Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

SOMNA usch vad jobbigt! Hoppas det vänder snart.. CISSI de är ute och N vägrar t-shirt och kortbyxor så nog kan han blivit för varm. Å andra sidan har de väldigt mycket skugga på gården så det är svårt att säga. Tror de ger dåligt med vätska men han drack enormt mycket här hemma. Jaja, nu har jagg fått i honom lite vatten och några bitar pasta. Han är seg men verkar bättre. Tack för tips!

• Resande

Somna fy,hoppas det går över snart och attni slipper. Tack för alla krya på sig hälsningar till Noah! Han sov hela natten ( ) och verkar pigg idag. Ingen feber heller. Vi hoppas han inte blir plötsligt sämre i helgen. Mannen hade också feberkänningar igår med huvudvärk så det går kanske ngt...

• Resande

Grattis R! Jobbigt med klåda, hoppas det går över snart och att ni får reda på vad hon inte tål. Kram!

• Resande

Ela stor kram till er! Hoppas det blir lättare läggningar och bättre nätter snart. Det funkar inte att lyssna på saga eller musik (cd) vid läggning så de distraheras lite? Marge: grattis till S!

• Resande

Johlinn neeeej nu får det väl vara nog! Inte vattkoppor i hettan. Hoppas det blir en superlindrig form som går över fort som bara den. Kram!

• Resande

Här är det också träning att gå på pottan. Det är inga problem att kissa i den när han är naken men skulle vi råka ha satt på kalsonger (vilket han älskar) så gör han allt i kalsongerna. Det går inte att få honom på toa då hur mycket vi än tjatar. Så nu kör vi nakenfis här hemma så gott det går. Tyvärr har N fått lös mage av antibiotikan så vi har inte vågat låta honom springa naken. Vi som bara har två veckors semester att träna på. Jaja det får gå som det går.

Oyra stackars mannen som hade bajsfobi haha. Jag tror vi får ta på blöja på N när farbror är här för han har också fobi för både det ena och det andra vad gäller barn.  

• Resande
    Sarahkka kanske kan börja med att sätta henne där när hon vaknat eller efter måltider. Tider när ni vet hon brukar uträtta sina behov. Tror det är bättre att sätta innan de gjort i blöjan för när det är klart så kanske de inte har så mycket att komma med. Noah satt också bara i några sekunder åt gången först men sen satt han lite längre stunder och började även kissa där (inte varje gång men oftare).

Ela Nu förstår jag fördelen med likadana kläder till sina barn. Jag är lite allergisk mot det, kanske för att jag är tvilling? Men min svägerska som är tvilling hon också köper bara likadana kläder till Ns kusiner. De har allt likadant! Annars kanske grabbarna skulle tjafsa för mycket?  
  • Resande
    Ela skrev 2011-07-20 20:25:29 följande:
    Bäst just nu: Att R kommer flera gånger varje dag och kramar om ett ben, en arm eller det hon kommer åt och säger: "Ja esskar dej mamma!" Imorse la hon till ett "Du e jättefin!" också.
    Men ååååååh vad underbart!!! Ser fram emot den dagen jag kan få höra något sånt.  

Assar- snacka om up and go annars.  
  • Resande

Jag har klisterlappar i skor och stövlar men föredrar skriva med penna, köpte på Pop. Har även tyglappar men orkar inte sätta det i allt. Snabbare att bara skriva.

• Resande

Anna- stackars K! Har inte en aning om hur det ska se ut eller vara men det låter inget vidare. Hoppas det bara är ett blåmärke som läker rackarns fort nu.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13