• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

AgnesGN skrev 2011-08-24 19:45:43 följande:
    Avvaktar ännu här med knäpp menscykel då inget vill fungera. Ringde min BM och hon bad mig kontakta KK... de har ingen gyn på min VC... Känns ruskigt jobbigt, ska jag orka ta tag i det eller vänta? Hmmm.... Ingen mens sen 14 juni.. Hoppas den inte dyker upp lagom till utlandsresan om en vecka...
    Tänk så här; det blir inte lättare ju längre du väntar. Bättre att söka direkt! *styrkekram*
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120110 ♥
  • MiAmore

Kände två första sparkarna mot handen igårkväll! Skrattande Hjärta

AgnesGN skrev 2011-08-24 21:10:06 följande:
    Säkert sant... =) Ska ringa imorgon... hoppas jag... =)
    Ja ring nu!
    DazHamster skrev 2011-08-24 21:56:15 följande:
    hej hopp i stugan =) här skriker det ÄL både på sticka åh i tjejmagen :S så håll tummarna för er som orkar för nu ska ja testa heminsemination åh hoppas på att det verkligen funkar =)

En till hyffsad glad nyhet är att ja har ju som sagt försökt gått ner i vikt i tusen år nu känns de som men faller tillbaka men jag har gjort något jag aldrig trodde ja skulle våga, jag har ringt min VC åh bokat tid för att se om ja får göra en gastric by pass (ja vet att den kommer bli godkänd). Man ska ha ett BMI på över 40 för att få den godkänd åh de har jag men dom måste ändå skicka remiss åh sen blir de massa möten innan en sådan operation blir av.

Det finns alltså tre saker som är positivt i en grej åh det är ju att lyckas ja med den här operationen åh håller den kosten så kommer ja ev. vara nere i min idealvikt om ett år sen så måste ja ju sluta röka tror inte man får vara rökare då man ska genomgå en operation åh sen om ja har tur så lyckas vi kanske bli gravid på egen hand.
    Det jag känner är att det här är den snabbaste och effektivaste vägen för ska ja lyckas gå ner 30 kg för att få genomgå en ivf så kommer det dröja minst 1-2 år åh ja vet att jag har ingen motivation jag har ju försökt så många ggr förut!      
    Håller alla tummar och tår!
    Ska du genomgå op först och avvakta med bebisverkstaden då eller?
    Adora1 skrev 2011-08-25 00:38:15 följande:
    Limpan83: Härligt att det knallar på för dig! Jag fick beräknad födelsevikt 3.8 kg..

Förlossningen inatt med falska värkar och slemproppsavgång, sluten livmodertapp och läkaren var "inte imponerad av värkarna" som dock kom helt regelbundet men ej påverkade tapp eller bebis. Sen idag hade bebisen fixerat sig så det var väl det som hände...Slemproppen skulle säkert avgå lite och återbildas efterhand trodde doktorn.MIn kropp är knäpp precis som förra gången Glad 
    Lite torkat blod i trosan nu men det är säkert efter VUL:et, inte kommit mer alls så jag avvaktar tills imorron bitti.. Ja, ring och se när de har tid, förhoppningsvis behöver du ju inte tiden men kan vara bra att ha bokat ändå. Kanske en lättnad att ha gjort det telefonsamtalet innan ni åker? Kram!
    Åh, låter som att det är på G nu snart då? När var det du var uträknad till?
  • MiAmore
    DazHamster skrev 2011-08-25 12:43:24 följande:
    op först sen bebis =) men tänker fortsätta försöka tills det är dags för en op.
    Så blir du gravid innan op är planerad skjuter du fram op? Hoppas det går som du vill *ler* Vilket önskar du mest, att bli gravid innan eller hinna få op innan?
  • MiAmore

Jag tycker det låter klokt att vänta med barn och ta op först då. Förstår att du har en stor längtan efter barn, men som du själv sa är ni inte så gamla ännu (hur gammal är du?), så ni har ju tid på er. Och som du sa så minskar risken både för grav. diabetes och havandeskapsförgiftning om du lyckas bli av med din övervikt innan. Jag är glad att jag lyckades gå ner 7 kg innan jag blev gravid denna gången, så jag vägde nästan 10 kg mindre denna gången än jag gjorde när jag blev gravid med sonen. (vägde 75 kg när jag blev gravid med sonen, 67 kg denna gången. Är 157 lång) Så jag hoppas att det ska minska riskerna att jag får havandeskapsförgiftning denna gången (fick det med sonen)

• MiAmore

Vecka 21+0 för mig imorgon och nu har sparkarna både börjat kännas mot handen och synas utanpå magen. Mys! Hjärta

Swn skrev 2011-08-28 10:46:52 följande:
    Kul, snart kommer Januari trådens första bebisar :) tiden går jätte snabbt.

jag väntar fortfarande på mitt plus efter 1 1/2 års försök har vi kanske hittat felet.
    vi går på utredning och nu hade killen lämnat spermieprov och vi fick svar att han har prostatit och ska gå på antibiotika i 4 veckor. så efter det blir vi förhoppningsvis gravida :) hoppas hoppas kanske i september eller november att det tar sig då :)
    tror inte medicinen börjar funka för denna ägglossningen...
    Vad skönt att äntligen veta orsaken! Då hoppas vi på ett stort fett plus snart då
  • MiAmore

GRATTIS Lovika!!

Adora: Har inte riktigt hängt med, har din bebis kommit ännu?

• MiAmore
    Adora1 skrev 2011-09-04 22:28:43 följande:
    Nej, ingen bebis i sikte, bara massa jobbiga förvärkar och tryck neråt... Var inlagd natten ons-tors med bricanyl, sen har det varit något lugnare, vilat massor. Verkar som det är s k "pinvärkar" som inte påverkar tappen utan endast är plågsamma. V 35+5 idag.

SoligHur mår du?

Ok, ja men då har du ju ändå några veckor kvar till fullgången graviditet sas. Trodde att du var typ i v.38-39 eller något sådant. Hur är det jobbar du fortfarande, eller är du hemma på graviditetspenning?

Själv mår jag bara bra. Känner mig lite trött o sliten redan bara, och har ju rätt mycket problem med fogarna och ischias. Men annars i övrigt mår jag bra *ler* Drömmer Var på hjärtgranskning idag av lilltjejens hjärta, och allt såg finfint ut
  • MiAmore
    Adora1 skrev 2011-09-05 21:56:42 följande:
    Varit sjukskriven sen maj med kryckor pga foglossning from hell... Lite less är jag nu, men vad gör man inte!!

Låter ju bra att allt såg fint ut Solig
    Ja just det, det kommer jag ihåg nu när du säger det.. usch.. Men har det blivet något bättre sedan du slutade jobba?
  • MiAmore
    Adora1 skrev 2011-09-06 09:04:24 följande:
    Nej, men det hade säkert blivit mycket sämre om jag inte hade varit sjukskriven och haft kryckor tror läk och sjg. Nu slipper jag kanske en lång rehabilitering efteråt iaf för jag har varit "duktig" och tagit hand om mig Glad.
    Som sagt, vad gör man inte för Baby ? Precis allt och lite till!!
    Jag har ju också problem med foglossning, men inte alls lika mkt som du. Men jag märker iaf att det är mycket bättre dem dagar jag går hemma och är ledig. I princip enda gången jag känner av dem när jag går hemma är när jag suttit ner för länge. Ja o när jag dammsugat hela huset. Men annars känner jag som sagt i princip bara av dem när jag suttit ner för länge. Men på jobb känner jag av dem hela tiden. Cyklar och springer omkring hela dagarna på jobb ju, plus att det blir en del tunga och dumma lyft
  • MiAmore
    Lovika: Grattis till en lyckad förlossning och en supersöt dotter! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!