Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Persefone igen, egentligen tycker A nog att nästan alla spel under rubriken pussel/matcha föremål är jätteroliga. Sedan finns det några under rubriken pussel/skapa en väg som är kul också. Snigeln Bob, heter ett, och Söt uggla ett annat. Jag måste erkänna att jag inte fattar alla spel riktigt, men A har kul med dem i alla fall.

• cilla67

Jag visste det! Vilken fantastisk äkta man du har... Han tror bergis bebisen kommer 18 februari och är lite fel ute i kalendern.

• cilla67

Pysslig, för ett år sedan hade A börjat lägga rabarber på makens pc alltför ofta, så då skaffade han en ny "som bara pappa får röra". Sedan dess har den gamla mer och mer annekterats av A, fast det heter att det är "pappas som A får låna". A har eget konto i den datorn, efter att ha döpt om makens alla genvägar på skrivbordet...

• cilla67

Vi har Happy feet, A tittar en stund, men tycker nog inte den är så rolig än. Jag tror man måste vara kanske 7 för att ha något större utbyte av den. (Jag köpte den alltså för egen del, för att jag ville se den!) A vill titta på den ibland för att han tycker om pingviner, eftersom Pingu är pingvin...

• cilla67

Johlinn, vilken tur att det inte gick värre! Synd på lussetåget, men nästa år är det din tur! Här var det också fotoförbud.

Jag pallar inte luciasånger - jag börjar grina. Förstår inte varför, men så är det. Vi var på bvc idag, och i väntrummet stod tvn på med någon luciakonsert. Det var så vackert så det bara flödade över. Tur jag hann sansa mig innan det var vår tur! 

• cilla67

Har ingen bra input om bilstolar utan kastar in en fråga på bjöltemat istället: finns det något märke som går upp mer än de andra? Bak, liksom?

• cilla67

Milla, igår var A hemma från dagis. Orsak: han vaknade själv 9.45, efter att ha somnat, efter mycket om och men, i vår säng vid 1-tiden. Maken började försöka lägga honom vid 21... 
    Nu ska sägas att vi hade varit hos mormor, och A sov i bilen både dit och hem, sammanlagt ca 3 timmar. Men han är svårlagd ganska ofta.

• cilla67

Lime, jag gissar på "tji tårta"  - helt med anledning av ditt berömda fikasortiment!

• cilla67

Vårt läskpapper till son säger numera "Vet du vaaa?" som Stina på Saltkråkan och "Nä nu ljög jag... Det är för sorgligt..." med exakt rätt Pippi-ton!
    Inte för att han vet hur man ljuger, för ärligare kille får man leta efter. Han erkänner alltid när man undrar vem som haft sönder nåt eller varför lillebror gråter.
    -Det var jag! 

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13