30+ med första barnet 1-3 år, del 13
22 nov - Somna, Annaloo, Gullet, Kate, Fiolina (ev Tjet), Pysslig, evt. Persefone, Marge
Tack Somna för ny tråd!!
Gamla kämpare kan läsa riktigt goda nyheter i väntartråden!!
(Ja, eller det kan ju förstås alla.)
Barbabra - hoppas på magbättring! Och så har dödsfall en märklig förmåga att komma i klunga. Kram!
CaCC - hej och välkommen! Det låter som att du har det tufft - skönt att du då hittat hit! Som någon skrev tidigare finns det ju ett helt spindelnät av 30+-trådar, om du vill kan du spana in "väntar syskon"-tråden också, där finns en del av de som hänger här och så en till hög med kloka människor som har äldre eller yngre barn än 1-3 år. Kul att se dig!
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493295.html
Somna - gulligt!!
Och jag tackar också för fantastisk AW i måndags! Jag var mätt till igår ... Ni är så himla trevliga!
Professor Somna klingar utmärkt i mina öron! Fast det kanske inte är riktigt det du vill ... Har du blivit docent? Jag har alltid tyckt att docent låter lite tyngre och mer komplicerat än något annat i universitetsvärlden. Vet att jag har fel, men jag skulle bli grymt impad om du vore docent! Mer än professor!
Och vad kul att utvecklingssamtalet var bra - det är ju viktigt det där som man lägger så mycket tid på i syfte att försörja sin familj!
Annaloo - jag är impad av att du är skenis, det måste innebära att det någonstans någongång har förekommit du-vet-vad mellan dig och sambon. Och det är fasiken inte illa!
Hormonstinn - oj! Det var en lång natt! Vad gör A på natten? Är ni kvar i sängen, eller går ni upp, eller ger välling eller något annat? Hur ser natten ut?
Utan att ha någon aning om vad ni testat skulle jag säga - håll fast vid nattkänslan. Ligg kvar, håll fast om det behövs, sjung lite om det lugnar. Om det inte funkar - går det att ha ett begränsat utrymme som hon kan hålla till på, och där du kan ligga bredvid i en säng? Antingen om ni har en spjälsäng och att hon kan greja runt i den bäst hon vill och att du ligger och "sover" bredvid så att hon fattar vad det är man ska göra, eller om hon inte går med på spjälsängen ett rum med inte allt för mycket skoj i. Kanske ert sovrum? Så kan hon knata runt där lite fram och tillbaka medan någon av er "sover". S kan i svaga stunder greja runt i en halvtimma, timma, men kommer sen och lägger sig självmant bara vi själva inte dragit igång och gått upp. Sover vi (ja, eller "sover") så lugnar han ner sig förr eller senare om det är mitt i natten. Jobbigt med så långa nätter!
Hoppas att ni får en lugn natt i natt!
Cissi - rutiga fleecebyxor, ska genast tipsa svärmor! Vet inte om någon förändring inträffat efter att Herr M frankt gick och bytte vinteroverallen som vi fick sist. Jag har mer skyllt på felaktiga storlekar (vilket har varit en med sanningen överensstämmande delförklaring) när jag bytt, och så har jag samtidigt råkat köpa enfärgat eller randigt istället för kräkmönstrat i neonfärg. (Nä, riktigt så illa är det sällan. Men det händer.)
S önskar sig också ett kök i julklapp, stekta klossar är standardrätten här hemma. Gärna med nappvisp till.
Olimpia - bra eller dålig jobbturbulens?
Vi var på öppna förskolan (två dagar på raken - fråga mig inte varför!) i veckan, och jag insåg verkligen att S framstår som en korkad tvååring. Det var en pytteliten kille där som var två veckor yngre och typ normalstor ... och så var det några barn som var bara lite mindre än S, vars föräldrar kommenterade att det var kul med fler barn i samma ålder. "Annars har ju alla börjat på dagis senast när de är två". Eh, ja, jo ... vi hoppas ju på dagis när S blir ett och ett halvt ... "Jaha?!" och så såg de lite generade ut.
Och så hade de en gräslig sångstund, som jag alltså deltog i två gånger. Hon som ledde sångstunden kunde lika gärna (eller hellre) ha satt på ett kassettband. Hon körde EXAKT samma grej båda dagarna, helt utan att prata eller visa något som helst engagemang eller glädje.
Nu har jag spanat in några andra ÖF som jag ska testa i nästa vecka. Både personalen och lokalen där jag har varit är katastrofala.
Dags att krypa ner, god natt!
Grattis till N&N och grattis till Annaloo!
*fanfarer*
Hormonstinn - det låter grymt jobbigt! Och allting blir så vansinnigt jobbigt när man inte får sova. Finns det möjlighet att få hjälp av någon en natt, så att ni båda kan få sova en hel natt? Låter klokt att kolla upp att det inte är någon allergi eller så - här förbättrades ju nätterna radikalt när vi började astmamedicinera ... Det kändes så där.
Fast rullator - det trodde jag alla moderna barn hade?!
Vilket paket Somna!! Kan man önska sig det?
(och avancerad fotografering, med bakgrung och hela faderullan!)
Jaaaa, jag med!