• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Stort grattis Frazze! Tjuvläser också fortfarande tråden då och då fortfarande och glädjs respektive sörjer med er. Jag är själv gravid för andra gången, i vecka 26, denna gången på naturlig väg. Hade läst att man var som mest fertil inom ett halvår från man slutat amma, vilken min gyn sa inte var sant visserligen, men blev gravid på andra ägglossningen efter jag slutat amma. Min dom som var 5 % chans att få barn på med egna ägg, har nu snart två barn ett med ivf och ett på naturlig väg. Blir tätt mellan barnen men det är bara att tacka och glädjas över det.

Tråden gav mig så mycket hopp när jag var på botten och kämpade så har inte riktigt släppt den än. Tänk att så många som blivit utdömda mer eller mindre ändå lyckas.

Håller tummarna stenhårt Frazze!

• Liv2014

Hej! Längesedan jag var aktiv i tråden. Undrar om det är någon rekommendation nummer på vad som är bäst, långt eller kort protokoll vid lågt amh?

• Liv2014

Omg jobbigt med olika bud. Vi får välja... Kommer bara göra ett försök så vill ju ta det ?bästa?

• Liv2014

Verkar vara olika vad de tycker vissa säger långt är bäst att det kan ge fler ägg medan andra säger att med lågt amh ör det inte bra att nedreglera. Min sa inget kunde göra vilket som. Gjort två ivf innan med det var för sex år sedan. Ett kort som avbröts bara två äggblåsor. Ett långt de ville avbryta för bara två där med. Tvinga igenom ett blev ett barn ett till frysen som resulterade i en graviditet men utomkvedshavandeskap.

Hade egentligen inte tänkt göra fler ivfer för har även ett barn som kom naturligt däremellan.

Men suget blev stort när jag trodde det var en till på väg.

Smartast hade kanske varit att vänta o försöka själva men läkaren tyckte att klockan o äggreserven tickade...

• Liv2014

Jätte hemskt med barnet frasse, jag minns det vi var lite aktiva i tråden då samtidigt,

• Liv2014

Jag kammade hem 0 på ivfn, alltså inte ens det enda som in en vanlig cykel mognade. Förstår inte hur det kunde bli så fruktansvärt dåligt. Det är ingen som äter dhea längre som är aktiv i denna tråden?

• Liv2014

Jag hade omätbart dvs under 0,2 för 6 år sedan, nu 0,31. Sjukt märkligt! Men var ju uppenbarligen sämre i alla fall trotts bättre prov då jag inte fick en enda follikel på ivf.

Gjorde kortprotokoll, startade dock lite sent kan jag tycka i efterhand nästan dag 3, det skulle enligt läkaren inte ha gjort någon skillnad på resultatet eftersom jag inte verkade svara alls på medicinerna.

• Liv2014

Är det någon som varit med om att mensen inte kommer igång igen efter avbruten ivf? Min avbröts i mitten av juni pga inget moget ägg, fanns ett men inte tillräckligt stort. Trodde mensen skulle komma efter några dagar en inte kommit ännu.

• Liv2014

Nej inte kollat för de har semester stängt på kliniken. Ja tänker om det är för att jag inte tog ägglossningssprutan, men frågade särskilt om jag inte skulle det och det skulle jag inte jag skulle bara sluta med allt. Har haft hyfsat regelbunden förutan när jag fått äggblåsecystor, tänker att detta kanske blivit en när jag inte tog ägglossningssprutan ändå.

• Liv2014

Frasse och smurf ni skrev tidigare i tråden om två hormonläkare typ. Vad är dess och vart hittar man dem? Finns det någon i Göteborg? Jag skulle vilja få östrogen plåster utskrivna precis som du provat frasse. Tror detta kan passa mig, men där jag gjorde ivf säger att det inte är något för de med lågt Amh alls så där kommer jag inte få det. Vill hitta ett annat ställe, någon som vet? Gärna i Göteborg. Tack på förhand!

• Liv2014

Tack frasse, jag har ju samma problem med lågt amh. Pratade med min ivf läkare i Göteborg om just detta plåster och letrozol han sa att nej nej nej det är inget för de med lågt amh då behöver man maxdoser som du fick men det hjälpte inte tyvärr. Men har du något annat problem än lågt amh? Så det var därför du fick detta?

• Liv2014

Hur fick du koll på att han var bra då att det var dit du skulle gå? Finns det info om honom i denna eller någon annan tråd?

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH