Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Stort tack Galia, nu är skorna våra! Det var precis såna jag letade efter!

Somna, Galia: Man kan också fynda NS-jeans på Facebook i den grupp där som handlar med NS och Villervalla. (Ja, jag handlar en del där, dock inte NS) Nu vet jag ju inte om Galia hänger på fejjan precis, jag tänker mig att du inte gör det, men där finns det fynd att göra i alla fall. Det finns ofta nya grejer, folk som köpt fel eller dubbla storlekar som säljer där. Om ni vill vara med där kan jag gå i god för er, säg bara till! (Man måste ha nån som gör det numera eftersom det finns de som ägnar sig åt att lura folk på en femtilapp eller en body...)

• cilla67

Galia, jag tänkte att du av yrkesskäl inte fanns där, precis som Ela. Och så för att jag inte har sett dig i 30+-gruppen på FB! 

Piggley och Somnat, jag ska anmäla er till admin i gruppen. Jag vet inte riktigt hur man gör, men jag tror att ni ska klicka här: www.facebook.com/groups/116238011784354/  
    och på "gå med i gruppen" eller nåt sånt. Så sållar admins och kollar av i gruppen, som är sluten, om någon kan gå i god för x eller y, om man inte mejlat dem innan.  

• cilla67

Stramalj, jag har jättefina bilder på en kväll vid havet, men de kändes inte riktigt... eller ja, de kändes använda! Har redan figurerat i samband med amerikanska doftljus... inte riktigt samma sak som laddstolpar till elbilar...

• cilla67

Vill bara meddela Pysslig att vi öppnade Brottet-boxen i lördags och just har sett det avsnittet med begravningen. Maken insisterade på att se nästa direkt.
    Tidigare har han varit irriterad över att det inte är avslutade brott i varje avsnitt och gnällt "ska det verkligen behöva ta 20 avsnitt att ta fast en enda mördare? va?"
    Nu är det annat ljud i skällan! 

• cilla67

Galia, A har 14,2 cm och 25 i Viking och 24 i Kavat. Vinterkängor, alltså.
    Jag ska ta fram skorna från i fjol och kolla, jag tror de är i 23 utom ett par sandaler från Kangaroos som var jättestora, så det blev 22. Måste kolla hur mycket han växt, OM han har växt, och se vad det blir för sommarstorlek.

• cilla67

Om man gör som hon vill...Glad
    Precis så har vi det också nu. A ärvde ju Gs horror-hosta, och har nu haft feber och varit hemma från dagis några dagar. Den stackarn har ju inga som helst reserver, så han rasar ju ihop totalt av lite feber. Ligger i soffan och är blek som ett lakan, vägrar både äta och dricka vilket ju inte gör nåt bättre.
    Idag är han feberfri, men lite seg. Förståeligt eftersom han knappt fått i sig nåt på ett par dagar. Likväl kan han hålla uppe tempot på mig med sina olika önskningar. Mamma jag vill ha pannkaka. Med vispgrädde. Nej utan! (När man precis lagt på grädden så klart) och så vidare. Suck.

• cilla67

Jemema, jag såg lite av Brottet 2 när det gick på tv, och jag tror inte det var samma brott, för då åkte de till Afghanistan och så var det en annan politiker som var huvudperson i den. Så jag hoppas de får fast mördaren senast i avsnitt 20!

• cilla67

Ånejvars! Inga spoilers här! Detta är vårt lilla andningshål på kvällarna, att få titta lite på tv, så vi ska nog njuta av alla 20 avsnitten. Sen blir det säkert Brottet 2. I höst kommer säsong 5 av Big bang på dvd. Det ska bli kul. Och nej, vi har inget liv. Bara småbarnsliv.

• cilla67

Oftast när vi ser vanlig tv är det jag som vill titta, maken är ganska ointresserad av det vanliga utbudet. Vilket har inneburit att jag tittar mycket mindre på tv än förr. (Fast det kan också påverkas av de två marodörerna vi har...) Men ett eller annat avsnitt av The Good Wife har jag fått se. Då sitter maken i soffan och spelar wordfeud istället...

• cilla67

Ela, Skrattande

Mrs Firren, vad roligt med en kompis! 

Mosing, det kan ju bero på personalsituation eller liknande att de inte har kunnat gå ut idag. Annars är det ju tjänstefel att inte gå ut en sån dag!

Där slutade jag skriva vid 22-tiden igår, av skäl jag inte orkar gå in på. Vi har fortfarande sjukstuga här och 1177 på kortnummer. A skriker i panik om det kommer snor, hostar som en lungcancerpatient och G som nyss blev frisk från nåt som lät likadant har just börjat om. Enda skillnaden är att undernärda A kraschar redan vid 37,5 och måste få alvedon för att inte helt sluta fungera. G klarar sig utan. 

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13