30+ med första barnet 1-3 år, del 13
..varför?
Och så får jag svara "för att DERAS mamma och pappa också var ankor" och sedan kan man ju vara fast i den diskussionen för resten av dagen.
Eller nä, det gör jag ju inte. Det är inte riktigt klokt.
Och varför får ni inte gå privat?!
Cissi - ha ha ha ha! Han har stenkoll!
En gång för länge sedan vaktade jag två av mina syskonbarn i en vecka. En kväll hade jag några vänner på middag, en middag som förstås drog ut på tiden. Lite stressad över att barnen skulle komma i säng började jag lägga upp efterrätten till den yngsta tjejen först, hon var då knappt tre. Hon tittade storögt på mig och sa strängt; "Nej, inte jag. Gästerna ska ju ha först!"
Där fick jag så jag teg!
Johlinn - shit! Det har verkligen lossnat! Vad kul!!
Johanna - skönt att kunna stå till tjänst ...
I morse när jag lämnade på förskolan förvarnade jag om att S hade förvandlats under helgen, och bad dem hålla ett extra vakande öga på honom. Fröknarna såg luttrade ut och svarade att det brukar inte vara något särskilt och inte märkas på förskolan utan bara hemma och att det nog mest var mellan mig och S. I eftermiddags när mormor hämtade berättade fröknarna att S hade ägnat dagen åt att putta barn och vuxna. "Och inte är han rädd för de stora barnen (på de andra avdelningarna) heller!".
Inte för att jag tycker om att S puttar barn på dagis, men lite gött kändes det allt att S gör samma illdåd på dagis som hemma, särskilt när fröknarna kom med lite lätt överslätande/förminskande kommentarer på morgonen. Moahahahahaha! (Är jag en ondskefull mor nu?)
Om inte annat för att jag tänker mig att hans beteende tyder på att han känner sig hemma på förskolan.