• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

AgnesGN skrev 2011-03-04 18:30:23 följande:
    haha, jag fattar precis! smart drag. Jag gör likadant, softar lite sådär. Men dock blir jag så rutksigt KÅT vid ÄL, så jag kan inte hålla mig från att mysa lite. Måste även testa mig imorgon om mensen inte kommit, för vi ska iväg över helgen på rejält party, så vill inte chansa och dricka även om jag inte tror att det är ngt där... Utifall att... du fattar kanske? =)
    Det blir inte jag. Eller ja, inte mycket mer än normalt sas. *ler* Men sedan är det olika från månad till månad också.

hihi, jodå, jag fattar hur du menar
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    AgnesGN skrev 2011-03-04 19:18:01 följande:
    Haha, det är sen ajg slutade med p-medel i dec som jag blivit så kåt. Dock har jag börjat få mensfinnar, aldrig fått det förr och nu har jag fått massor i pannan. Hur kul är det? Attans...
    Jag kanske har varit utan p-piller för länge då? Har inte käkat p-piller sedan jag slutade med dem ca tre månader innan vi började försöka med sonen. Så det är.. Ja vad är det.. Det tog ett år att bli gravid, sedan var jag gravid i 9 månader, och han är 2 år nu.. Ja.. 4 år måste det vara då väl? 4 år som p-piller fri..
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Då håller vi tummarna för att det innebär något pos då Här är mensen på väg känns det som. Lika punktlig som alltid numera. Men klagar inte på den biten. När vi försökte med sonen var cykeln allt fr 29-37 dagar lång. :| Nu kommer den iaf inom 31 dagar varje månad, oftast på dag 28

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Här är ett par st som har bim nu i dagarna va? Tummarna hålles för er! Själv är jag i sluttampen av mensen. Känner mig konstigt lugn just nu. Känner ingen stress. Hoppas denna känsla fortsätter hålla i sig, för att den är väldigt skön. Vågen fortsätter visa minus o jag känner mig piggare o friskare för varje dag

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW: Man får lov att gnälla! Det gör vi alla ibland, och det är därför vi är här! Jag fortsätter iaf att hålla tummarna för att din temphöjning beror på graviditet och inte feber

Babydreamer: Vilket bra tankesätt! Jag försöker också tänka så. Ibland funkar det, ibland inte *ler*

EGO: Mensen är nästan slut nu. Har bara haft lite spottings sedan igår. Guben visade rätt tydligt igårkväll att han var kåt, så jag vet ju vad som kommer hända i helgen iaf... *flinar* Tungan ute  Hela denna månaden har jag som sagt bestämt mig för att guben får ta alla initiativ till sex. Ja, så vidare jag själv inte känner mig väldigt kåt en dag.. Känns som att jag kan behöva en sådan månad. "Initiativ fri månad" helt enkelt *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-03-10 11:28:35 följande:
    Tack!!  Skrattande  Ja, ni här inne är de enda som på riktigt kan förstå att "gnället" inte är p g a att man ÄR en gnällig person, utan mest på grund av att situationen är pressad och att nerverna inte alltid är av stål...  Flört

Jag har inte temopat mig så mycket förut, men vet att du gör det... Vilken är din standardmorgontemp? Hur mycket brukar din temp höjas mellan ÄL och BIM..? Jag är lite nyfiken om det kan tala om med de olika temperaturförändringarna, nämligen...  Drömmer
    Min standardmorgontemp brukar ligga på runt 36,5-36,6. Efter äl höjs den oftast rätt sakta till 36,7 i ett par dagar efter äl, till 36,8-37,1 runt 3-4 dagar efter äl. Sedan går den ner till normal temp allt från 4-1 dag innan mensen kommer
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-03-10 13:14:48 följande:
    Okej. Tack för infon!!  Skrattande

Tyvärr vet jag inte exkt hur min morgontemp såg ut mellan mens och ÄL, men jag vet att jag har 36,4 som standardtemp. Efter denna månadens ÄL har den stigit till 37,2 och håller sig ganska exakt på 37,3 hela dagarna. Förutom nu de senaste dagarna då jag haft mer feber från och till, från 37,3 och ända upp till 38,5... Men den går upp och ner lite av sig själv vare sig jag tar Panodil eller inte...  Obestämd  Och varje morgon har den ändå varit exakt på 37,2 igen!! Vet inte om det måste vara nåt jättepositivt i sig, men det är konstigt att det är samma varje morgon...
    Förutom i morse (varknade lite tidigare och behövde gå och kissa), dåvar den på 37,5!  Förvånad  Jag är som sagt inte riktigt van på detta med temperaturer, men det verkar ju skumt att jag inte har "min egen" normala kroppstemp alls sedan ÄL och att den dessutom är så pass långt över!

Jag är liksom inte sjuk (ÄN!), men känner mig helmatt och slut i kroppen. Ingen förkylning, inga ömma muskler eller leder, ingen hosta. Bara feber och matthet/trötthet...  Rynkar på näsan

Ja ja, nu har man provat att tempa sig... Blir mest fundersam av det iofs! Men man kanske måste hålla på några månader för att få grepp om det, antar jag...
    Måste ju säga att det låter positivt för dig! Särskilt om du har bim imorgon o din temp fortfarande är hög
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-03-10 13:35:18 följande:
    Ja, jag har varit en riktig låghormonare varje gång!!  Glad  Har plussat på BIM-2 en gång (svagt men synbart) och det slutade i MF, så jag försöker fokusera på mina två fullgångna gravditeter och ha dem som riktmärke. Fast jag vet inte om jag orkar leva på enbart hoppet i ett par veckor till...  Obestämd  Bättre och få svar vare sig det är bra eller dåligt! Så kan man utgå från det och annars kämpa vidare sen.  Tungan ute
    MiAmore skrev 2011-03-10 13:21:24 följande:
    Måste ju säga att det låter positivt för dig! Särskilt om du har bim imorgon o din temp fortfarande är hög
    Menar du allvar..?!?  Förvånad  Nu flög mitt hopp upp i taket ju!!!!!  Drömmer  Om tempen ska sjunka flera dagar innan BIM så får väl tempen imorgon säga hur det ser ut... Hjälp, nu blev jag ju TOKNERVÖS!!! Och ögonen blev glansiga på mig...  Skäms

Men jag vet som sagt inte, för jag är ju temp-nybörjare!  Flört
    Ja, alltså jag vill ju inte ge dig några falska förhoppningar, men det VERKAR faktiskt väldigt lovande om du har bim o din temp fortfarande är hög. Tempar du dig på morgonen innan du stiget upp?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-03-10 14:16:43 följande:
    Nej, gud det vet jag, vännen!!  {#emotions_dlg.flower}  Men det låter ju liksom som att det kanske kan vara något  liiiite positivt för min del iaf. Vi får väl se vad tempen säger imorgon bitti!  Drömmer 

Japp, så fort jag slår upp ögonen, så tempar jag. Sen måste jag direkt springa och kissa...  Flört  Man ska väl tempa sig direkt, eller har jag missuppfattat hela grejen..?  Skäms
    Bra, då tempar du dig som man ska Direkt på morgonen innan man stiget upp
    Spännande det här
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!