• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Ja svårt att veta... Enda gången som jag faktiskt blivit gravid (dock mf) var under förra sommaren när jag druckit vin till middagen nästan varje kväll i några veckors tid...

• Liv2014

Micke78 hur går det för dig? Bra hoppas jag! Fått veta något om antal äggblåsor ännu? Själv väntar jag fortfarande på att få en ny blödning efter att de punkterade cystan, känns extremt långdraget nu. Kram

• Liv2014

Du kan få börja på första mensdagen eller dag 21 (om då har normallång cykel). Det är lite olika hur de rekommenderade jag fick börja på dag 19 ( vanligtvis något kortare cykel). Min läkare sa att det kunde lättare bli cystor om man började på första mensdagen och jag hade haft en tidigare. Nu fick jag en cysta ändå igen ändå i och försig.

• Liv2014

Micke78 Fy vad tråkigt att höra! Hoppas, hoppas de växer till sig! Jag kommer vara nöjd vid detta försöket om jag får ut två ägg (fick inte ut några sist). Två ägg är ändå två chanser och det är ändå kvalitén på de ägg man får ut som är viktigast. Nu har vi ju preppat med diverse tillskott så kvalitén kan vara jättefin på de äggen som finns! Folk tidigare har blivit gravida på två eller till och med ett ägg. Dock förstår jag att du är tveksam om du haft bättre resultat innan som de avbrutit. Om du skulle avbryta detta nu skulle de då ge dig ett nytt försök innan de sätter upp dig på äggdonation? Du kan ju också välja att göra privata försök undertiden du är på vänt för ÄD, om det finns ork, kraft och möjlighet ekonomiskt. Håller alla tummar för att fler växer till sig tills på måndag! Stor styrke kram

• Liv2014

Micke78 också intresserad av vad "japanska" är för något, skicka mig gärna detta pm också! Är detta något du vet att Falun erbjuder? Jag har bara läst lite om "crash-metoden" som jag funderar på om det kan vara något, men vet inte om någon gör den... Iof bara läst det som står på fertilitetsguiden om den.

• Liv2014
    micke78 skrev 2013-08-22 16:24:24 följande:

Tack snälla, snälla cff!! Det hjälpte, för jag fick ut 2 ägg!!!!! Och vet du, de hittade 3 blåsor till över 10mm, helt otroligt!! Men det ble alltså två ägg av fem och jag är jättenöjd!!:) Det visar bara att jag behöver lite extra sprutedagar också. Såg nu att du hade frågat mig om doser o så. Jag sprutade 5 dagar med 450 fostimon och sen 8 dagar med menopur 450.
    I morgon kl 10 ska de ringa och berätta om äggen blev befruktade och om de är det blir de satt in lördag kl 12:):):) Hoppas sååå att de är!!
    Ba inte om embryoglue, det är för blastocyst odling...
    Härligt Micke78, glad för din skull! Håller tummarna! Menade de att pga. av de blåsorna de nu hittade att de hade varit bra om de låtit dig spruta längre? Jag frågade nämligen på mitt första avbrutna försök om jag inte kunde fortsätta spruta längre för det fanns flera mindre men då sa det att de som var stora skulle bli övermogna och förstörda...
  • Liv2014
    Karolina75 skrev 2013-08-20 19:00:15 följande:

Intressant teori! Jag får se om det kommer finnas tillfälle att ställa några närmare frågor till instruktören. Undrar just om det finns risk att dhea blir för högt då om man redan innnan stoppar i sig 75 mg extra om dagen...
    Hur var hormonyogan? Hittat en kurs här med så funderar på om det är något att ha?!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH