30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Johlinn - vilken kille!!
Sara - skönt att det funkat bättre på förskolan, hoppas att det håller i sig!
Jag är helt slut i huvudet, vi var bjudna på middag ikväll som av olika skäl flyttades hem till oss. Vi skulle bli sju vuxna och fem barn, men en vuxen blev sjuk och stannade hemma och så fick Herr M migrän och har legat nerbäddad i sängen hela eftermiddagen och kvällen, så vi blev fem vuxna och fem barn. Och OÄNDLIGA mängder socker. Och vi ska visst ha gäster imorgon också ... men förutsatt att Herr M är på benen så är vi då fyra vuxna på två barn, lite mer lätthanterligt. Och står Herr M inte på benen ställer vi in, för efter den här veckan har jag inte mycket energi kvar.
Vi har varit och tittat hur det går för byggarna i lägenheten idag, och det blir SÅ HIMLA FINT! Och de är otroligt duktiga, det är så skönt att ha hantverkare som verkligen bryr sig om hur det ser ut.
Och i fredags var första lämningsdagen på förskolan. Tack och lov lämnade Herr M. Jag var ändå tvungen att gråta ganska mycket på torsdagskvällen ... Men lämningen gick lysande, S började hoppa i vagnen när han såg förskolan, och så snart han kom ur vagnen sprang han iväg så Herr M fick inte ens säga hej då till honom. Och när han skulle hämta var S måttligt intresserad av att följa med hem.
Gissar att det kommer andra dagar framöver, men det är väldigt skönt att få börja med en sådan dag!
Nu ska jag plocka ihop i köket och sen däcka. Håll tummarna för att S sover några timmar i sträck i natt, annars kommer jag att gå av på mitten.
God natt!