    Ja, alltså jag vill ju inte ge dig några falska förhoppningar, men det VERKAR faktiskt väldigt lovande om du har bim o din temp fortfarande är hög. Tempar du dig på morgonen innan du stiget upp?
    Nej, gud det vet jag, vännen!!  {#emotions_dlg.flower}  Men det låter ju liksom som att det kanske kan vara något  liiiite positivt för min del iaf. Vi får väl se vad tempen säger imorgon bitti!  Drömmer 

Japp, så fort jag slår upp ögonen, så tempar jag. Sen måste jag direkt springa och kissa...  Flört  Man ska väl tempa sig direkt, eller har jag missuppfattat hela grejen..?  Skäms
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!