30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Mrs Fisk så härligt att läsa om ert fantastiska dagis. Låter som ett toppenställe och jag hoppas ni tycker det är lika bra idag.
För oss gick det helt ok igen. Tyvärr är det lite rörigt just nu vilket även N:s fröken påpekat. Det är lite olyckligt att de har flera av de "gamla" barnen som återvänder de här dagarna och eftersom de varit lediga så länge är de lite otrygga och vill gärna vara med/på N:s inskolningsfröken. De är tre heltidare men har delat upp barnen mellan sig så alla barnen har en fröken som är extra mycket deras. (De barn som varit där sen semestern får vara ute och leka under inskolningen men de som precis återvänder måste vara inne en dag). N får inte speciellt mycket uppmärksamhet eller tid av fröken. De två andra barnen som skolas in lämnades själva en stund (mammorna satt i fikarummet) men pga alldeles för mycket egentid (pojken bara satt där på mattan hur länge som helst utan att fröken var nära och ingen som aktiverade eller såg honom) så började han gråta efter mamma. Jag ville inte lägga mig i och börja leka med honom för hela poängen är ju att jag ska hålla mig undan och försöka få N att tycka jag är tråkig och vilja vara med fröken och de andra barnen... När mamman varit tillbaka en stund och fröken börjat leka med honom och de andra barnen igen så kunde mamman återvända till fikarummet.
Imorgon ska jag lämna N en liten stund. Han kommer förmodligen gråta en skvätt men jag hoppas det ändå ska gå ok och att han inte ska bli för orolig. Det går nog bra om han hittar något kul att leka med och ingen av de andra barnen försöker ta leksakerna från honom, det har han lite svårt att hantera just nu... Det tuffaste blir nog att JAG måste bita ihop och inte se ledsen ut när jag går. Så himla hormonell som jag är just nu är det svårt att inte gråta för allt.