• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Äntligen får jag börja med sprutorna ikväll :) Känner mig peppad och redo! Känns som jag försökt leva hälsosamt hela sommaren så hoppas det kan hjälpa. Lite ont i halsen nu dock så hoppas inte jag åker på något som kan störa. Angående den långa nedregleringen så sa de att de inte tror det påverkar utfallet av ivf:en, usch tror är inget ord jag gillar just nu... Livrädd för att det ej blir ägg igen. Micke78 intressant skall kolla upp detta med babyklister och asprin när började du ta dem? Och hur mkt aspirin? Är aspirin en huvudvärkstablett man köper på Apoteket eller?

• Liv2014

Cff skönt att det löste sig! Lite komiskt men vad gör man inte, tufft att du lyckades lösa det samtidigt! Håller tummarna!

• Liv2014

Micke78 mixar 150 menopur och 300 puregon. Lite skeptisk eftersom jag fick 375 puregon sist o de funka inte. Att de inte prova något annat helt och hållet nu. Som du fick till exempel. Men, men de vet väl vad de gör. Ul om en vecka... fasar... Kolla jättegärna om du har kvar vart du köpte dina babyaspirin! Tog du dem från och med ägginsättningen också eller började du tidigare? (ET betyder ägginförande väl?). Försöker ta det lugnt denna gången vilket jag inte gjorde vid förra då var jag tokstressad över situationen. Fast undermedvetet är jag nog tokstressad fortfarande för har vaknat upp flera nätter i många veckor med samma dröm att jag glömt ta några viktiga tabletter som är avgörande för ivf:en, väcker min kille o är helt upprörd för vi glömt :) Hoppas så att allt går vägen så man kan börja leva på riktigt igen.

• Liv2014

Mick78 Fick inte länken att du funka tyvärr... Jag har inte kört så mkt piller som du bara q10, omega3, multivitamin och dhea(från och till) har inte vågat köra på hela spektrat. Har läst ngn stans att vissa inte är bra om man har immunologiska problem och jag misstänker att jag har det till viss grad så har inte riktigt vågar prova och blanda på egenhand. Men får väl se om det inet skulle gå vägen nu heller då kanske jag provar. Men nu ska det ju gå vägen denna gången förstås :)

• Liv2014

Har tagit sprutor i två dagar nu, känns redan som om äggstockarna väckt till liv lite för de har ömmat idag. Hoppas de väcks till liv riktigt ordentligt :) Gällande kosttilskott så slutade jag med dhea när nedregleringen strulade. Dock har jag börjat med låg dos nu igen när jag börjat med sprutorna för har någonstans hört att testosteronet verkar positivt på follikeltillväxten (tror jag?!) så har velat boosta lite extra. Hoppas det inte ställer till det med att sluta o börja igen att kroppen har vant sig av igen... Tar bara 25 vågar inte mer eftersom min ägglossning uteblev innan. Men det är alltså flera av er som ätit dhea som slutat innan sprutstart?! I så fall kanske det inte är så smart att jag börjar då! Någon som vet? Har känt mig trött o lite illamående idag kan man göra det av hormonerna när man börjat spruta, någon som vet? Eller är det kanske dhean igen...

• Liv2014

Cff tack för tipsen, ska kolla med läkaren om jag kommer så långt denna gången...

• Liv2014

Cff tack för tipsen, ska kolla med läkaren om jag kommer så långt denna gången...

• Liv2014

Efter nedregleringen har jag nu tagit sprutor i fem dagar. Känns som det ibland sticker lite i äggstockarna som om de skulle vakna. Men vaknar fortfarande på nätterna och svettas o fryser om vart annat, samt att brösten är helt mjuka och känns i ömma alls. Någon annan som känt det så här under sprutorna eller tar de helt enkelt inte riktigt på mig utan jag är fortfarande i någon form av klimakterium? :(

• Liv2014

Ja ja tänker också att det sticker ibland är ett bra tecken att äggstockarna vaknar. Iof gjorde de det en period under nedregleringen också. Nattsvettningarna kom mot slutet av nedregleringen. Min nedreglering blev sjukt lång 37 dagar pga en cysta. Trodde dock svetningarna skulle sluta när jag började med sprutorna, men inte... Svettas fortfarande på nätterna :( Hoppas inte det är ett tecken på att mina äggstockar inte hämtar sig. från den långa nedregleringen...

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH