• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Börjar med att säga GRATTIS ACJL!! Härligt

Här har det blivet lite aktivitet sedan jag var här sist. Kul! Jag har inte varit så aktiv på Fl dem 2-3 sista veckorna för att jag har verkligen INTE mått bra Har varit och är så SJUKT trött hela dagarna så det finns inte, och mitt illamående är riktigt intensivt till och från. Mår illa mer eller mindre hela dagarna, men ibland bara lite "diffust" och ibland som sagt riktigt intensivt. Spyr varje morgon sedan ca 1½ vecka tillbaka tror jag det är. Graviditeten är alltså inte speciellt snäll mot mig just nu. Det är jättejobbigt att gå till jobb, sitter och sover på varenda lediga stund. Och så får jag hitta på ursäkter varje gång mina kollegor undrar hur det egentligen är med mig, eftersom att jag bara är i v.8 (idag) och vi inte vill gå ut med det på jobb förens efter 12 fulla veckor. Jättejobbigt. Vi ska i alla fall berätta nyheten för våra föräldrar och syskon på sönd på morsdag, och det känns väldigt skönt. Hoppas ni mår bättre? *ler*

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Idag har jag faktiskt kunnat njuta lite av graviditeten Skrattande har inte kräkt idag, och illamåendet har hållit sig något så när i schack. Har tom. orkat dammsuga huset idag, något jag inte orkat på typ två veckor nu Där emot har jag varit konstant HUNGRIG! Varit det nu dem 2-3 sista dagarna. Och så länge jag äter något är det ok, men ignorerar jag hungern kommer genast illamåendet krypandes. Så jag har gått och småätigt hela dagen idag. Känns inte bra, men vad gör man?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag fick njuta en dag iaf.. Igår och idag har jag mått som vanligt, dvs BLÄ! *suck*

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Tröttheten och illamåendet sitter fortfarande i för mig, så jag har tyvärr fortfarande noll ork att sitta framför familjeliv och läsa igenom och svara på inlägg. Så därför kikar jag bara in lite då o då och uppdaterar läget här. Lovar att vara lite mer aktiv och svara på era inlägg så fort orken infinner sig igen.
    Jag gick in i v.9 i tisdags och är alltså fortfarande väldigt trött och mår fortfarande illa konstant och spyr varje morgon. Känns som att illamåendet har börjat lätta något lite, men det är fortfarande väldigt jobbigt och är "där" mest hela tiden. Magen börjar bli allt svårare att dölja, framför allt fram mot eftermiddagen. Dem flesta på jobbet vet nu efter en händelse på jobb i måndags, så det är skönt att inte behöva försöka dölja magen på jobbet längre iaf. *ler* Föräldrar och syskon fick veta på morsdag. Resten av släkten och vännerna kommer vi vänta med att berätta nyheten till midsommar då jag går in i v.12.
    Nu hoppas jag bara att denna trötthet och illamående ska släppa snart så att man kan börja känna sig som en människa igen och börja kunna njuta av graviditeten.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    DazHamster: Gumman.. Jag lider verkligen med dig Hoppas ni får hjälp snart *Kram*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Hur är allt med er? Jag har fortfarande inte fått upp tillräckligt med ork för att vara aktiv på Fl tyvärr. Gick in i v.12 (11+0) idag och är fortfarande fruktansvärt TRÖTT och mår fortfarande illa mest hela tiden. Har fått utskrivet Lergigan comp, och dem första dagarna med dessa tog den bort mitt illamående helt. Dock ej kräkandet på morgonen, om jag inte tagit en Lergigan precis innan läggdags kvällen innan. Men nu dem två sista gångerna/dagarna jag tagit dem, har dem tyvärr inte tagit bort illamåendet helt och hållet, men det blir bättre än när jag inte tagit en, i alla fall. Idag är första gången jag INTE kräkt, trots att jag inte tagit någon Lergigan. Skönt!
    Har börjat få mer och mer problem med fogarna dem sista dagarna. Har inte ont hela tiden eller varje dag, men får lättare och fortare ont i dem vid ansträngning som tex. dammsugning och tunga lyft.
    Drömmer jättekonstiga drömmar varje natt. Detta minns jag att jag gjorde under graviditeten med sonen också så det är nog rätt vanligt när man är gravid antar jag. *ler*
    Var på ett tidigt ul i fredags. Var då i v.10+3 och vår lilla böna var 36 mm stor och en riktigt livlig liten krabat. Hjärta  Är faccinerad över att man kunde se konturerna och rörelserna så tydligt när den bara är så liten *ler* Såg det lilla hjärtat slå och allt såg bra ut. Hjärta Ska på inskrivning nu på torsd och hoppas då på att få höra hjärtljuden.
    På fredag ska vi på bröllop, och då tänkte vi även gå ut med graviditeten till allmänheten. Ska bli skönt att äntligen slippa försöka dölja graviditeten och kunna prata öppet om den med alla.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    SoMa72 skrev 2011-06-21 15:51:45 följande:
    Grattis till v 12 och att du mår bättre! Underbart att höra...
    Tack Hjärta
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    skyrocket skrev 2011-06-21 17:18:38 följande:
    Hej tjejer! Kikar in här då och då och är så imponerad över hur starka ni är. Håller tummarna stenhårt för er.

Imorgon går jag in i vecka 25 (24+), tiden går helt sjukt fort numer, så idag var det dags för bm besök. Ärtans hjärtljud låg på ca 150 och mina tester såg bra ut..bortsett från järnvärdet så nu blir det järntabletter. Hoppas verkligen att de ska göra mig lite piggare.

Bebisen är en riktig vilding där inne som sparkade bm både en och två gånger. Haha. Märks av dygnet runt att det är en busig bebis.

Foglossningen har tyvärr blivit värre men det är bara att kämpa på med promenader och försöka röra mig så mycket jag kan. Vissa dagar blir det bara korta promenader runt grannhusen andra dagar timslånga promenader. Saknar att kunna röra mig så mycket jag vill när jag vill.. Men men. Det är värt det för lill bebis såklart.

Hur är det med er alla här inne?
    Kram!
    Kul att höra ifrån dig och att du verkar må bra bortsett från foglossningen. Uppdatering från mig ser du ovan
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    DazHamster: Ibland är det bra att bli arg på sig själv, man behöver det ibland för att klara av att ta tag i saker och ting som vikten. Ni har inte funderat på/provat viktväktarna? Lite billigare än den där dietisten Tungan ute  Innan jag blev gravid gick jag med i viktväktarna och lyckades gå ner ca 6-7 kg på knappt 2 månader. Har en väninna som gått ner strax över 10 kg på ca 3 månader. Så mitt tips är att ge vv en chans, om du inte redan provat på det tidigare och det inte fungerade för dig. Jag kommer absolut gå med i vv igen så fort bebisen är ute och jag slutat amma. Dem har ett speciellt amningsprogram också på vv, men tror inte jag kommer orka o ha motivationen till att leva efter vv, förens efter jag slutat amma.
    Jättebra att ni promenerar så mkt också, det är jättebra motion för viktnedgång. För några år sedan gick jag ner 10 kg på mindre än ett år endast med hjälp av dagliga promenader och mer grönsaker på tallriken. Ni kommer klara detta! Jättebra att ni är två om det, det är så mkt lättare då!

Angående rökningen tror jag att det är bäst för kroppen att dra ner på det suggsesivt. Tror att kroppen blir chockad och har mkt lättare för att falla tillbaka i gamla vanor igen, om man slutar tvärt. Det är ju likadant med vikten och kosten. Går man ner i vikt allt för fort blir ju kroppen chockad och har lättare för att falla tillbaka och gå upp i vikt igen, än om man går ner i vikt lite långsammare och vänjer kroppen vid den nya kosten och livsstilen långsammare. Lycka till!

Och lycka till i sänghalmen
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag har funderat lite på LCHF också men har inte läst in mig så mkt på det, så vet inte vad man riktigt ska äta o vad man ska undvika då?

♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!