Inlägg från: Marge75 |Visa alla inlägg
  • Marge75

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Johlinn - vilken kille!!

Sara - skönt att det funkat bättre på förskolan, hoppas att det håller i sig!

Jag är helt slut i huvudet, vi var bjudna på middag ikväll som av olika skäl flyttades hem till oss. Vi skulle bli sju vuxna och fem barn, men en vuxen blev sjuk och stannade hemma och så fick Herr M migrän och har legat nerbäddad i sängen hela eftermiddagen och kvällen, så vi blev fem vuxna och fem barn. Och OÄNDLIGA mängder socker. Och vi ska visst ha gäster imorgon också ... men förutsatt att Herr M är på benen så är vi då fyra vuxna på två barn, lite mer lätthanterligt. Och står Herr M inte på benen ställer vi in, för efter den här veckan har jag inte mycket energi kvar.

Vi har varit och tittat hur det går för byggarna i lägenheten idag, och det blir SÅ HIMLA FINT! Och de är otroligt duktiga, det är så skönt att ha hantverkare som verkligen bryr sig om hur det ser ut.

Och i fredags var första lämningsdagen på förskolan. Tack och lov lämnade Herr M. Jag var ändå tvungen att gråta ganska mycket på torsdagskvällen ... Men lämningen gick lysande, S började hoppa i vagnen när han såg förskolan, och så snart han kom ur vagnen sprang han iväg så Herr M fick inte ens säga hej då till honom. Och när han skulle hämta var S måttligt intresserad av att följa med hem. 
    Gissar att det kommer andra dagar framöver, men det är väldigt skönt att få börja med en sådan dag!  

Nu ska jag plocka ihop i köket och sen däcka. Håll tummarna för att S sover några timmar i sträck i natt, annars kommer jag att gå av på mitten.

God natt! 

• Marge75
    cilla67 skrev 2011-01-29 22:26:14 följande:
    Marge, strunta i disken, den går ingenstans! Den kan ni ta tillsammans i morgon. Gå och lägg dig! Kram!
    Jo, imorgon bitti kommer den verkligen att gå iväg.
    Med benäget bistånd av det yngre gardet ... 
  • Marge75

Hanya , vad tråkigt att det ska dra ut på tiden av ett sånt skäl!

Vad gäller åldrar vet jag inte om det var någon mer än jag som läste (lät bli att läsa ...) artikeln i morse i SvD eller DN om kvinnan som har ALS och en treårig son? Jag har känt mig tacksam hela dagen över att jag över huvud taget har en ålder och fortfarande är lyckligt omedveten om när jag ska kliva ur åldrandet. Det är fint att bli äldre, det innebär ju att man lever! 

Disken blev diskad igår, men gästerna idag ställde vi in. Jag har blivit förkyld, inte helt otippat efter tre dagar på förskolan ... S mår bra än så länge, så jag hoppas på några timmar själv i sjuksoffan imorgon! 

• Marge75

Åh, vi får ha sångträff! Utan barn, så att det blir lite effektivt ... Jag kan bisarrt många barnsånger, Herr M är fullkomligt övertygad om att jag hittar på slumpmässiga sånger allt eftersom, men jag hävdar med en dåres envishet att sångerna finns. Men jag kan inte heller alla som är på dagis, det var en ramsa med en elefant som trillade omkull som var hur kul som helst men som inte satte sig på de tre dagarna jag var där. 

• Marge75

Ååååh vilken fin familj du har, Ela! Hjärta

• Marge75

Knepigt det här med att ha barn på förskola som inte pratar ... Idag berättade en av pedagogerna för Herr M att S tecknade med i en sång som hon sjöng lite ur. Herr M kan inte sången, jag vet att vi sjöng den under inskolningen, men kan inte komma på hur den var. Den del Herr M berättade om så hoade man som en uggla, och höll fingrarna runt ögonen. Någon som råkar kunna lite mer på den?

I övrigt ska jag hålla mig från datorn ikväll. Försöka i alla fall! 

• Marge75

Sara -  TACK!! Just den sången är det, du är en ängel!!

Nu ska jag titta vidare på när S trålar efter russinen i gröten ...  

• Marge75

Shit! GRATTIS hela familjen Cissi! 

• Marge75

Jag vågar mig inte på att skriva upp mig för AW, vi har ju preis skolat in på dagis, jag har börjat jobba heltid igen, vi bygger om i nya lägenheten och ska flytta om två veckor och så ska vi på bröllop och jag på möhippa och så ... Februari har liksom kloggat igen. Jag följer gärna med om jag råkar kunna, men vågar inte lova något. Ibland kan det vara skönt att vara hemma och ta det lugnt också!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13