• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Hej tjejer! Nu har jag varit härifrån i några dagar. Har det hänt något roligt sedan jag var här sist? Själv har vi haft födelsedags kalas för sonen hela helgen. Det har varit en trevlig helg, men skönt att ha kalasandet överstökat för denna gången. *ler* Nästa månad blir det "kalas" för mig. Då fyller jag 30.
    Det känns som om att min äl kan komma ganska tidigt även denna månad. Har haft "konstiga känningar" i "tjejmagen" sedan igår samt "små känningar" i brösten iaf. Ska börja äl-testa idag för säkerhets skull. Egentligen känns det just nu som att jag knappt behöver äl-testa nu.. Jag o guben har gått o blivet ett par riktiga kåtbockar den senaste månaden.. *flinar*  Tungan ute Men, köpte ju på mig en liten hög med äl-stickor när mensen kom, så kan lika gärna använda dem denna månaden så att dem inte bara ligger o "skräpar" och så att jag inte behöver känna att jag slängt ut pengar till något jag sedan inte använder. Men efter denna månaden ska jag inte köpa fler äl-tester. Ja förhoppningsvis ska jag ju inte BEHÖVA det.. *ler*

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW: En tidig födelsedagspresent isf *ler* Om jag har en 28 dagars cykel denna månaden också bör jag ha äl runt den 22:e och bim runt den 5/2. Fyller år den 25/2. Skriver inte in mig på Bim listan förens jag vet lite säkrare. Litar inte riktigt på att jag får en 28 dagars cykel denna månaden också eftersom att jag har haft en cykel på 31 dagar flera månader på raken
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    HelenFr skrev 2011-01-17 14:29:52 följande:
    Inte gravid stod det på mitt test idag... suger verkligen... men det är bara och börja om från början eller att det digitala hade fel igen...
    vad tråkigt, beklagar Har ni försökt länge?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    babyW: Jag började äl-testa mig redan idag, så den BÖR inte gå mig förbi *ler* Så jag får se när äl dyker upp denna månaden, hur lång cykeln blir denna månaden
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty: Jag använder mig av äl-stickor från billigatester. Och för mig fungerar dem jättebra
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty: Jag hade nog kontaktat mvc om jag vore du, och bett om att få komma in på ett VUL.

Jag är själv inne på min andra månad med Glandin. Förra månaden började jag inte förens ett par dagar innan mensen tog slut (pga att jag inte hade tillgång till det tidigare), tog två om dagen, och åt dem fram till några dagar efter äl. Den månaden kände jag ingen direkt skillnad i magen, alltså det kändes inte som att det "hände något" sas. Fick heller inga äl-flytningar. Men fick pos äl-test.
    Denna månaden började jag dagen innan mensen satte igång på allvar, äter bara en om dagen och har tänkt sluta med dem 1-2 dagar efter jag fått pos utslag på äl-testet. Denna månaden känner jag faktiskt något konstigt i magen, ungefär samma känsla jag minns att jag hade när jag åt dem den månaden jag blev gravid med sonen. Så jag hoppas att det verkligen är Glandinet som jobbar där inne, så att det inte bara är inbillning.
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 82 skrev 2011-01-19 10:59:33 följande:
    har varigt i kontakt med bm och hon säjer bara att jag ska forsätta testa.

Är det Glandin 25 du tar eller den andra EPA gladin?
    Jag hade kontaktat en annan bm isf. Du kan ju inte hålla på o testa o vänta på mensen hur länge som helst. Hur billigt tror hon det är med tester egentligen?! Skrikandes
    Jag tar Glandin 25. Vad EPA glandin är vet jag inte?
    Limpan 83 skrev 2011-01-19 11:05:06 följande:
    Fick missfall igår Gråter Började blöda mer under dagen, som vid mens. Sen fick jag starka molande smärtor i rygg och mage, typ som kraftig mensvärk. Ringde KK igen och de trodde på missfall. Allt känns skit just nu! Orkar verkligen inte med fler motgångar. Känner bara för att gräva ner mig någonstanns och slippa allt. Fy F'an alltså. Någon däruppe vill mig väldigt illa :(
    I november genomgick jag ju en förlossning i v.21 och fick skrapas under operation 4 gånger pga att moderkakan satt så hårt fast. Så jag hoppades ju på lite mer förståelse från KK, men icke. Bara vänta och se.. Nu är man tillbaka på ruta ett igen och det känns skit!

Men tack alla ni söta för de uppiggande och värmande orden, ni är toppen!!
    Kram
    Men fy! Stackare Skickar massa *styrkekramar*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 82 skrev 2011-01-19 11:56:12 följande:
    Vart köpte du dom?
    Dom är ju slut överallt.

Jadu ingen aning men hon menar att mensen kan ibland hoppa över en omgång också
    Dem jag har nu har jag fått av en tjej i en annan tråd jag hänger i. Är dem slut i alla hälsokostaffärer??

Jo visst kan den göra det, men du får ju plus på grav testet ena dagen o negativt nästa, sedan pos igen osv. Har du sagt det till henne o får ändå samma svar?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 82 skrev 2011-01-19 12:22:02 följande:
    Haha japp hon vet även om mina testvanor nu haha men samma där "Det finns tester som visar spökstreck" bla bla bla.

Ibland har man god lust att sätta foten i a*slet på henne.
    BabyW skrev 2011-01-19 12:01:50 följande:
    Kan du inte gå till KK och få tagit et hcg-blodprov. Där får de ju väldigt låga utslag och har man lver 5 enheter så anses man vara gravid... Prova!  Glad

Testlagrets tester och CB mäter hcg från 25 mIU/ml och RFSUs "Testa-tidigt" mäter från 10 mIU/ml. Apoteket har ett test som heter Preg och det mäter från 50 mIU/ml.
    Eftersom det har oika känslighet kan man ju få negativt på ett men positivt på ett känsligare vid samma testtillfälle.

Hoppas ni båda får era plus snart så väntan är över!!  Skrattande
    Men vad krävs för att man skall få ta blodprov? BM verkar ju inte vilja hjälpa nu iaf. Eller kan man kanske gå till sin lokala Vårdcentral?
    Ja hon verkar ju inte speciellt hjälpsam iaf Obestämd
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kitty 82 skrev 2011-01-19 12:56:57 följande:
    Vill ha plus imorgon då jag tänkte köpa cb test istället. Det skulle ju vara den bästa födelsedagspresenten för mig imrgon då på min födelsedag
    Håller tummarna för att du får en fin födelsedagspresent och säger GRATTIS i förskott!
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!