• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

(Amh under 0,2). Vart ligger CvL kliniken äntligen vi?

• Liv2014

Nu blev det många inlägg... Kanske ska tillägga att när jag sen bytte klinik ville den nya inte prata i procent. Fanns 4-5 äggblåser på vardera sida vid vul mensdag 2. 70 % är jättebra! Jobbigt att bedömningarna som görs verkar vara så sjukt olika...

• Liv2014

Tänkte höra vad ni har för erfarenheter av akupunktur, är det något som kan hjälpa oss med lågt amh? Har varit två gånger nu under nedregleringen, första gången kändes det knappt men idag gjorde det skitont på flera ställen. När jag frågade varför fick jag bara svaret att så kan det vara ibland. Efteråt kände jag mig trött och lite groggy nästan (kan ju iof bero på att jag låg och halvsov med nålarna i i 40 min). Vad tror ni om akupunktur är det bra eller bluff?

• Liv2014

Micke78 jag har inbokat vul på fredag efter att ha sprayat i 2,5 vecka detta är för att kolla så jag är nedreglerad (tror jag) och att jag inte har några cystor (hade en sist). Tror inte de skall kolla efter äggblåsor de borde man väl typ inte kunna se när man är nedreglerad??? Intressant att de de byter mellan menopur och fostimon mitt i, vet du varför? Jag ska få en mix av puregon (300) och menopur (150). Hade enbart puregon sist vilket inte funkade så lite skeptisk att jag får det igen.

• Liv2014

Idis jag var i kontakt med Falun innan sommaren gällande ev ivf hos dem längre fram med prasteron som de skriver ut (dhea) om detta inte skulle lyckas mitt amh värde är under 0,2 de var villiga att ge mig ett försök även om de inte trodde att prasteron kunde öka antalet ägg dock var de villiga att testa eftersom jag fortfarande är relativt ung i deras mått mätt (född 79).

• Liv2014

Zwillinge86 är jätteintresserad över deras fortsatta svar gällande "okonventionella" metoder fortsätt gärna posta! Upplevde att det var som att prata med en vägg med min klinik...

• Liv2014

Idis jag vet det är lite märkligt att jag först blev gravid snabbt. Börjar tänka att det var ett misstag som hände då, att jag egentligen inte alls kan bli gravid :( Tråkigt att du mår sämre igen... Jag är glutenintolerant och har så varit sen födseln. Glutenintolerans är en autoimmunsjukdom (fick jag först lära mig isamband med att jag började läsa på om mitt låga amh) och äter man gluten fast man inte tål så skapas inflamatoriska processer i kroppen vilket triggar immunförsvaret som i sin tur kan göra det svårare att bli gravid. Så om du tror att du har det så är glutenfrikost absolut värt att testa! Tror du kan ta ett blodprov eller test på Apoteket för att se det nu för tiden. Många som är känsliga för gluten är också känsliga för laktos om de äter gluten i kosten, glutenet skadar tarmen vilket gör den känslig för laktos också. Efter en tid men gluten och laktosfrikost kan dock många äta laktos igen eftersom det inte var det som var den egentliga boven i dramat. Jag är ju så van men tycker det i Sverige nästan aldrig är några problem på restauranger, många använder maizena som är glutenfritt i såserna, pastarestauranger har ofta glutenfripast om man frågar, bra pizzerior har även glutenfria bottnar att erbjuda etc. Så upplever aldrig det som ett problem när jag är ute och äter, men man behöver fråga om maten såklart. Hör av dig om du vill ha tips på bra glutenfria produkter, jag har testat det mesta vid det här lager : )

• Liv2014

Idis kolla in ewalie.se jag är helt såld på dessa produkter! Brödet är fantastiskt gott, knäckebrödet och muslin lika så. Mixer som man bakar färdigt själv hemma finns i glutenfritt och är både lågt GI och ekologiskt :)

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH