• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Kattflickan vet inte riktigt men vad det är för tester, men tror att jag hört (vet ej om de sa det eller om jag läst det) att om amh är lågt och samtidigt fsh är väldigt högt då är det ett sämre läge och risk för POF. Men vet inte säkert tyvärr... Tror dock du kan hitta infon om du söker runt på CHR:s hemsida.

• Liv2014

lill111 japp har regelbunden mens och ÄL (förutom denna månaden när jag börjat med dhea :/ ) har dock kortare cyklar. Har så länge jag minns haft cirka 25 dagar men efter jag fick ett tidigt missfall för ett år sedan (spontangravid efter 3 månaders försök) så har de ofta varit ännu kortare ca 23 dagar, men någon gång också 21 dag och någon gång 27 dagar. Kortare cykler är enligt min ivf läkare också ett tecken på lågt amh och att äggen börjar ta slut. Har också hört att vid för korta cykler hinner i te äggen mogna ordentligt.. Men har frågat om mina kortare cyklade vid flertal tillfällen tidigare då har de aldrig spelat någon roll enligt fler gynekologer. På uppföljningmötet några månader efter missfallet så höjde de dock på ögonbrynet när jag berättade att haft ca 23 dagar efter missfallet men inget amh prov togs då ändå : (

• Liv2014

Blir lite nervös då ni skriver att man absolut inte ska göra långa protokollet med lågt amh (har under 0,2). Är nu mitt under nedregleringen. Har tidigare gjort ett kort som fick avbrytas och en tidigare läkare sa till mig att med långa kunde det bli något extra ägg, så hoppas mkt på detta nu... Nu känns det som att detta kanske var fel beslut och att jag istället skulle testat något annat läkemedel att stimulera med... Så svårt när det inte verkar finnas några rätt och fel och alla läkare och kliniker föreslår lite olika behandlingsalternativ : ( Också sista försöket vi kommer få på denna kliniken så hoppas verkligen att det var rätt beslut att försöka med ett långt...

• Liv2014

Jag har köpt mitt q10 på makemefertile.com och det heter ovoenergen. Osäker på om det är ubiquinol eller ubiquinon men tror det är det första, men det kan man säkert fråga dem om. Det är en megados speciellt framtagen för kvinnlig fetilitet. Tre tabletterom dagen vardera innehåller 333 mg, dagligen alltså 999 mg. Ganska mycket... Men eftersom den var framtagen för kvinnlig fertilitet gick jag på det i alla fall...

• Liv2014

Märkligt jag har också vart spontangravid men jag fick 5-6% att lyckas av första läkaren, helt baserat på den där studien från linnekliniken som gjorts (amh

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH