Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Fisken- räcker upp handen! Har också ett extremt mammig barn just nu. För bara någon vecka sen var det bara pappa som dög till allt men nu är det tydligen mamma igen. Jätte kul att vara den som går upp på nätterna de gånger det behövs och sen behöva gå upp tidigt på morgonen med honom. Imorse tyckte han det var morgon 4.30... Det lustiga är att han vägrar att gå ut och leka med mig, hur jag än föreslår så säger han "hemma" och vägrar klä på sig. Däremot är det jätte kul att vara ute med pappa i timmar.

• Resande
    Somna hahaha panflöjt! Med musikalmusik. Du kan ju ta med en barnskiva, det lyssnar Ns fsk mycket på. Lycka till med inskolningen!

Marge jösses vad du hunnit med! Vilken framförhållning fsk verkar ha, eller vem det nu är som planerar allt där ni bor. Klart ni ska gå på visning den 14:e- Har ni alltså inte gått på visningar på alla fsk i er stadsdel, märkligt. Lycka till nu med allt! Flytt, fixande, inskolning osv. Tänker på er! Kram vännen. Angående olja så brukar det väl behövas rejält med diskmedel och sen förmodligen några tvättar men jag vet inte hur bra det fungerar på cykelolja och stickat.

Sarahkka vi började med minibitar av mjuka saker som avokado, vitt bröd, äggvita, mjuk frukt och ökade allt eftersom han klarade av att tugga bättre. Han kan äta med både sked och gaffel numera men tar ändå till händerna ibland.

Afro skönt att du kan få lite hjälp under dagen så du inte kör slut på dig. Om mannen inte vaknar på nätterna för att ta över så du får vila så kanske ni skulle ha babymonitor hos er och andra delen hos mannen så att han hör om du ropar. Då behöver du inte ropa så högt att utan att du får A helt uppspelt och du behöver inte heller gå upp.

Kate det är verkligen jätte svårt att sälja sig själv på ett bra sätt. Hoppas det gick bättre än du tror.  

Vinkar till resten! Är lite seg för sonen vaknade 4.30 igen. Får nog dra ner på sömnen på dagis om det inte blir bättre... 
  • Resande

Tack för alla tankar om sömn!

Tänker ofta på att försöka dra ner på middagsvilan men ungen är så extremt svårväckt på helgerna. Låter vi honom vara så sover han lätt 3-4 h vilket han inte får så klart, max 2 timmar för det mesta. Vissa dagar tror jag han är fööör trött på kvällen och därför vaknar extra tidigt. Blir det en tidig morgon igen så ska vi lägga honom 30 min tidigare imorgon. 

Fio vilka knäppa regler ang fp vid inskolning! Skönt att de hade en ny skiva.  

• Resande

Persefone vi måste köpa blöjor till N som läggs på dagis. När de börjar ta slut dyker det upp en liten nalle på hans låda som säger att det behövs fler.

Kate tråkigt att de inte erbjöd dig jobbet. Får hoppas det dyker upp en toppvariant snart!

• Resande
    Billabong skrev 2011-01-26 11:53:23 följande:
    Hus? Vi fick betala även när vi bodde i lägenheten...
    Vi också!
  • Resande
    Älgen skrev 2011-01-26 12:02:37 följande:
    Försöker övertala maken att inte flytta från innerstan, han vill ha hus, blöjkostnaden är väl en avgörande faktor?
    Självklart! Fast jag tycker ni ska flytta ut hit till oss! 
  • Resande

Trinis välkommen!

Lime kram! Stackars din vän vilken mardröms situation.

Anna om den akupunkturisten (eller vad det kan tänkas heta) inte har tid så började jag gå hos en (också kineser) efter vårt misslyckade IVF och de är tydligen också bra.

Vinkar till alla! 

• Resande

Kate lycka till!! Hoppas allt flyter på smidigt för er nu och att det blir en mycket trevlig överraskning om någon vecka.

Tjet vad härligt att det fungerar så bra med två lägenheter. Förstår att du sörjer men glöm inte bort att du är fantastisk och världens finaste. Ge dig tid att sörja och tids nog kommer våren och nya krafter och glädje. Kram!

Är gärna med på fika och/eller AW.

• Resande
    Afrodite har också fått sin bebis nu.

"Nu är lillebror här. Väger 4440g och är 54cm lång".

Grattis hela familjen!  
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13