30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Hej,
Här kommer ett litet livstecken från mig. Jag tänkte mest bara meddela att nu är knäcken slut (vad hände?).
Roligt att se dig!! Vad gäller knäcken - har du kollat i din mage?
Hej,
Här kommer ett litet livstecken från mig. Jag tänkte mest bara meddela att nu är knäcken slut (vad hände?).
Förresten Barbabra, jag funderade på en sak. S är rätt rejält kobent. Skulle du kunna kolla med er förskola om det skulle hjälpa om vi börjar använda tygblöjor på honom, att benen rätar ut sig då? Det borde ju funka tänker jag om barnen blir hjulbenta av tygblöjorna.
CaCC - hoppas att du får bra hjälp nu. Och vilken donna du är som ser till att du får hjälp! Heja heja heja!!
Vad tror ni, kan man köra tomattricket på en son som älskar att gräva i sina föräldrars munnar?
(Och för er som var lyckligt upptagna med att hångla er igenom hela tonårsperioden så kan jag förklara att tomattricket var VeckoRevyns tips till oss som inte fick hångla. Man kunde öva kyssar på en tomathalva, påstod de. Och då tänker jag - kan jag langa fram en tomathalva som sonen kan gräva runt i istället för i min mun när han är trött/ledsen/arg/glad/mammig/koncentrerad/hungrig/mätt?)
Hoppas att ni haft en god jul!
Jag fick världens grymmaste skruvdragare, maken fick matattiraljer och sonen kök och köksprylar!
CaCC - hur är det, hur gick det?
Somna, jag kan söndag, S sover oftast ungefär samma tid som G - mycket praktiskt! Antingen pallrar vi oss upp tidigt och tar en förmiddagsdate (sssssnark säger sjusovarmamman ... men som absolut offrar sig om det funkar bäst för er andra!), eller så tar vi det vid vid halv tresnåret?
Härligt att höra av dig CaCC, och vad skönt att du träffade en bra läkare!
Och jag säger det igen, vilken otrolig styrka du har som ser till att du får den hjälp du behöver, jag är otroligt imponerad av hur du tar hand om dig!
Heeej flufftomten! Kul att se dig igen!
Jag förstår inte riktigt heller det här med tiden, för jag vill minnas att du har en pytteliten bebis som är mycket mycket mindre och väldigt mycket yngre än S. Men nu är de ju typ jämngamla! *kliar mig i huvudet*
Gott nytt år, alternativt, hej helt vanliga lördag (det senare skickar jag särskilt till Fiolina!)
Jag tänker inte skriva något om huruvida vi åkt på magsjuka eller inte här i tråden, vill inte riskera att outa något i onödan ...
Vi skulle fira lugn och städad småbarnsnyår med vänner som inte heller sover om nätterna. Sen fick vi några sista minutengäster som sover om nätterna (och som av en lustig slump har de inte heller småbarn). Jag lyckades utbringa en välkomstskål halvvägs in i varmrätten som skulle visa sig vara det enda tillfället som alla vuxna samtidigt satt ner vid bordet. Småbarnsfamiljerna gick hem både före och efter tolvslaget, men i närheten av det. Sista minutengästerna som inte har barn gick hem vid halv fem.
Tack för den ...
Jag gick och lade mig vid halv två, men fick ta hela natten och morgonen själv - lyckades få sova i tre timmar tills det var dags att vakna för morgonen vid fem. Då hade ju Herr M sovit i en halvtimma, så det var inte läge att be honom ta morgonen. GAAAAAAH.
Men jäklar vilken middag det var!
Oj, postades det inlägget?! Spännande!
Nå, jag har läst och skrattat och gråtit i trådarna, men det är lögn att kommentera eller minnas i vilken tråd jag läste vad. Jag ser fram emot att få umgås med er även det här året!