• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Idis gällande din fråga hur länge man orkar så vet jag inte riktigt... Jag är inte ens inne i den lanstingsfinansierade vården ännu, står på kö. Och har innan tänkt att om de efter att ha försökt där sätter upp mig på ÄD kön som är 1,5-2 år så skall jag göra allt jag kan under den tiden och göra så många ivf:er jag får i Sverige, när de kastar ut mig härifrån söker jag mig utomlands... Spar pengar, husplaner och allt får ryka. Nu 3 månader efter mitt dåliga besked, en avbruten ivf, och en påbörjad nedreglering (som strular) och det känns som hela livet står på paus och jag knappt kan tänka på något annat än ivf, tycker det är jobbigt att umgås med kompisar som inte vet, har svårt att fokusera på någonting annat överhuvudtaget egentligen är frågan hur länge man ändå orkar... Men än är jag inte ens nära att ge upp! Mitt näst bästa scenario var att få ägg av min fina syster som erbjöd sig direkt när hon fick höra, dock är hon ett år över den åldersgräns som är satt för ÄD och den är superstikt tyvärr :(

• Liv2014

Känns konstigt att de är så grymt restriktiva, speciellt när det är ont om donatorer. Både gå mer på värden osv. eftersom ålder inte säger allt.

• Liv2014

Hmm funderar på en sak, ska ut o flyga med jobbet bara ett inrikes 45 min flyg iof men detta blir förmodligen mitt i sprutningen. Men hur gör man med sprutorna? I lastutrymmet finns väl risk att det blir för kallt för dem och i handbagaget får man väl knappast ha dem? Även om man får ha dem har jag inte lust att skylta och plocka upp dem inför alla mina kollegor : /

• Liv2014

Idis, skit också misstänkte detta... Samåker förmodligen till flygplatsen : ( När du inte blev nedreglerad först, fick du sen en till blödning då? Jag var inte nedreglerad igår och skulle fortsätta med sprayen, slemhinnan var för tjock och cysta (äggblåsa). Glömde fråga om detta men tänker hur kan annars slemhinnan bli tunnare om man inte blöder ut den?

• Liv2014

Cff Sahlgrenska i Gbg har faktiskt 37 som åldersgräns om man har egen donator. Annars 35.

• Liv2014

Zwillinge, oj vad konstigt att de sa till mig att bara fortsätta med nässprayen då, ska dit nästa vecka och ta ett blodprov för att kolla östrogenvärdet och om det är bra sätta igång då. Men vill ju gärna att de kollar så att cystan verkligen är borta också, eftersom jag fick så dåligt resultat första gången och då hade en cysta som kan ha stört litegrann sa de i efterhand. Men hade du inte fått någon blödning under sprayen innan? Jag hade en riklig blödning så egentligen skulle jag redan kört igång om de inte lagt in extra kollen på mig pga cystan sist.

• Liv2014

Gklassy fick du packa upp dem och visa dem och ordinationen för säkerhetskontrollen? Har ett e-recept bara så behöver nog be om någon form av intyg. Antar att du hade packat ner själva sprutnålarna?

• Liv2014

Hua vad långdraget det här blev, sprayat i 23 dagar nu. Cystan kvar och ska punkteras sedan hoppas på en ny blödning :( Lite less att kliniken sa att det var bara att börja spraya trots att jag ej haft ägglossning, trots att jag läst här och framförde att det kunde bildas cystor. Precis vad som hänt nu :(

• Liv2014

Jag har kört helt nolltolerans mot alkohol och kaffe. Jag ville göra det eftersom jag visste att jag skulle påbörja en ivf efter sommaren. Om denna skulle skita sig tror jag inte jag skulle orka fortsätta köra nolltolerans men definitivt dricka mindre än innan. Dock är det en helt annan problematik och press när man inte dricker, att alla tror man är gravid fast man inte är :( Konferens med jobbet snart då brukar det drickas mycket så då lär det snackas... Nu nedreglering så då vill jag definitivt inte dricka något.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH