Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Fisken det är meningen att N ska gå 15 h i veckan men han är ju sjuk hela tiden så det blir max 10 om ens det... Lämningarna fungerar rätt bra. Han är ledsen, speciellt efter att ha varit hemma måååånga dagar men han gråter inte och verkar ha kul när man väl gått. Får väl se hur allt blir när mannen börjar jobba normalt igen. Just nu har maken varit hemma sina 10 dagar och jobbar några timmar hemifrån. Han har kunnat lämna och hämta N.
    Härligt att D är så nöjd över sitt dagis. Han låter så fantastiskt glad och nöjd jämt er kille. N har nog ärvt mitt humör (den åker berg- och dalbana). Drömmer 

Ang vinterskor så hade vi ett par vinterkängor och ett par fodrade stövlar. Kör nog på det i år också. Jag tycker det är svårt att hitta kängor som är lätta att ta på och då är stövlarna kanon.

• Resande

Blomster vi höll oss till 6-mån vällingen hela tiden. N slutade nyss att dricka välling och blir tre i vinter. Många barn klarar inte av fullkorn förrän de är något år och vi tänkte han får i sig fullkorn från annat håll.

• Resande

Grammis- tack det går bra! N har blivit så stor de senaste veckorna och samarbetar så bra. Inga problem med dagis, fast han vägrar fortfarande att vinka hej då. Bara blänger på en. Han har kul där och det går bra även när han varit hemma 5 dagar på rad. Jätteskönt.  

Vinkar till alla. Är sjuk så skriver bara lite kort. 

• Resande

Johlinn och Lime så fruktansvärt!! Snacka om att inte respektera sina barn. Usch, börjar nästan gråta när jag tänker på hur kränkt och ledsen man måste känna sig i en sån situation (för att inte tala om det stackars skräckslagna lilla barnet som blir gapat på ).

Blomter usch vad tragiskt. Jag försöker påminna mig själv när jag sitter för mycket med dator eller mobil- viktigt att man är närvarande med sina barn till 100% ibland åtminstone. 

Pysslig störtskönt!  

Fisken jobbigt, hoppas det går över fort.

På tal om att se sina barn. Ena skriker efter macka med marmelad så det är bara att logga ut.  

• Resande
    Sarah inga tips på vantar mer än att prova på ditt barn. Jag har köpt olika varianter till N men det var många som inte gick att få på handen. Får se vad det blir i år, ligger efter med allt...

Galia stackars V. Hoppas han piggnar till sig snart.

Icka har hört av andra som också haft antingen för stort eller litet mått, men då har de haft likadant som andra i familjen/släkten så det kan vara släktdrag.

Ska ta N till BVC nästa vecka för mätning och vägning. Ska bli spännande att se hur stor han blivit, var ju minst ett halvår sedan förra vägningen. Han känns enorm nu men det är nog för att jag har en mini att jämföra med.

Jag känner mig som världens sämsta mamma för jag gapade på N imorse. Jag tappade tålmodet helt och skäms fruktansvärt för det. Stackars barn. Förstår ju varför han beter sig som han gör men ibland orkar jag inte vara lugn och ta det hur länge som helst. Tur att vi hann kramas och prata ut om det innan dagis, men jag fortsätter känna mig skithemsk över att ha gapat på en som inte ens är tre år än. Gråter 
  • Resande

Galia jösses både öron- och lunginflammation. Inte konstigt han har noll energi och mår dåligt. Får hoppas det vänder fort med amimox. Kram!

• Resande

Anna tack! Man önskar ju ändå det inte var småsaker man brusade upp för, men men.

• Resande
    Fisken vilka jkla puckon! Jag hade också slagit dövörat till om jag hade roligt på annat håll och dessutom fick massa "måsten" från okända! Tycker ni har en mycket klok son. Noah gör inte heller som de säger på de där kontrollerna just för att han blir för blyg med nya människor. Om jag ber honom göra det efter läkare eller sköterska bett honom så skiter han fullkomligt i det och gömmer sig bakom mig. Spelar ingen roll vilka mutor jag försöker köra med eller hur jag än säger det. Det är inte fel på hörseln utan han vägrar bara. Det är väl bra att de kollar upp men vore ju skönt om de hade bra, fungerande kontroller när ni ändå masat er dit. Kram!
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13