• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Självklart Idis, vi stöttar varandra! Förstår tyvärr precis hur du känner dig : ( Och precis så kommer det också bli så småningom på något sätt. Förhoppningsvis snart och förhoppningsvis med de ägg du ändå lyckas få ut. Att du får ut ägg och att de blir befruktade är jättepositivt!

• Liv2014

Har också hört att lchf kan ha positiv inverkan. Men har också läst och min akupunktör (tcm) har sagt att havregryn och andra typer av spannmål ska vara bra enligt den österländska medicinen... Vilket då är två olika skolor lite grann. Snabba kolhydrater och socker verkar de dock vara överens om.

• Liv2014

Micke78 berätta gärna hur det gått för dig, jag ska på min koll imorgonbitti. Är jätterädd att jag pajat hela ivf:en för att jag ej fick ägglossning innan jag började med nedregleringen (pga negativ effekt av dhea). Har också haft ont i äggstockarna med stickningar de senaste dagarna...

• Liv2014

Skit, var inte helt nedreglerad och fanns en liten cysta igen : ( Kände det på mig, haft ont på den sidan. Får fortsätta med sprayen en vecka till... Micke78 åt du dhea under nedregleringen? Har minskat till 25 men tänker att jag kanske slutar nu då det kanske är den som ställer till det för mig...

• Liv2014

Jaha det kom en glad gubbe på mitt inlägg ovan, så glad är jag ju inte precis...

• Liv2014

Micke78 sprayat i 17 dagar. Förmodligen på grund av att jag inte fick ägglossning innan (men det vet jag inte för hade en cysta sist också när jag gjorde kortaprotokollet) cystan är en äggblåsa som fortsätter producera hormon. Sedan känns det väldigt märkligt tycker jag med dhea under nedreglering även om det verkar funka för många. Man tillför ju hormon samtidigt som nässprayen ska göra så du inte producerar hormon. Tror jag gör uppehåll med dhea nu, har ätit i 8,5 vecka. Kanske att jag börjar igen när jag börjar med injektionerna... Om jag vågar... Samtidigt känns det lite som att om jag ändå har ätit det så länge kanske jag borde köra rejset ut...

• Liv2014

Micke78 vet ej om de såg folliklar det pratade vi inte om... Skulle det gjort det tror du? Kram

• Liv2014

Idis såg att de gjorde ICIS på dina ägg sist. Finns det också någon nedsatthet av din killes spermier? Gjorde det de med en gång eller kollade de om äggen ville befrukta sig vanligt först? Fick reda på när jag bad om våra journaler att det fanns en viss nedsatthet hos min kille. Och de sa att om det inte funkat kan man prova ICIS. Men jag undrar om man inte måste bestämma det med en gång då? Kan de verkligen prova först och om de inte vill befrukta sig använda samma ägg? Vet du om det finns några risker med det, tex att det finns risk att ägget skadas?

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH