Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Tror vi har fler smygläsare än Tjet.

• Resande

Oyra hur gammal är han? Jobbigt när det inte fungerar. Det kan dock vända fort så "hang in there".

Hänger gärna med på AW om det blir av hemskt snart.  

• Resande
    Oyra det verkar alltid vara lite svårare när de är äldre fast å andra sidan påverkar fsk också. Vi hade ju en mardrömsinskolning exakt ett år sedan eftersom de inte hade koll. Den här gången är det något helt annat! Vilken skillnad det gör när personalen vet hur de ska hantera det hela. Har han fått någon egen fröken han ska lära känna bättre än de andra? Det jag märkte på alla barn som skolades in var att minsta dötid fick dem alla att hysteriskt gråta efter föräldrarna. Våran fröken såg att N är väldigt känslig och lät honom vara det och pusha inte för mycket. Samtidigt ser de till att försöka distrahera honom mesta möjligt men när han blev för ledsen så kom de och hämtade mig. Andra dagen höll de inne alla andra barn för att N skulle ha mer liv och rörelse kring sig och inte få för mycket lugn stund omkring sig, det funkade. Fanns så mycket som distraherade honom så han glömde bort att vara allt för ledsen. Hoppas verkligen det kan fungera bra för er också väldigt snart!
  • Resande

Oyra klart man vill att mamma eller pappa, helst båda är med! Det blir bättre, tro mig! Tufft tills man är där. Kram och lycka till idag.

• Resande

Johanna jag skulle nog ta bort dagsömnen helt och låta honom äta mer under dagen. Ge middag lite tidigare eller fyll honom med mellanmål så det inte gör så mkt de dagar han inte får i sig middag. Vissa dagar kanske han slocknar ändå men tycker det verkar dags att slopa vilan. Lägg tidigare istället, innan den stora kraschen. 

• Resande

Fisken N sover 1-2 h oftast men nu när han sover till 7 så hoppar han dagsvila några dagar per vecka. Han lägger sig runt 20. De dagar han inte vilar är han övertrött på kvällen.. Han får forts så här tills han själv väljer bort vilan helt.

• Resande

Oyra jobbigt när han är ledsen men skönt att han kan uttrycka det. Då blir det säkert lättare att bemöta det på ett bra sätt också på förskolan. Kram!

• Resande

Somna jag har för mig att jag läst att en barnmadrass inte ska vara för mjuk, men har inte en aning om vart jag snappat upp det så det kan vara helt åt pipan fel. N hade också stenhård madrass i spjälsängen men något mjukare nu, för mig blir det för hårt eftersom jag är så tung... Om du får ett vettigt svar från någon som vet så dela gärna med dig.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13