• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW skrev 2011-03-03 17:40:06 följande:
    Ingen fara!! Det är ju det vi ska ha varandra till här inne...  Tungan ute 

Oj, vad bra med -2,4 kg!!! Starkt jobbat!  Skrattande

Helt otroligt vad man kan hitta omständgiheter varje gång man tror att det inte blivit nåt. Att man försöker släta över sin besvikelse med att "det kanske är lika bra att det inte tog sig denna månaden", bara för att man inte ska bli så nedstämd och ledsen hela tiden. Är det bara vi kvinnor, som gör så, stror ni..?  Obestämd

Tror iofs att det visst tagit sig för dig nu!!! Känns som att det är din tur!  Tungan ute
    Jo, vi ska ju det Hjärta

Tack, ja jag är supernöjd

Jag tror att man gör det för att man BEHÖVER det, för att inte gå ner sig totalt.

Jag hoppas att du har rätt *ler* Känner mig ganska positiv, med tanke på att tempen ligger på 36,9 kl.05:30, och så högt har den aldrig legat på vid den tiden. Men, jag hoppas lite blygsamt bara, får se vad tempen ligger på imorgonbitti!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Bia 80 skrev 2011-03-03 19:41:07 följande:
    Äsch mina ÄL-stickor stegar sig inte. Har fått mer flytningar och en aning molvärk i magen men det verkar som jag befarar, jag har ingen ÄL
    Borde ha aft ÄL mellan tis o tors men inget som stickorna visar

Usch vad ledsen jag blev... 
    vilken tid på dagen testar du?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Bia 80 skrev 2011-03-03 19:43:38 följande:
    Då kom tanten ändå Jag får hålla mitt mod uppe genom att tänka som du. Ingen bebis i dec och i jan är det fullt upp med alla andra födelsedagar... Då känns det liiiiite lättare. Sen kan jag träna min häst hela sommaren utan att behöva tänka på grav...
    Jo så får man tänka...
    Hoppas du mår bra trots tantskrället! 
    Vad tråkigt Beklagar verkligen
    Bia 80 skrev 2011-03-03 19:44:57 följande:
    Testar alltid på kvällen senast kl 22. Idag kl 18.
    Tänkte om jag testar ungefär samma tid varje dag borde man se en stegring iaf men icke. Bara ett svagt streck 
    Kanske har du inte så högt.. vad det nu är äl-testen mäter *ler*.. På kvällen då? Prova testa mitt på dagen, vid 14:00 tex
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Bia 80 skrev 2011-03-03 20:07:42 följande:
    He he problemet är att jag jobbar på dagarna Men man borde väl kunna mäta hela dagen?? Jag fattar det som att när hormonet stiger så gör det det under iaf 24h..

Inte så mycket jag kan göra åt saken nu tyvärr, har tid i slutet på april hos gyn får väl vänta tills dess  
    Jo man kan ju tycka det, men man får prova sig fram tills man vet *ler* Hur länge jobbar du till om dagarna? Kan ju testa dig direkt efter jobb
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Tempen var nere på normal temp i morse så det är väl bara att inse att det kommer bli ett 9:onde försök. *suckar*   Försöker tänka positivt, att nu kan jag åtminstone vara med i viktväktarna ett tag till, och fortsätta mot mitt slutmål viktmässigt ett tag till, och att november och december kanske inte är så roliga månader att fylla år i. Men just nu är det inte så lätt att tänka så

PS. AgnesGN: Ser att du också är med i vv. Hur länge har du varit med o hur mkt har du gått ner hittills?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Brooklyn skrev 2011-03-04 09:27:00 följande:
    Mens så det slog härliga till, lika bra var väl kanske det denna månad eftersom jag har folsyra brist just nu.
    Nya tag nästa månad.

ÄL 13-17/3 BIM 2-3/4
    Vad tråkigt Min mens har inte kommit ännu, men lär dyka upp i helgen
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Limpan 83 skrev 2011-03-04 11:24:29 följande:

Trist att mensen kommit för en hel del :( Men bra att ni har annat att fokusera på under tiden. man måste nog ha det.

En rolig nyhet: Själv var jag på vul igår och fick se ett liiitet hjärta slå och men svårmätt böna på ca 4 mm. är enligt läkaren bara i v.5+5 ca. Mår dock så sjukt illa nu och la första spyan imorse. Trötteheten är obeskrivlig. Så ibland,i de mörkaste stunder, önskar man nästan att man var sig själv och inte gravid. Så passa på att njuta nu och gör allt ni vill, sedan kommer ni inte ha ork till det!!

Blir fint att få ett januaribarn istället ju :)

Vad härligt att ha fått sett hjärtat va? Var du längre eller kortare gången än du trodde?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BabyW skrev 2011-03-04 15:23:38 följande:
    Jag måste bara få kolla en sak med er, tjejer...

Jag får ju både Pergo för att få en äggblåsa att växa till sig och sen Ovitrelle-spruta för att för ägget att släppa. Var på VUL och såg att äggblåsan var så stor som den skulle och jag tog sprutan på rätt dag och allt, precis som jag brukar. Känns inte som att det går att "göra fel" då, menar jag.

Men..! Jag brukar normalt (efter Pergon och Ovitrellen), öka ca 4-5 cm över brösten och vara toköm i dem mellan ÄL och mens.  Denna gången har jag inte känt av någonting alls!! Det enda jag kände av var lite ÄL-smärtor i ca ett dygn precis runt  ÄL, men sen inget mer. Idag har jag däremot fått en konstig ömhetskönsla i ena bröstet. Om jag trycket mot det litet, så är det jätteömt. Till och med så att bilbältet var obehagligt idag. Men bara i det ena!!  Obestämd  Någon annan som haft så..?? I övrigt känner jag varken av att jag haft ÄL eller att jag närmar mig BIM... Är på BIM -5 idag.
    Nej jag har aldrig haft det så. Kan ju alltid hoppas att det innebär att du är gravid
    Själv har jag fortfarande mkt vita flytningar, men annars känner jag inte av något öht idag. Ingen "mensvärk", illamående eller ont vid livmodern. Det enda är att jag är lite öm i brösten. Men som sagt, annars INGET. Vet inte om detta är pos eller neg. Men förmodligen neg. Tempen var ju nere på normal temp i morse, och grav testen blir neg. (tog ett test igår o ett idag. Inte med morgonurin iofs) Ska inte testa mig igen förens på tisd nu iaf.
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    AgnesGN skrev 2011-03-04 17:51:51 följande:
    MiAmore: Ja, är oxå med i V V, gick med 6/2 -11 (alltså ca en månad) och har gått ner ca 3 kg bara. Men jag är glad ändå, det går ju neråt! =) Har provat annat men som inte funkat, eftersom jag inte vill dieta mig i form utan kunna leva hälsosamt och göra det jämt men även kunna unna sig saker. Det kan du med V V... =) Veckobonusen är toppen! =) Men nyttjas inte alltid, eller sällan allt. Min målvikt är ca 30 kg bort, men skulle vilja tappa några kilo innan jag verkligen försöker bli gravid. Nu inväntas mensen i helgen, så jag kommer nog att ha fått plus denna vecka. Jag går alltid upp i vikt nära mens...

Hur går det för dig annars med V V?
    Jag har också varit med i ca en månad. Jag har gått ner 2,4 kg ännu så länge, så du har gått ner mer än mig iaf. Mitt mål är att gå ner 10-14 kg ca. Jag tycker att vv är super! Man är aldrig hungrig och man behöver inte utesluta något. Och som du sa, man kan unna sig saker och ändå gå ner i vikt. Toppen! Har också provat på det mesta annat känns det som, men har inte fått hälften så bra resultat som nu!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    AgnesGN skrev 2011-03-04 18:20:34 följande:
    Tur att vi båda är nöjda! =) Jag är supernöjd och hoppas det går att gå ner lite till innan sommaren då jag tänkte försöka mer aktivt på tillverkningsfronten... =P

Vi fortsätter kämpa! Vi är starka! =)
    Ja jag har bestämt mig nu för att jag ska FÖRSÖKA ta det lite lugnt i verkstaden nu och sätta igång ordentligt igen till sommaren, och satsa på att gå ner mer i vikt ist. Har inte pratat med min man om det dock. Men hittills har det varit så att kring äl har jag varit väldigt "på", min man har inte behövt ta så många initiativ (inga alls i princip) till sex dem dagarna. Han har heller inte frågat när jag har äl. Så from. nu ska jag helt enkelt inte vara så "på" kring äl, utan isf låta han ta initiativ utan att ha eller efter att ha frågat mig om/när jag har äl. Hänger du/ni med hur jag menar? Kanske ska vara noga med att säga att jag ska FÖRSÖKA göra så from nu...
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!