Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Blomster, visst är det intressant?! Sedan år 2000 har det i min släkt fötts 12 barn varav 11 pojkar. Det tycker vi är märkligt.
    Fast nånstans jämna det säkert ut sig, för vi är alltså fyra systrar. Tillsammans har vi fem flickor och fem pojkar. Så långt är det ju "rättvist"...

• cilla67

Hmm, ja, vi skulle bara ha en extrastol i bil 2 för att vem som helst av oss ska kunna hämta/lämna A på dagis. Det är ju för en begränsad period, eftersom G väl också börjar dagis i augusti, så vi tänkte oss en begagnad, och jag hittade en Maxi Cosy på blocket. Men jag tror vi stryker den, då...
    När båda går på dagis får vi planera så att en har "barnbilen" med dubbla stolar.

• cilla67

Somnat, jag har sett bilder på annat ur vårkollektionen som inte har kommit i webshoppen ännu. Där fanns det en del jättefint, så håll ut, som sagt. Titta på Villervallas facebooksida, där finns bilder!
    Jag gillade inte heller det som kommit hittills så värst, men A har bestämt att han ska ha en rosa jacka, eller gul, och kanske att han kan få den randiga tröjan om jag kan köpa den i butik och välja en med bara lite rosa på. (Inte av genusskäl, jag tycker inte om rosa, bara) 

• cilla67

Ja visst är engelsk konfekt läbbigt?
    Min mamma hade en klänning när jag var liten som jag minns som vit med mönster av den där godisen med orange och lakrits i lager... Mamma förstår inte alls vad jag menar när jag nämner den, men hon och jag brukar ha väldigt olika sätt att beskriva saker. Jag tror mamma skulle beskriva den som "en vit jerseyklänning som fru Blixt sydde".  För mig var det äckliga godis-mönstret hur tydligt som helst!

• cilla67

Johlinn, men trixet måste ju vara att få in laestadian-karlarna i 30+-trådarna så man vet när fruarna har rymt eller barnen är till salu! Har du nån plan? 

• cilla67

Galia, A är rädd för dammsugaren, så vi har inte haft det "problemet"! Han hade en traumatisk upplevelse för ett år sedan när jag var på BB och pappan råkade dammsuga upp en av hans strumpor. Numera när vi städar står A på en stol och ropar "inte dammsuga upp mina strumpor!!!"

• cilla67

Galia, jo, jag hittade en på ToysRUs, men jag gav upp sen och tog en i porslin på Ikea i alla fall. Den var mycket finare. Jag tänkte lämna tillbaka den andra, men nu när jag ska åka iväg och göra det undrar jag om jag inte ska behålla den i alla fall.... velpotta!

A fick ju tillbaka sin strumpa så klart. Pappan pillade ut den med hjälp av en stekpincett, vilket imponerade stort på A, som pratade om det länge efteråt. 

• cilla67

Vi bytte Antilopen mot en tripptrapp när A var ungefär 18 månader. Han stod också upp i stolen och var livsfarlig. Han upplevde nog att tripptrappen var lite mer en "riktig" stol, men det höll i ungefär ett halvår. Därefter har det mest varit vanlig stol. Vi tog bort tripptrappen i helgen faktiskt, eftersom den mest använts som lekredskap eller spelpjäs i leken "nä jag vill inte sitta där, jag vill sitta DÄR" och drivit oss till vansinne med sina utstickande ben på oväntade ställen. 

• cilla67

Asap, nej men det förutsätter att stolen står inskjuten vid bordet!! Vår har ofta stått på helt oväntade ställen, eftersom vi har en möbelflyttarkille...
    Ganska händigt flyttar han stolar fram och tillbaka när han behöver komma upp nånstans, titta i en låda eller så. Inte helt säkert heller att han då tar den stol som står närmast stället han ska till, snarare den stol som står närmast honom när han kommer på idén!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13