Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

cissi teknikmagasinet verkar ha en marinator.

• Resande
    Lime- ni har säkert redan provat allt och lite till men jag tänkte på någon lugn musik på låg nivå som hon kan lyssna till under natten och förhoppningsvis somna till? Vilken mardröm att inte få sova något.

Anna- krya på dig! Typiskt att magsjukan kom precis när ni skulle till famrådg. Kram!

Somna- men jösses så störigt!! Hoppas det går att överklaga! 

Sara men får de ens göra så? Vilka svin som berättar på julFESTEN. Hoppas det löser sig på ett bra sätt. Kram! 
  • Resande
    Marge- nix ingen vab på länge, maken fick nämligen ta gårdagens. Ang. det här med förskolan så säger jag bara jösses för att inte säga något betydligt värre!! Kan inte fatta att man kan stå i kö i ett år och ändå inte få en plats i tid eller ens där man vill. Snacka om inflexibelt och ineffektivt och helt mot reglerna! De borde nog skaffa en ny samordnare som har lite koll på vad som är smartast för både barn och föräldrar. Jösses som sagt! Vi kanske inte ska klaga så himla mycket på vår fsk (men måste bara berätta att mannen försökte ringa igår och säga att N kommer tillbaka på måndag. Då har de bytt telefonnummer eller bara stängt ner den, finns ingen hänvisning till nya numret någonstans! Varken kommunens sida, deras egen hemsida eller någon annanstans eller). 

Sara- snacka om rutten rektor! Så snyggt hon lägger upp det när hon meddelar en anställd att denne inte är välkommen tillbaka till sin arbetsplats efter fl och i samma andetag berättar om att hon flyr landet. Bäst för henne det! Vilket pucko!! Hon verkar ju inte ha alla hästar hemma den där människan.

Persefone- vet inget om psykologen men denne borde ju vara duktig just för oss som genomgår IVF eftersom han/hon förhoppningsvis har lite mer kunskap om det. Sen är det ju viktigt med personkemin men tycker definitivt du ska ge det en chans. Stor kram! Jag finns här om du behöver ventilera med någon och inte kommer iväg på annat (eller jag finns ju här oavsett, bara hör av dig om du vill).

Cissi- om ni är iväg tillsammans, kan ni inte vara på väg till bilen när du säger att du glömde köpa frimärken eller liknande så du möter dem vid bilen när du sprungit in. Se bara till att ha med en stor väska som gömmer paketet. A lät ju inte så sjuk. Hoppas febern bara var en engångsföreteelse och inte ett tecken på att något är på gång.
  • Resande
    NalleStockholmsplaydateNalle
    7 januari
    Persefone
    Somna
    Annaloo
    Fiolina

8 januari
    Lime
    Fiolina
    Pysslig
    Annaloo
    Persefone
    Fiji

9 januari:
    Fiolina
    Annaloo
    Somna
    (Jag skulle tro att Pysslig kan här också, men hon kommer inte kolla tråden på en vecka. Hon jobbar iaf den 7:e)
    Persefone 
    Fiji
  • Resande
    HjärtaHjärtaTomteHoppas alla får en riktigt skön jul! Var försiktiga ni som ska ut på vägarna. Massor med kramar. TomteHjärtaHjärta
  • Resande

Heej Fluff tomaten! Kul att "se" dig.

Tråkigt med så mycket sjukdomar. Här har N varit frisk i flera dagar men själv var jag riktigt kass över julen, bara förkylning. Jag jobbar hela veckan men mannen har tagit ledigt med N så de myser här hemma.

En kollega kom in igår och säger att hon varit magsjuk över julhelgen, jag hoppas verkligen hon var hemma i 48 h för jag orkar inte med ännu en omgång (fast risken är väl att någon av alla kunder drar in det till en men de ser man ju bara ute i stora rummet och slipper fika och äta med dem).

Krya på er alla som är dåliga.  

• Resande

Juni- japp, man får dricka ett par glas när man ammar. (Inte för att jag är Ela men ändå ).

Gott nytt år alla godingar!  Skål

• Resande

Vinkar till alla!

Återkommer någon gång under nästa vecka när jag äntligen har tid igen. 

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13