Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hej, hoppar in i tråden också! Fick för en månad sedan reda på att jag har ett amh på 0,2 (är 33 år). Gjorde direkt en ivf men den fick avbrytas pga endast ett ägg. Just nu är jag förvirrad och försöker hitta så mkt information som möjligt för att öka mina chanser... Glädjande att se att så många blivit gravida trots lågt amh! Ni som blivit gravida har ni använt dhea? Har ni isf köpt det på nätet eller lyckats få det utskrivet från läkare? Har ni tagit blodprov på dhea värdet innan, isf vart har ni vänt er? Dos? Är lite nojig över eventuella risker. Hade känts skönt att få en läkares godkännande innan. Har läst om ökade risker avseende cancer vid långsiktigt användande som bröstcancer, äggstockscancer och prostatacancer. Och att man inte bör äta dhea om detta finns i släkten. Har cancer i familjen dock ej bröst och äggstockscancer, men prostatacancer och tjocktarmscancer. Hur har ni tänkt här (känns som många på ett eller annat sätt i dagens läge haft cancer i familjen/släkten). Kanske är inte 3-4 månader långsiktig användning så det inte spelar någon roll... Hur har ni tänkt gällande sådana risker innan ni ätit? Övriga tips? Läst om både kost, akupunktur, akupressur, tcm och yoga. Funkar detta och har ni isf tips på bra ställen i Göteborg? Ursäkta för många frågor... Castor1 är du fortfarande aktiv är intresserad av att få lite dokument och kontakter som du fått i ny som du hänvisat till tidigare i tråden! Stort tack alla snälla på förhand! /förvirrad